Hoeveel tijd nodig voor vervangen van radiateur van 940 LPT..?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 15:50 #1082594
door V700 register
Hoeveel tijd nodig voor vervangen van radiateur van 940 LPT..? is gemaakt door V700 register
Mede Volvoïtislijders,
Mijn radiateur lekt en wil ik gaan vervangen. Kan iemand me een indicatie geven van de tijd die me dit ongeveer gaat kosten? (in verband met het reserveren van een brug bij een dhz garage). Zijn er nog ander (kleine) zaken die ik meteen moet / zou moeten meenemen?
Ter informatie: Mijn auto is een 940 lpt, model '96, handgeschakeld. Als ik onder de kap kijk heb ik volgens mezelf een elektrische fan (geen verbinding met de waterpomp) en lijkt het me eigenlijk een redelijk recht-toe-recht-aan klus.
Alvast mijn dank,
Mijn radiateur lekt en wil ik gaan vervangen. Kan iemand me een indicatie geven van de tijd die me dit ongeveer gaat kosten? (in verband met het reserveren van een brug bij een dhz garage). Zijn er nog ander (kleine) zaken die ik meteen moet / zou moeten meenemen?
Ter informatie: Mijn auto is een 940 lpt, model '96, handgeschakeld. Als ik onder de kap kijk heb ik volgens mezelf een elektrische fan (geen verbinding met de waterpomp) en lijkt het me eigenlijk een redelijk recht-toe-recht-aan klus.
Alvast mijn dank,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 16:04 #1286524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Ik heb het nooit gedaan, maar het lijkt me dat het ook zonder brug kan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 17:03 #1286528
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic om een richtlijn te gevn ik
om een richtlijn te gevn ik ben in mei dik 1 uur bezig geweest met een radiator van een opel corsa uit 1998 maar je kon ook nergens bij en dan stond hij nog op een brug , en ze zeggen wel eens die volvo's zijn roest bakken nou kan je melden dat een opel harder roest dan een volvo uit de 4 serie, maar denk n uurtje als je rustig aan doet, je kunt overal wel redelijk bij een dopsleutel setje is wel een must(sleutelt makkelijker) wat ik wel zou doen is overal nieuwe slangen klemmen op, de motoren heb lichte druk opbouw en aangezien je een turbo hebt zou ik het risico niet lopen dat je slangen er vanaf springen door een gebruikte klem.
Greetings Tom,
Greetings Tom,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 17:37 #1286530
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half uurtje
Half uurtje to the max, het is echt een eitje <a href="/node/33792" target="_blank">KLIK</a>...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 21:14 #1286547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
jullie voor de reacties. Ik zal achteraf even netjes verantwoorden hoe lang ik bezig geweest ben.
Ik wil graag een brug gebruiken omdat ik niet zoveel kans zie om de koelvloeistof enigszins verantwoord op te vangen in de situatie "hier op de parkeerplaats". Niet eens zozeer voor hergebruik, maar meer voor het idee dat het niet ok is om dat zomaar in het riool te laten weglopen.
Ik wil graag een brug gebruiken omdat ik niet zoveel kans zie om de koelvloeistof enigszins verantwoord op te vangen in de situatie "hier op de parkeerplaats". Niet eens zozeer voor hergebruik, maar meer voor het idee dat het niet ok is om dat zomaar in het riool te laten weglopen.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 21:17 #1286548
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Daar heeft Volvo een mooi aftappunt voor gemaakt Hans. Ergens hier op het forum staat er een foto'tje van, misschien dat iemand zo snel weet waar precies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2010 22:46 #1286557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo
Vorigemaand nog
Hallo

Vorigemaand nog gedaan. en het is niet veel werk
De aftapplug zit als je voor de auto staat links onder de radeateur.
het is makelijk te doen zonder brug ff een afwastijl er onder plug los de fan erafhalen door de 2 torksen te verwijderen en dan leg je hem aandekand en slangen los radiateur los schroeven boven en onder en klaar
su6

Grt Thom

Vorigemaand nog gedaan. en het is niet veel werk
De aftapplug zit als je voor de auto staat links onder de radeateur.
het is makelijk te doen zonder brug ff een afwastijl er onder plug los de fan erafhalen door de 2 torksen te verwijderen en dan leg je hem aandekand en slangen los radiateur los schroeven boven en onder en klaar
su6

Grt Thom
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2010 07:36 #1286569
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Makkelijk sleutelen
Het wordt allemaal iets overzichtelijk als je de grille even verwijderd en inderdaad een half uurtje werk (zelfs voor mij)
Succes !
Succes !
Moderators: Jerry Stam