benzinemeter

• Ruud Jongkind (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 22:26 #1082536 door Ruud Jongkind (GAST)
benzinemeter is gemaakt door Ruud Jongkind (GAST)
De benzinemeter op het dashboard van mijn 740GL uit 1988 geeft geen tankinhoud meer aan.
Als ik de kontaktsleutel omdraai dan slaat hij even helemaal uit en gaat dan weer terug, alsof de tank leek is, terwijl hij vol is.
Ik heb de dashboardunit al vervangen voor een ander, maar die meter reageert net zo.
Het lijkt me stug dat opeens de sensor op de brandstoftank stuk is, nadat ik relay K op het relaytray vervangen heb.
Groeten Ruud lid 943

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 22:32 #1286163 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic sensor
Er zit ook geen sensor op de tank, wel een vlotter in de tank en die gaan na +/- 20 jaar allemaal een keer kapot. Is vrij duur zo'n nieuwe... Met de zoekfunktie is er genoeg over te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 23:23 #1286167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais?

ruudkos schreef : Het lijkt me stug dat opeens de sensor op de brandstoftank stuk is, nadat ik relay K op het relaytray vervangen heb.

Is het wel exact hetzelfde en goede relais?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-09-2010 07:37 #1286171 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vlotter
Vlotter in de tank geeft vaker problemen.
Ik heb trouwens exact hetzeflde als jou gehad.Bij contact vol uit slaan, en dan weer terug en niks aangeven.
Metertje vervangen, exact hetzelfde.
Toen de vlotter uit de tank gehaaldBij mij bleek de bekabeling op de vlotter 'vergaan'.
Bekabeling vervangen [ook een stuk buiten de tank, en de kabels die de tank ingaan.]
Toen deed hij het weer als vanouds.
Dat hij vol uitslaat kan op een massa probleem duiden bij de vlotter/bekabeling. Hij krijgt nu zoveel vermogen 'door' dat hij te ver uitslaat en het metertje zichzelf afzet.
Ik heb het met een los metertje geprobeerd, en daar te veel vermogen opgezet:Slaat vol uit, en vervolgens terug naar nul en doet niks meer.
Is volgens mij een ingebouwde beveiliging tegen overbelasting.
Groeten,Gerben

• Ruud Jongkind (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 23:55 #1301047 door Ruud Jongkind (GAST)
Beantwoord door Ruud Jongkind (GAST) in topic Vlotter
Uiteindelijk is het opgelost, heel simpel.....Eén van de stekkers achter de dashboardunit was losgeraakt. Alleen de meters van zowel de temperatuur als tankinhoud slaan nu minder ver uit dan ik gewend was.

Volvo 740GL 1988 B230F 580.000km
lidnr. 974

Moderators: Jerry Stam