stuurhuis of pomp vernieuwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 19:59 #1082524 door V700 register
stuurhuis of pomp vernieuwen is gemaakt door V700 register
Het volgende probleem met de 740
Sturen gaat te zwaar en de eerte 50 meter geen bekrachtiging. linksom gaat ook lichter dan rechtsom als de auto stilstaat. Olie reeds vernieuwd maar dit heeft weinig geholpen. Inparkeren gaat met wisselende werking, soms wel en dan weer niet.    
Nu de vraag stuurhuis of pomp vernieuwen.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 20:04 #1286034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms wel, soms niet?
Is de V-snaar wel voldoende op spanning?Vloeistofniveau op het juiste peil?De juiste vloeistof? (bij mij zit er ATF Dextron-III in, meen ik.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 20:45 #1286035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zwaar sturen

Baseman schreef : Is de V-snaar wel voldoende op spanning?Vloeistofniveau op het juiste peil?De juiste vloeistof? (bij mij zit er ATF Dextron-III in, meen ik.)

De V-snaar iets opgespannen en de olie is op peil. De olie was echt grijs en 1.5 liter olie ververst.
Stuurt wel iets beter met nieuwe olie maar nog steeds problemen zoals omschreven. Net of als er een dood punt inzit waar je overheen moet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 21:06 #1286036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo te horen
is je stuurhuis aan revisie toe. Het gebeurt wel vaker; veelal begint het met de eerste halve minuut zwaar sturen naar 1 kant... wat je kunt doen is de boel spoelen met een goedje of verse ATF olie. Even zoeken op de site hoe dat werkt. Krik de wagen op en geef een aantal minuten maximaal stuur aan beide kanten, net zolang totdat de boel pis heet wordt. Aftappen en verse olie bijvullen. Als het probleem daarna blijft heb je waarschijnlikk een versleten stuurhuis; de pomp brengt meestal zijn druk wel op.. 
Suces, Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 21:40 #1286043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zwaar sturen

robertm schreef : is je stuurhuis aan revisie toe. Het gebeurt wel vaker; veelal begint het met de eerste halve minuut zwaar sturen naar 1 kant... wat je kunt doen is de boel spoelen met een goedje of verse ATF olie. Even zoeken op de site hoe dat werkt. Krik de wagen op en geef een aantal minuten maximaal stuur aan beide kanten, net zolang totdat de boel pis heet wordt. Aftappen en verse olie bijvullen. Als het probleem daarna blijft heb je waarschijnlikk een versleten stuurhuis; de pomp brengt meestal zijn druk wel op.. 
Suces, Robert 

Bij era benalux 270 euro ex statiegeld. Tips voor een nieuw stuurhuis zijn welkom.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 22:01 #1286046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw?

wimpi schreef : Tips voor een nieuw stuurhuis zijn welkom.   

Nieuw als in nieuw, of een vervanger?
Een nieuwe, splinternieuw heb je voor 475 euro, een tweedehandse uit een sloper moet met 100 euro toch ook wel lukken?Stuur eens een berichtje naar Bouke Maas, die heeft nog net wel (of niet) een sloper staan, die nogal gestript is, maar wellicht zit daar nog het correcte (!) stuurhuis in.Let wel op, je hebt ofwel een CAM-gear of een ZF stuurhuis, onderdelen ervan zijn niet uitwisselbaar, of je een ZF met CAMkan vervangen weet ik niet, of andersom, maar ik zou het niet gokken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 22:50 #1286052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurhuis

Baseman schreef :

wimpi schreef : Tips voor een nieuw stuurhuis zijn welkom.   

Nieuw als in nieuw, of een vervanger?
Een nieuwe, splinternieuw heb je voor 475 euro, een tweedehandse uit een sloper moet met 100 euro toch ook wel lukken?Stuur eens een berichtje naar Bouke Maas, die heeft nog net wel (of niet) een sloper staan, die nogal gestript is, maar wellicht zit daar nog het correcte (!) stuurhuis in.Let wel op, je hebt ofwel een CAM-gear of een ZF stuurhuis, onderdelen ervan zijn niet uitwisselbaar, of je een ZF met CAMkan vervangen weet ik niet, of andersom, maar ik zou het niet gokken.

Mijn voorkeur gaat uit naar nieuw of revisie, gebruikt met zeer veel km is ook niet echt een optie. 

• Folkert Fennema (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2010 21:54 #1286210 door Folkert Fennema (GAST)
Beantwoord door Folkert Fennema (GAST) in topic stuurhuis
Om je even opweg te helpen. Dit probleem heb ik reeds bij 3 auto's in ht verleden meegemaakt. In alle gevallen was er sprake van een lek stuurhuis. Wanneer dat het geval is, adviseer ik je een gereviseerd stuurhuis te ( laten ) monteren

Moderators: Jerry Stam