te veel olie bijgevuld op vakantie. is dit heel ernstig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
op vakantie ik kroatie zie ik dat ik iets te enthousiast olie heb bijgevuld.
ik moet nog 1500 km is dit heel ernstig?
groeten Ad uit een zonnig kroatie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat was het nu net, Je bracht me aan het twijfelen. Is het nu oliepeil of oliepijl. Een pijl met olie kan toch ook!henk 940LPT schreef : Gelukkig niet consequent fout met mn pijlstok, verderop staat het ook zoals het hoort.

- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Normaal_Amsterdams_Peil "> nl.wikipedia.org/wiki/Normaal_Amsterdams_Peil PEIL PEIL PEILwp001 schreef :
Dat was het nu net, Je bracht me aan het twijfelen. Is het nu oliepeil of oliepijl. Een pijl met olie kan toch ook!henk 940LPT schreef : Gelukkig niet consequent fout met mn pijlstok, verderop staat het ook zoals het hoort.
<a href=" www.encyclo.nl/begrip/peilstok "> www.encyclo.nl/begrip/peilstok
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Nee Rudiger, Voorlezen uit eigen werk. Zeg mij maar eens wat er fout is aan: De indianen schoten met een in olie gedrenkte pijl.rudiger schreef :
<a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Normaal_Amsterdams_Peil "> nl.wikipedia.org/wiki/Normaal_Amsterdams_Peil PEIL PEIL PEILwp001 schreef :
<a href=" www.encyclo.nl/begrip/peilstok "> www.encyclo.nl/begrip/peilstok
Dit alles om het Nederlands samen op een hoger peil te brengen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
We zijn weer thuis. het oliefilter zat te vast om met de hand los te draaien. Ik heb het maar zo gelaten. Na 3200 km zonder problemen zijn we weer thuis,
Het enige dat ik had was de motorklep. De rechterkant bleef niet meer vastzitten. Het stukje metal dat dat moet doen was uitgeslten. Met een sjorriempje vastgezet.
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die jongens (en meiden, maar die heten dan weer Amazones:-) schoten nog niet met glasfiber en carbon pijlen. Die waren van hout en werden na het verhitten (om ze recht te maken) met zand geschuurd en daarna met olie ingesmeerd om ze duurzamer en sterker te maken.Ze schoten niet met pijlen die in olie gedrenkt waren, maar met pijlen die in gif gedrenkt waren
En dan nu weer on topic:
@Ad:
Meestal kun je vrij eenvoudig de slotvanger in zijn/haar geheel vervangen, maar ik moet toegeven dat ik dat bij onze bakstenen nog nooit heb gedaan. Eventueel heb ik er nog wel 1 uit een donorauto (is wel een 740)
En om ook nog antwoord te geven op je vraag of het ernstig is: veel teveel olie kan er voor zorgen dat je oliekeeringen gaan lekken. Ik heb 1x een plaatje gezien waar de lip van een krukaskeering naar buiten gedrukt was, maar ik betwijfelde toen eigenlijk al of dat kon. De peilstok wordt er eerder uitgedrukt en voordat met een gat van 10mm doorsnede zoveel overdruk veroorzaakt wordt.....