Vat ruitensproeiervloeistof lek?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 10:36 #1082103
door V700 register
Vat ruitensproeiervloeistof lek? is gemaakt door V700 register
Gisteren helemaal bijgevuld, maar druppelt er aan de onderkant langzaam uit..... als ik het zo zie zit dit ding bijzonder goed ingebouwd tussen vanalles en nogwat. Daar het om drupjes gaat is het een minimaal lek, maar durf er niet zomaar 'iets' in te gooien wat kan dichten, angst dat ik dan het pompje e.d. naar de *** help.

Hebben jullie suggesties?

Hebben jullie suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 11:43 #1283423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rubberen ring
Hey David,
mijn reservoir heb ik ook moeten repareren vanwege een scheur in de bodem (lasnaad) de kans is echter veel groter dat het de rubberen ring is waar de vulpijp het reservoir in gaat. Wat er dan wegloopt is de vloeitof die in de vulpijp zit boven het niveau van de ring. Dan verlies je hoogstens twee koffiebekers vloeistof na het vullen. Mocht dat het geval zijn, dan wil het nog wel eens helpen om de ring een uurtje in ammoniak (5-10%) te leggen. Dan wordt ze weer zacht en sluit wellicht weer een tijdje af.
In het andere geval kun je met een soldeerbout, liefst een instelbare, het lek weer repareren. Ideale temperatuur is 170-180ºC. Zit er nu een gaatje in, stuur je me een aan je zelf geadresseerde en gefrankeerde envelop, stuur ik je polypropkorrels die je in het gat kunt smelten.
Succes, Boy
mijn reservoir heb ik ook moeten repareren vanwege een scheur in de bodem (lasnaad) de kans is echter veel groter dat het de rubberen ring is waar de vulpijp het reservoir in gaat. Wat er dan wegloopt is de vloeitof die in de vulpijp zit boven het niveau van de ring. Dan verlies je hoogstens twee koffiebekers vloeistof na het vullen. Mocht dat het geval zijn, dan wil het nog wel eens helpen om de ring een uurtje in ammoniak (5-10%) te leggen. Dan wordt ze weer zacht en sluit wellicht weer een tijdje af.
In het andere geval kun je met een soldeerbout, liefst een instelbare, het lek weer repareren. Ideale temperatuur is 170-180ºC. Zit er nu een gaatje in, stuur je me een aan je zelf geadresseerde en gefrankeerde envelop, stuur ik je polypropkorrels die je in het gat kunt smelten.
Succes, Boy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 12:23 #1283425
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, duidelijk. Zal morgen
Ok, duidelijk. Zal morgen eerst even vullen met water en kijken waar het nu precies vandaan komt, zover was ik nog niet. Het druppelt, dus een érg groot lek kan het haast niet zijn. Ik meld me weer morgen
!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 15:05 #1283436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat
In mijn geval was het rubbertje dat onder 1 van de 2 pompjes zit IN het reservoir gevallen. Om die er weer uit te vissen moet je de luchtfilterbak eruithalen (1 bout) waarna je de pompjes en het reservoir er uit kunt halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 15:48 #1283440
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in een worst case scenario
in een worst case scenario is het vervangen van het reservoir dus geen hels karwei maar moet ik enkel de luchtfilterunit losmaken?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 17:42 #1283446
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic worst case
Het vervangen van het HDPE (volgens mij geen PP) reservoir is niet echt een moeilijke klus maar vaak niet nodig omdat je inderdaad vrij simpel eventuele breuken op de lasnaad met PE lasdraad kan repareren. Ook kan je de mof of pakking controleren. Gaat het trouwens om een 7 of 9 serie auto? Lijkt me toch handig om dat in je handtekening of tekst te vermelden, dan bereik je doelgroep sneller.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 22:29 #1283455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat lijkt me toch niet
dat reservoir heb je er zo uit, dat is niet zo moeilijk, luchtfilterbak eruit, en dan kan je het allemaal zo losmaken. Die rubbertjes willen wel eens vaker in het reservoir vallen. Dan gaat ie lekken daar waar het pompje aansluit op het reservoir.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2010 23:07 #1283460
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is een lastige...
@Ries:
leuk die beroepsdeformisten (is dat eigenlijk een goed woord?) Als je dat op kennis baseert, ga ik helemaal met je mee. Volgens mij kon ik indertijd geen materiaallogo of cijfer vinden en heb ik geprobeerd te determineren wat het was. Helaas zijn de determinatieeigenschappen van PE en PP nagenoeg gelijk bij drijven (met of zonder zout) verbranden, qua kleur, vlamkleur en roetvorming. Zelfs de koperdraadtest en de geur zijn hetzelfde als je ze in de fik steekt, zij het dat de ene iets meer naar parafine ruikt dan de ander.
Ik heb dus gewoon PP gebruikt met de daarbijbehorende smelttemperatuur en daar gaat ie prachtig mee dicht. Maar als de jouwe stuk gaat heb ik ook nog wel HPDE korrels voor je (alhoewel ik zo'n donkerbruin vermoeden heb dat je er zelf net zo gemakkelijk aan kan komen)
leuk die beroepsdeformisten (is dat eigenlijk een goed woord?) Als je dat op kennis baseert, ga ik helemaal met je mee. Volgens mij kon ik indertijd geen materiaallogo of cijfer vinden en heb ik geprobeerd te determineren wat het was. Helaas zijn de determinatieeigenschappen van PE en PP nagenoeg gelijk bij drijven (met of zonder zout) verbranden, qua kleur, vlamkleur en roetvorming. Zelfs de koperdraadtest en de geur zijn hetzelfde als je ze in de fik steekt, zij het dat de ene iets meer naar parafine ruikt dan de ander.
Ik heb dus gewoon PP gebruikt met de daarbijbehorende smelttemperatuur en daar gaat ie prachtig mee dicht. Maar als de jouwe stuk gaat heb ik ook nog wel HPDE korrels voor je (alhoewel ik zo'n donkerbruin vermoeden heb dat je er zelf net zo gemakkelijk aan kan komen)
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2010 13:34 #1283475
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic PP/PE
Boy, klopt ik heb 20 jaar in de kunststofverwerkende industrie gewerkt (spuitgieten voor automotive, ook Volvo ) maar je hebt gelijk PP en PE verschillen niet zo veel. PE is iets flexibeler en wordt niet zo bros als PP bij -10 graden C vandaar vaak de keuze van HDPE voor vloeistoftankjes. Uit je betoog maak ik op dat je genoeg weet van polyolifines en engineering plastics. Maar genoeg geneuzeld over kunststoffen, ik hoop dat de topic opener zijn tankje lekdicht krijgt! Laat het ons weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2010 21:22 #1283675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'k Heb nog wel een goed
'k Heb nog wel een goed liggen met pomp en al voor €25,-
Moderators: Jerry Stam