resonantie onder 80
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2010 18:01 #1081616
door V700 register
resonantie onder 80 is gemaakt door V700 register
mijn 945 b230fk met automaat resoneert onder de 80km p/u als je het gas los laat, dit duurt to ongeveer 60km p/u (de automaat staat dan wel in drive)
Doe je dit en je zet de automaat in neutraal niets aan de hand.
Volvo dealer heeft dit ook geconstateerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden
Groeten Peter67
Doe je dit en je zet de automaat in neutraal niets aan de hand.
Volvo dealer heeft dit ook geconstateerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden
Groeten Peter67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2010 09:09 #1280801
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tussenaslager?
Heeft de dealer het tussenaslager ook gecontroleerd? Midden onder de auto tussen de versnellingsbak en de achteras wordt de aandrijfas ondersteund door een extra lager. Als het rubber waar dat lager in hangt versleten (= zacht) is, dan kan dat tot trillingen leiden. Even onder de auto, als je de aandrijfas ter hoogte van het lager meer dan een paar cm heen en weer kunt bewegen is het rubber aan vervanging toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2010 01:15 #1280871
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bewegen
Hoi Pieter. meer dan een paar centimeter is wel erg veel hoor. Als er meer als een centimeter speling in zit zou ik aan vervanging denken. Zeg dit niet om te zeuren, maar zodat er niet een verkeerde diagnose wordt gesteld als de as maar 1 cm. beweegt.@peter67: persoonlijk denk ik dat het eindlager van je automaatbak vervangen moet worden. Is niet echt een heel duur klusje, en kun je eventueel ook zelf doen. Ik denk dit omdat in neutraal de klachten weg zijn, het is dus geen onbalans in je cardanas of een versleten tussenaslager mag je concluderen.Pietjeprecies schreef : Heeft de dealer het tussenaslager ook gecontroleerd? Midden onder de auto tussen de versnellingsbak en de achteras wordt de aandrijfas ondersteund door een extra lager. Als het rubber waar dat lager in hangt versleten (= zacht) is, dan kan dat tot trillingen leiden. Even onder de auto, als je de aandrijfas ter hoogte van het lager meer dan een paar cm heen en weer kunt bewegen is het rubber aan vervanging toe.
Moderators: Jerry Stam