sensor nokkenas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 16:52 #1081398 door V700 register
sensor nokkenas is gemaakt door V700 register
Volgens de garage is de sensor van mijn nokkenas defect. Ik heb een Volvo 960 uit 1995. Deze sensor kost E 150,00 exc. arbeidsloon. Wie heeft ervaring met dit defect? En is het van belang om deze sensor direct te vervangen of kan het later, bij een volgende servicebeurt, alsnog? 
 Zie reacties met belangstelling tegemoet,

Groet,
Rob Gales. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 17:25 #1279057 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic wel te doen.
De nokkenassensor zit achter op de nokkenas, maar er is ook een BDP sensor die op je vliegwiel zit.
Het vervangen is voor een beetje sleutelaar best te doen, scheelt je weer arbeidsloon! Ik denk wel dat wanneer een van beide kapot is je het wel direct moet vervangen, die dingen zitten er niet voor niets natuurlijk. Loopt de motor verder wel goed dan? Anders twijfel ik aan de diagnose van de monteur....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 17:46 #1279061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Miquelangelo, Als de
Beste Miquelangelo,
Als de motor stationair loopt, slaat hij heel af en toe wel eens over. Voor de rest geen problemen.

rob 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 19:16 #1279068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sensor
Die sensor kun je zelf vervangen. Maar controleer eerst of er geen olie aan zit want dan is de nokkenas-keerring lek. Olielekkage zou een verkeerd signaal kunnen geven over de stand van de nokkenas.

De keerring kost 6 euro maar je bent een ochtend aan het sleutelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:19 #1279081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingscode uitgelezen?
Bji mij is deze sensor ook ooit vervangen. Symptoom was dat de auto prima liep tot 95 km/uur. Daarna één groot stotterfestijn en beslist niet harder lopen. Erg naar als je via de Afsluitdijk de boot naar Terschelling op zondagochtend moet halen en je hebt ook de twee brugen tegen!
Uitlezxen van de computer wees de sensor aan. Zit op een onmogelijke plek en kan erg vast zitten, maar het zijn maar twee torxboutjes en een kabeltje. Als alles makkelijk loskomt geen 30 minuten werk, maar op de betreffende sleuteldag zijn we met 4 man (waarvan ik beslist het groentje was) een behoorlijke tijd bezig geweest.
Prijs weet ik niet meer, maar de grootteorde klopt wel. Je ziet het er niet aan af als je het onderdeel in handen hebt, zal ik maar zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:48 #1279089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beginnersvraag
Zit die nokkenassensor alleen op de 6-cilinders? Want ik had er nog nooit van gehoord en ik dacht ik dat ik inmiddels de meeste onderdeeltjes van mijn (red)blokje wel kende...

Moderators: Jerry Stam