starten en immobilizer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 18:10 #1081172 door V700 register
starten en immobilizer is gemaakt door V700 register
beste mensen,
 Ik heb vandaag wat aan de bedieningsunit van de airco/verwarming zitten knoeien. Mijn airco werkt niet meer goed: er lijkt iets verkeerd met de electronica en ben daarom de schakelaars aan het controleren. Dat viel nogal tegen, maar na een heleboel gepruts heb ik kunnen controleren dat de airco schakelaar het doet (denk ik tenminste). Maar dan nu het probleem: hele zaakje weer in elkaar geschroefd; radio etc doet het allemaal gewoon. Wilde ik starten: helemaal niets! Alle controle lampen branden, radio, aanjager etc doet het ook, maar geen enkel klikje meer!
Iemand enig idee? ik verdenk de immobilizer, maar vind daar terecht niets over op het forum. Ik blijf zoeken, maar wil morgen graag de auto weer gebruiken, dus iedere tip is welkom!
Groeten
Jan Vreeburg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 18:20 #1277536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alarm
Zit er een ledje in je dashboard wat groen brand?
groet chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 19:02 #1277546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vals alarm
Het was iets heel anders. Dank voor de alerte reactie, maar ik heb iets anders gevonden.
Om een lang verhaal kort te maken: de accu was uitgeput en met een starthulpje was alles weer in orde.
De lange versie: Het kaartleeslampje staat waarschijnlijk al een tijdje aan en dat heeft veel stroom verbruikt. Vanochtend iemand op de trein gezet en toen startte hij al wat moeizaam, maar niet erg op gelet. Kort stukje gereden en daarna de hele dag prutsen met een deur open en af en toe proberen; ook af en toe starten met als gevolg een lege accu.
Sorry voor de commotie.
Als iemand nog tips heeft om een airco weer aan de praat te krijgen, dan graag, maar daar start ik later ook wel een nieuwe vraag over (eerst nog even het forum bekijken)
Groeten
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 19:09 #1277547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
Waarom verdenk je de immobilizer ? Die zit daar toch niet echt in de buurt ?Als je GEEN alarmsysteem hebt, zit er op je linker dashboardspeaker een rood ledje. Knippert, totdat de immobilizer de boel vrijgeeft. Heb je toevallig de massaklem eraf gehad en deze goed vastgezet ? Had deze er eens afgehaald maar niet goed meer vastgezet. 1e keer sleutel omdraaien om te starten alleen een klik, geen ronddraaiende motor. 2e poging helemaal niets. Lampjes branden toen geloof ik wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 19:11 #1277548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Crosspost
Sorry voor de crosspost. De kunt ook de foutcodes uitlezen van de airco. Tenminste, als het een Volvo airco is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 20:26 #1277557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel.

henk 940LPT schreef : Waarom verdenk je de immobilizer ? Die zit daar toch niet echt in de buurt ?

Toch wel Henk, dat is een grijze stekker onder je stuurkolom.Ik heb eens zitten prutsen met een stel stekkers daar (geen idee meer, waar dat toen voor was) en er zit een twee-polige grije stekkert naar de contactring.Trek je deze los, doet ie niks.Die twee draadjes gaan naar de immobilizer en vertellen het apparaat Go! or no-Go!.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 21:11 #1277564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco
Te weinig druk in systeem waardoor hij het niet doet
Dus naar airco boer en afpersen en kijken of er nog wat inzit...

Moderators: Jerry Stam