Stoepje frontaal gepakt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2010 12:25 #1080856
door V700 register
Stoepje frontaal gepakt... is gemaakt door V700 register
Goedemiddag,
Ik ben niet superveel actief op het forum, maar ben erg dankbaar voor de info die erop staat, echter heb ik nu een iets groter probleem.
Vandaag heeft mijn vrouw (geen vooroordelen) met mijn Volvo 940 frontaal een stuk beton gepakt. Hierbij is de beschermkap onder de motor volledig aan diggelen gereden, en alles wat er aan vast zat.
Op dit moment stuurt mijn auto voor geen meter meer, en rijdt ik er vanuit veiligheid, niet harder mee dan 30 km/h.
De "U-balk" waar de stuurinrichting in ligt heeft een forse klap gehad, en een dusdanige vervorming opgelopen dat de wielen naar binnen wijzen (rijrichting gezien)
Vraag is: "Wat zijn mijn opties"
1. Kan ik mijn auto weer "recht" laten trekken?
2. Vervangen tweedehands?
3. Vervangen schade herstel bedrijf?
4. Overige ideeën?
Zijn er eventueel ook adressen waar ik dit "goedkoop" en "snel" kan laten fixen?
Met vriendelijke groet,
Niels Schoonderbeek
Ik ben niet superveel actief op het forum, maar ben erg dankbaar voor de info die erop staat, echter heb ik nu een iets groter probleem.
Vandaag heeft mijn vrouw (geen vooroordelen) met mijn Volvo 940 frontaal een stuk beton gepakt. Hierbij is de beschermkap onder de motor volledig aan diggelen gereden, en alles wat er aan vast zat.
Op dit moment stuurt mijn auto voor geen meter meer, en rijdt ik er vanuit veiligheid, niet harder mee dan 30 km/h.
De "U-balk" waar de stuurinrichting in ligt heeft een forse klap gehad, en een dusdanige vervorming opgelopen dat de wielen naar binnen wijzen (rijrichting gezien)
Vraag is: "Wat zijn mijn opties"
1. Kan ik mijn auto weer "recht" laten trekken?
2. Vervangen tweedehands?
3. Vervangen schade herstel bedrijf?
4. Overige ideeën?
Zijn er eventueel ook adressen waar ik dit "goedkoop" en "snel" kan laten fixen?
Met vriendelijke groet,
Niels Schoonderbeek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-05-2010 13:25 #1275324
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic tweedehands
deze balk is geschroeft dus is in preciepe zelf te vervangen.
echter zitten de motorsteunen ook op deze balk zodat wel even wat werk is.
tweedehands stuurhuis en balk zullen de kosten niet zijn maar vooral uren zullen de kosten zijn.
en hoe snel wil je het gerepareerd hebben.
en evt. je biet iets vind en indien je hem in Neede zou krijgen wil ik het je wel in orde brengen.
dan wel onderdelen wel zelf /samen halen.
echter zitten de motorsteunen ook op deze balk zodat wel even wat werk is.
tweedehands stuurhuis en balk zullen de kosten niet zijn maar vooral uren zullen de kosten zijn.
en hoe snel wil je het gerepareerd hebben.
en evt. je biet iets vind en indien je hem in Neede zou krijgen wil ik het je wel in orde brengen.
dan wel onderdelen wel zelf /samen halen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2010 15:29 #1275336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na wat rondbellen en speuren
Na wat rondbellen en speuren op internet heb ik besloten om het zelf te doen. De gemiddelde prijs bij een goedkope herstel bedrijfje of garage lag rond de 600 EU.
Ik heb een nieuwe "frontbalk" voor 180 EU (incl.) weten te bemachtigen, en dit weekend zal de Volvo weer rond kunnen rijden zonder scheve wielen! Vooralsnog ziet de stuurinrichting er goed uit. Deze vertoont geen vervormingen. De stuurstangen zijn ook OK.
Alexander, hartelijk dank voor je aanbod!
Ik heb een nieuwe "frontbalk" voor 180 EU (incl.) weten te bemachtigen, en dit weekend zal de Volvo weer rond kunnen rijden zonder scheve wielen! Vooralsnog ziet de stuurinrichting er goed uit. Deze vertoont geen vervormingen. De stuurstangen zijn ook OK.
Alexander, hartelijk dank voor je aanbod!
Moderators: Jerry Stam