HHO Hydrogen waterstof toevoeging aan motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Snap het principe alleen kan ik niet overzien wat de eventuele gevolgen zijn. Het is voor mij meer informatief dan dat ik erover nadenk. Ik ben benieuwd wie hier iets over kan vertellen.
Met vriendelijke groeten,
Jeen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
tom gaat voor triple fuel?whitehorse schreef : ben ik ook, maar teksten als: "kaliumhydroxide toe te voegen. Een ½ theelepeltje is vaak al voldoende" geeft mij nog wat rillingen. En dan toevoegen via de airbox? En hoe zit dat met backfires dan? Hopen dat die niet voorkomen?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het principe is goed maar of het werkt, zal moeten blijken. Overigens lees ik dat de 2e set voor motoren tot 3,5 liter maar 550 euro kost. Wie houdt van experimenteren met zijn auto, zal dit niet onoverkomelijk zijn.
Maar u weet ook dat er meer systemen "bedacht" zijn die tot besparingen zou lijden. En die werkten meestal niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
H2 kan het rendement evt. verhogen, zal wel niet echt veel zijn, anders was het er al (bluemotion voor diesels).
Daarbij is H2 een vreselijk rot gas, gaat bijna overal doorheen.
Die 550 zul je wel nooit terug verdienen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is geen voorraad H2/O2 in het systeem. Zodra de dynamo stopt, is er geen productie meer. Backfires tot in dit systeem zouden knap zijn, omdat die eerst nog door een reservoirtje met water heen moeten.
En dan volgt de eindeloze discussie en gaan de theoretici en vooral sceptici alhier eindeloos ouwehoeren over waarom het nooit kan werken en zo. Maar het feit blijft dat er al heeel veel auto's, vrachtauto's en zelfs schepen hiermee rondrijden (en varen) met resultaten tussen de 20 en 40% besparing. Grosso modo zou je kunnen zeggen: hoe groter de slurper, hoe groter de besparing. Al die mensen die hiermee rondrijden zijn natuurlijk allemaal mongolen die bij de pomp ineens niet meer kunnen rekenen en zich dus enorm hebben laten belazeren met deze systemen
Op www.volvo700vereniging.nl/node/28896 kun je meer lezen.
Dergelijke systemen zijn echter nog steeds vaak zelfbouw. Daar lijkt het systeem waar in dit draadje naar verwezen wordt ook. Drie problemen moeten in het systeem worden opgelost, alvorens het goed werkt:
- Bij vorst met er inderdaad een heel klein beetje KOH, ook wel: kaliloog of kaliumhydroxide of beter nog sopropyl alcohol, C3H7OH worden toegevoegd tegen bevriezing van het water. Zout kan niet, want dan ontstaat zoutzuur.
- Het apparaat heeft de neiging erg warm te worden, wat de werking ervan reduceert. Ik zie aan de plaatjes van het door jou gevonden systeem daar eigenlijk geen oplossing voor.
- Bij een auto met LMM, moet er een zogenaamde EFI worden ingebouwd om de LMM-resultaten iets om te buigen en de ECI te foppen. Ook dat zie ik niet bij het systeem dat jij aanwijst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een beetje antivries lijkt mij beter, maar is ook niet te vergelijken met het gebruik van KOH. KOH verhoogt de geleidbaarheid en antivries niet. KOH verhoogt dus het rendement en antivries niet...
Peter
Lobbes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hé, wel aardig blijven hé.jeex schreef : En dan volgt de eindeloze discussie en gaan de theoretici en vooral sceptici alhier eindeloos ouwehoeren over waarom het nooit kan werken en zo. Maar het feit blijft dat er al heeel veel auto's, vrachtauto's en zelfs schepen hiermee rondrijden (en varen) met resultaten tussen de 20 en 40% besparing.
TellSell verkoopt ook super spul, immers het is al jaren op tv.
H2 is baggerspul in een verbrandingsmotor, zelf BMW is er mee gestopt nadat ze de subsidies 'opgejat' hadden.
Voordeel in dit systeem is dat je H2 niet hoeft op te slaan, maar het vreet wel overal in.
Een beetje kan ik meekomen, maar als je gaat neuzelen over 20-40% dan denk ik weer aan TellSell.
Als het werkt wordt het toegepast, kijk maar bij een bluemotion diesel.
Werkt het niet of zijn er teveel problemen, gaan de grote fabrikanten er niet aan en kan je het produkt bij Tellsell kopen.
Maar als hobby blijft het een leuk projectje en wie weet scoor je een 3 of 4%
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
je kunt van alles denken, maar dat is zo verrekte zinloos. gewoon contact leggen met mensen die het ding gebruiken, bronnen checken. dan krijg je feiten en die zijn veel meer waard dan gedachten.