Blow off geluid turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 15:39 #1080718 door V700 register
Blow off geluid turbo is gemaakt door V700 register
Vraagje: ik heb sinds dat ik de mbc erin heb gezet (op 12 psi~0,8 bar) het gevoel dat het blow off geluid van de turbo steeds harder wordt. Niet problematisch maar hij had dat geluid op de standaard druk nooit. Nu als ik gas geef, flink druk opbouw en gas los, hoor ik het wel. Duidt dit op slijtage of iets (het steeds meer aanwezig zijn van het pfiewww geluid) of is het herkenbaar voor iedereen die een mbc heeft ingebouwd..? Ik weet dat het blow off geluid normaal is, maar dacht dat het meer iets was voor die externe blow off dingen. Hij zit er immers al 375k op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 16:06 #1274549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet niet
Weet niet of het wat met jouw verschijnsel te maken heeft, maar ik hoor sinds ik weer met de raampjes open rijd bij mijn standaard LPT @ 0,35 bar het afblaasgeluid ook.
Vorige zomer was dat nog niet, maar sindsdien heb ik het gat van het luchtfilter naar het binnenscherm opengemaakt, is dat bij jou open of dicht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 16:24 #1274550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer
Als je meer druk hebt, is er ook meer druk af te blazen. Eigenlijk heel logisch.
Daarnaast, hoe minder materiaal in je inlaattraject (luchtfilter, demping in je luchtfilterhuis etcetera) hoe harder het afblaasgeluid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 17:02 #1274556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filter

Pietjeprecies schreef : Weet niet of het wat met jouw verschijnsel te maken heeft, maar ik hoor sinds ik weer met de raampjes open rijd bij mijn standaard LPT @ 0,35 bar het afblaasgeluid ook.
Vorige zomer was dat nog niet, maar sindsdien heb ik het gat van het luchtfilter naar het binnenscherm opengemaakt, is dat bij jou open of dicht?

ik heb mijn luchtfilterhuis als volgt: die zilveren slang van de uitlaat naar het filterhuis is weg en dat gat is dicht, zitten wat gaten aan de voorkant in voor extra luchtaanzuigmogelijkheden (mooi woord) en verder ligt er alleen een gele luchtfilter in. Maar een standaard T3 met interne blow off valve kan dus ook dat leuke pfieeww geluidje maken zonder dat ik me zorgen moet maken..?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 17:19 #1274557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja toch?

Woes schreef : Maar een standaard T3 met interne blow off valve kan dus ook dat leuke pfieeww geluidje maken zonder dat ik me zorgen moet maken..?

Als de airbox meer gaten heeft dan normaal, dan mag je hem wel horen ja... Dacht ik - anders is het bij mij ook niet OK. 

Moderators: Jerry Stam