Voorste krukaskeerring vervangen: Hoe doe je dat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 16:18 #1080519 door V700 register
Zoals men wellicht op het forum reeds heeft kunnen lezen, heb ik gisteren de voorste krukaskeerring vervangen.
Vervelend genoeg, drupt het nu niet meer, maar zeikt het eronderuit, dus ik heb iets fout gedaan.

De vraag is dus, hoe vervang je succesvol een voorste krukaskeerring?Hoe ver tik je zo'n ding over de krukas (behalve ietsje verder dan de oude zat)?
En, heeft iemand een idee wat dat grapje kost, bij de dealer (ik meende 160 euro gehoord te hebben)
Uw input wordt weer zeer gewaardeerd.
Kleine update, 18 april 2010, 23:05:
Ik heb de kappen er weer afgehaald, net als de D-riem en het oliepomptandwiel en tot mijn verbazing, zag ik hetgeen onderstaande foto's laat zien:

Droog dus, behalve lichte verkleuring aan de onderkant.De herkomst ervan, zie je al een beetje in de rechter bovenhoek van de foto:

Juist, die is dus lek, of eigenlijk, niet goed gemonteerd, en lekt echt enorm zoals op de foto boven te zien is.Die 4 euro 30 kan ik ook nog wel missen, dus deze zet ik er weer opnieuw in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 16:43 #1273391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet je zeker dat het vanaf
Weet je zeker dat het vanaf de krukaskeerring komt? De carterpan is zo mooi droog.....
Ik olie de keerring licht in, en tik hem met de oude keerring erin. Meestal gewoon op dezelfde plek als waar de oude zat, bleef altijd dicht. Koop wel een goede kwaliteit liefst originele keerring.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 16:48 #1273392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel.
Ik had deze keer alles origineel gekocht, bij de dealer.De carterpan is waarschijnlijk zo mooi droog omdat ik deze min of meer heb afgepoetst en tijdens mijn korte ritje, niet harder gereden heb dan een kilometer of 60, dus dan waait het niet zo hard tegen de rest van de auto.
Daarbij: Het komt uit de distributiekap, of tussen kap en blok uit, dus naar alle waarschijnlijkheid, de krukaskeerring.Ik zal de zaak vanavond nogmaals demonteren (heb inmiddels vervangen vervoer)en zien waar het daadwerkelijk uit komt, maar die krukaskeerring is vrijwel zeker de hoofdverdachte.
Ik heb de ring overigens inderdaad niet ingeolied, dus dat kan ik dinsdag nog een keer over doen.
Nog andere tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 17:02 #1273393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel verhaal op de 700/900 faq

<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSealsBelt...#Replacing_Oil_Seals "> www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSealsBelt...#Replacing_Oil_Seals
Wat ik ervan begrijp is het volgende: Er is een speciaal tool van volvo maar dat heb je niet perse nodig. De lip die op de as komt en de as zelf moet je invetten/olieen omdat de lip anders oprolt. De volvo keeringen zijn beter maar moeilijker te installeren. Timmeren mag niet dan schiet het veertje los. Draai hem erin met de moer van de poelie en een stukje pijp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 17:22 #1273395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelezen.

Rob Hiemstra schreef : <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSealsBelt...#Replacing_Oil_Seals "> www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSealsBelt...#Replacing_Oil_Seals

Prima link, dankje.
De tekst gelezen hebbende, lijkt het erop, of ik gewoon niet goed genoeg voorbereid aan de klus begonnen ben en alles gedaan heb, wat in NIET had moeten doen.Erin getikt met een verlengstukje van de dopsleutelset en vervolgens recht gezet met een stuk PVC pijp.Geen olie gebruikt ter lubrication, zeg maar en ik heb geprobeerd de seal lip niet de verkeerde kant op te laten knikken en of dat gelukt is, weet ik niet, maar zonder olie lijkt me de kans zeer aannemelijk dat dat dus ook al niet goed zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 17:30 #1273396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standaard vervangen bij riemwissel of afblijven?
Er wordt in het 700/900 stukje ook betoogd dat als je dan toch met de riem bezig bent dat je dan ook de 3 keerringen mee moet nemen. Iemand daar een mening over of valt er meer te zeggen voor: 'if it ain't leaking don't fix it' ?
&#160;
Rob
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 17:32 #1273398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leave it.

Rob Hiemstra schreef : 'if it ain't leaking don't fix it' ?

Inderrdaad, om met nvliet zijn woorden te spreken: If it ain't broken, don't try to fix it.Gebaseerd op mijn ervaring, zou ik dat zeker aanhouden.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 22:23 #1273457 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic timmeren
Ik heb in november bij Schmidt de voorste krukaskeerring vervangen tijdens de sleuteldag en toen heb ik hem er (onder toeziend oog/en hulp van Arjan) ook inge"timmerd" Dat is in de praktijk natuurlijk zachtjes kloppen. Hij moet gelijk liggen met het schuine randje vd alu behuizing, de andere dingen(dieper dan de oude) verwees Arjan naar het rijk der fabelen.
Waarschijnlijk zit die van jou er niet recht in of hij is beschadigd anders kan hij nooit ZO hard lekken.
BTW; Ik las in het andere topic dat je een behoorlijk aantal liters olie nodig hebt om bij de dealer te komen.....normaal lees ik allemaal geneuzel over milieu(miereneukerig) en zo maar in dit geval om 'bewust' over zo'n korte afstand liters olie over straat te strooien blijft het stil.....
No offence hoor Bas maar is het niet verstandiger om de auto te slepen of door de anwb bij de dealer neer te laten zetten(indien lid) of ophalen door de dealer, dat lijkt me goedkoper in de olie en milieu..........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 22:45 #1273461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic No offence taken.

ldoensen schreef : No offence hoor Bas maar is het niet verstandiger om de auto te slepen of door de anwb bij de dealer neer te laten zetten(indien lid) of ophalen door de dealer, dat lijkt me goedkoper in de olie en milieu..........

Daar heb je namelijk helemaal gelijk in.
Nu is 5 liter wel wat gechargeerd, natuurlijk, maar ik gok dat ik op een kilometer of 20,  toch een dikke liter olie kwijt ben.Los van de rit naar Carlo, heb ik ook nog een habbie-wabbie geknutselde koelwaterslang die vervangen moet gaan worden, dus lange stukken rijden, zie ik niet zo zittten.
Ik heb wel ontdekt, dat als ik ervoor zorg dat de turbodruk onder 0 blijft, geen druk dus, dat ie er minder hard uit komt zetten, dan wanneer ik stevig doorrijdt. (Ik vond het op zich niet verbazend)
Ik kon overigens mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en het de hele klerezooi er weer af gehaald en het blijkt nu de keerring van de oliepomp te zijn, die veel te ver in mijn blok zit gedrukt.Dat is waarschijnlijk mijn eigen stomme fout, duh, dus ik geef het wellicht nog 1 kans, al is het maar om met minder lekkage naar Oss te kunnen, of Gemert.Oss is voor mij makkelijker, er loopt volgens mij nog in ieder geval 1 monteur rond met hart voor de 940, dus dat schept el vertrouwen.
De voorste krukaskeerring was trouwens droog, nog.
Twijfels........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 23:14 #1273467 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatjes
Ik heb in het eerste topic nog twee foto's toegevoegd, waar het erop lijkt, dat het misschien nog te redden is, al is het maar tijdelijk.
Enfin, dinsdag weer verder.

Moderators: Jerry Stam