Afstandsbediening programmeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 11:44 #1080515 door V700 register
Afstandsbediening programmeren is gemaakt door V700 register
Beste mensen, ik heb een Volvo 940 station ui 97. Er zit een alarminstallatie in, geen idee wat voor een. Ik heb meerdere sleutels en één remote control die prima werkt: je drukt op één van de twee schuingeplaatste knopjes, het alarm wordt uitgezet, de binnenverlichting gaat aan, de startonderbreker wordt ook uitgezet en de centrale deurvergrendeling springt open. Rijden maar. Nu vond ik bij het schoonmaken van de auto een extra identieke remote, die waarschijnlijk ooit, vele jaren geleden door een vorige eigenaar verloren is gewaand. Als ik op het knopje druk, gaat het rode ledje branden, maar er gebeurt verder niets met de auto. Dat gedoe met 5 keer aan en uit doen van het contact om te programmeren heb ik al meerdere keren geprobeerd, het leidt niet tot enig resultaat. In het handschoenenkastje zit een klein electronisch contactje, ik heb er ook iets van een electronisch "sleuteltje" voor wat daarin past. Heeft iemand een idee: a) hoe moet ik die remote programmeren b) wat is laatsgenoemde electronisch zaakje in het handschoenenkastje, houden a) en b) verband met elkaar?
 Thnx! Groet, Mirco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 13:51 #1273377 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Loop ff langs je dealer. die
Loop ff langs je dealer. die heeft dat zo voor elkaar (is mijn ervaring). Het rode sleuteltje wat in je dashboardkastje op dat contactje past, is cruciaal. Hoe het verder precies werkt, kan ik je helaas niet vertellen.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 18:31 #1273405 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Euro-alarm
Het is zo te horen een volvo euro-alarm, hier op de site zoeken naar euro-alarm of euroalarm, moet ergens een scan staan van de volvo gebruiksaanwijzing.( weet niet of je als niet-lid toegang hebt)
Greot Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 11:30 #1273628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt! Het werkt!
Hoi, de informatie klopt als een bus. Ik heb de scan hier gezocht en gevonden, en met behulp daarvan heb ik de 2e afstandsbediening geprogrammeerd, hij werkt nu prima. Een leuk "cadeautje", om die extra afstandsbediening na zo veel jaar aan te treffen in de auto. Ik heb 'm toch al meerdere keren uitgemest, maar kwam nu pas boven. Ik had ook nog een andere afstandsbediening van een onbekend merk gekregen bij de auto, die deed het niet, de vorige eigenaar zei dat ie waarschijnlijk stuk was, maar die heb ik ook weten te programmeren. Bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 21:52 #1273704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Programmeren
Hoi Mick,
Ik heb hetzelfde alarm maar dan voor een S90. Opzich werkt alles ok, maar ik wil de zwarte sleutel programmeren, want die reageert nergens op. 
Ik heb het idee dat het contact in het dashbord kastje niet goed meer werkt. Is het bij jou ook zo dat de sleutel terug veert als je hem erin steekt? Er zit nogal wat speling in het contact.. is dat normaal?
grt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 22:16 #1273709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke dan...............

Mick schreef :  Ik had ook nog een andere afstandsbediening van een onbekend merk gekregen bij de auto, die deed het niet, de vorige eigenaar zei dat ie waarschijnlijk stuk was, maar die heb ik ook weten te programmeren. Bedankt!

Hoi Mick,
Laat eens wat meer zien van dat onbekende merk! Foto!
groet,
Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2010 21:33 #1274020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kontact niet aangesloten
Nu snap ik waarom het programmeren niet wilde lukken. De garage heeft gewoon de draadjes niet aangesloten van het slot/sleuf Echt heel erg suf, want nu vraag ik mij af of ik hem wel kan programmeren en waar ik de main unit kan vinden om deze draadjes aan te sluiten.
Iemand een idee waar dit ding zit zodat ik niet het hele dashboard hoef te slopen??

Alvast dank

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2010 15:03 #1274158 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic programmeren
Onder de schopplaat aan de bestuurderszijde volgens mij maar heb je dan geen pincode nodig?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2010 21:45 #1274194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden en aangesloten
Bedankt voor de info
Ik heb de draadjes gesoldeerd en het werkt nu perfect de zwarte sleutel was niet eens geprogrammeerd. En nee je hebt geen pincode nodig alleen de procedure volgen van het Euro alarm en klaar. 
De draad lag gewoon los achter het dashboard. Wat een suffe gasten die dat alarm hebben ingebouwd... 
Voor degene die signaal toontjes willen horen bij het openen en sluiten van de vergrendeling stuur mij een pb voor de procedure.  Je hoort dan zachte piepjes als de knipperlichten knipperen. 

Moderators: Jerry Stam