Turbo gedemonteerd, maar hoe nu weer in elkaar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wilde eens bekijken, of ik ergens beschadigingen zag, scheuren of andere rare dingen en nog steeds had ik het plan hem eens te reviseren.Nu heeft ie maar 2 ton gelopen, dus erg nodig zal het niet zijn, maar goed. Hij draait me te stroef, ik dacht, effe checken.
Nu las ik, dat de ring, die om de turbo en het turbinehuis zit, er maar op 1 manier op kan.Kijkend naar het geheel, kan ier eigenlijk op heel veel manieren om.
De vraag is dus, waarom lees ik her en der (ook in VADIS) kan die ring er maar op 1 manier op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat me om ie twee-delige ring, die de twee delen bij elkaar houdt,Die zou er maar op 1 manier op kunnen,
Maar waarom?????
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gevoelsmatig voelt het als veel Henk (1mm. of zo). Maar dat is weg als de turbo draait, dit lager draait op een oliefilm namelijk. En dan zit er geen speling meer op.@Bas: morgen plaats ik foto's Bas, dan kun je het precies zien.henk 940LPT schreef : Beetje off-topic Bas, maar kun je speling voelen als je aan de turbine/compressor as voelt ? Zou je kunnen schatten hoeveel dat is, als je speling voelt ? Ben wel benieuwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dude, 1 mm, één millimeter ???Op de as van de turbo?Chilm schreef : Gevoelsmatig voelt het als veel Henk (1mm. of zo).
Die zou ik maar gouw in de prullenbak donderen, of laten reviseren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat zou betekenen dat die oliefilm 0,5 mm zou moeten zijn. Dat lijkt me erg veel.Chilm schreef : Gevoelsmatig voelt het als veel Henk (1mm. of zo). Maar dat is weg als de turbo draait, dit lager draait op een oliefilm namelijk. En dan zit er geen speling meer op.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar nog geen antwoord op de bovenstaande vraag, toch?Iemand?Baseman schreef : De vraag is dus, waarom lees ik her en der (ook in VADIS) kan die ring er maar op 1 manier op?