Volvo 740 GLE 2.3i Overdrive handrem stellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 20:24 #1080438 door V700 register
Volvo 740 GLE 2.3i Overdrive handrem stellen is gemaakt door V700 register
heejs
 ik hem me volvo voor laten keuren
het volgende moet er aan gebeuren /is afgekeurtte veel scheuren hardyschijf aandrijfashandrem werkt  nietnu ga ik morgen kijken voor een hardyschijf
maar hoe stel ik de handremkabel ??ik heb nergens een stelschroef of iets dergelijks kunnen vindenwaar moet deze gestelt worden ?
ook zag ik dat er iets mist bij de achter as waar de kabel verdeelt word naar de wielenzitten 2 oortjes aan de achteras en 2 oortjes aan een verdeel blokje wat moet hier tussen ?of moet hier gewoon een borg pennetje in ?
 ik hoor wel

vr gr sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 21:05 #1272866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Asbak
Hallo Sander,
Achter de asbak onder je armsteun(dus de asbak voor je passagiers op de achterbank) zit de stelschroef voor de handrem.
Als je de asbak eruit haalt zitten er onderin twee nokjes die je een klein beetje omhoog moet wippen/buigen. Vervolgens kun je het hele paneeltje(waar de asbak inzit en je 'vergeet-je-gordel-niet' lampje) eruit halen. Je ziet de witte stelmoer wel zitten.
En inderdaad hoort daar een splitpennetje in te zitten.
Groetjes Harnt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 21:15 #1272871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo   ja ik heb de
hallo

ja ik heb de stelschroef gevonden
aan gedraaithandrem hendel zit nu mooi op de helft
 maar hij remt niet
wel zit de stelschroef nu op het eind
zal morgen even een splitpenetje in dat hefboompje doen en dan nog een keer proberen
stellen gaat met 2 sleutels 17  en de stelschroef zit nu zown 10 cm uit gedraait en de moer om tegen te houden zit bijna onder me tapijtjeremschoene zijn vorig jaar met de apk nog vervangen toen heeft hij het nog geen week volgehouden en toen hoorde ik een harde tik toen ik hem aan trok
michien dat splitpennetje toen stuk gegaan
nooit naar gekeeken omdat ik toch nooit de handrem gebruikt maar nu weer een apk afkeur :(

gr sander

Moderators: Jerry Stam