Vraag i.v.m. turbowissel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 21:00 #1080413 door V700 register
Vraag i.v.m. turbowissel? is gemaakt door V700 register
Beste enthousiastelingen,ik ga a.s. weekend mijn turbo en uitlaatspruitstuk vervangen voor verse gepoorte versies en heb daarover een vraag. De hitteplaatjes die aan het spruitstuk vastzitten om o.a. (vooral denk ik) de bougiekabels etc. te beschermen tegen de hitte wil ik eigenlijk liever weglaten. Ze resoneren vaak, zitten altijd in de weg bij het sleutelen, en tevens zie ik zelf het nut er niet zo van in. Durf bijna te beweren dat ze de warmteafvoer hinderen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of een advies wel/niet doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 21:42 #1272719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Af
Volgensmij kunnen ze er gewoon af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 22:21 #1272726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

Michael Oud schreef : Volgensmij kunnen ze er gewoon af.

Ja, ze kunnen er af, fysiek, want ik heb ze alle drie in mijn hand gehad, maar dat wist je natuurlijk al.
Of je ze eraf kunt laten? Ja, natuurlijk kan dat.
Ze zitten er inderdaad om te voorkomen dat de hitte van de turbo en uitlaatspruitstuk de bougiekabels niet aantast.Bij een normale 940 met 0.35 bar turbo is dat al nodig, als jij met al je gevijl en geslijp en dikke buizen denk dat ie dan minder warm wordt, dan in de oorspronkelijk door Volvo bedachte situatie, ja, dan kun je ze weglaten.
Ik weet bijna zeker, dat dat niet zo is......en zou ze lekker laten zitten.
Het is aluminium, alle PC heatsinks zijn van aluminium.
Dus, behalve een mogelijke opstructie in de luchtstroom, zullen ze niet in de weg zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 22:34 #1272730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warm

Baseman schreef :

Michael Oud schreef : Volgensmij kunnen ze er gewoon af.

Bij een normale 940 met 0.35 bar turbo is dat al nodig, als jij met al je gevijl en geslijp en dikke buizen denk dat ie dan minder warm wordt, dan in de oorspronkelijk door Volvo bedachte situatie, ja, dan kun je ze weglaten.
Ik weet bijna zeker, dat dat niet zo is......en zou ze lekker laten zitten. 

Dat is het hem nu juist Bas, met alle gevijl en geslijp en de 3½ inch pijp is de warmtehuishouding veeeeel beter dan origineel. Maar afijn... het stemt tot nadenken (ik denk dat ze er af kunnen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 22:40 #1272732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gemeten.

Chilm schreef : Dat is het hem nu juist Bas, met alle gevijl en geslijp en de 3½ inch pijp is de warmtehuishouding veeeeel beter dan origineel. Maar afijn... het stemt tot nadenken (ik denk dat ze er af kunnen)

Heb je dat kunnen meten of denk je dat dat zo is?Je zou het inderdaad wel denken, maar goed, why risk it.
Stel, dat je in de normale situatie (hypotetisch) stelt dat de warmte ontwikkeling 100% is.Met een MBC op 0,8, kon dat best wel eens 150% worden, niet. (hele wilde gok)Maar, omdat je lekker aan het vijlen geweest bent, zou het inderdaad kunnen, dat het beter flowt (of zo) en dat je weer op 120% eindigd.
Of op 80%.
Heb jij ooit nog wel eens, met het uitgevijlde spul een roodgloeiende turbo aan jouw eigen blok gezien?
Enfin, ik zou zeggen why bother, ze zijn open (van voren bezien), als je rijdt komt er echt geen wind van onder, dus lekker laten zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 22:49 #1272735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hypo
Hoi bas,
(het is hypothetisch overigens), van de lpt hpt is algemeen bekend dat ze slecht omgaan met warmteafvoer. Vandaar dat er zoveel mitsu's stuk gaan en uitlaatspruitstukken scheuren. Maar goed... er is wat te zeggen voor je argumenten. Mocht het heet worden dan kan ik ze er altijd weer opzetten natuurlijk. Kijken of de bougiekabels snel smelten  ;b

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 23:43 #1272748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Volgens mij smelten ze echt niet hoor. Zolang je de kabels netjes met klemmetjes bovenlangs hebt lopen, gaat er niets gebeuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 01:31 #1272761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Michael Oud schreef : Volgens mij smelten ze echt niet hoor.

Klopt, ik schreef ook bewust aantast, en niet smelten.Ik vermoedde dat door extreme hitte die mantel de snel verouderd, mogelijk zelfs verbrokkelt

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 06:22 #1272762 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Denk persoonlijk dat je ze er af kunt laten, wellicht dat je bougiekabels iets sneller verouderen, meer niet. Bij sommige aftermarket uitlaatspruitstukken passen ze er sowieso niet meer op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 07:45 #1272766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Is het erg als ze smelten ? Wellicht handig om te te bepalen of je het risico wilt nemen :)Als ze smelten uiteraard geen vonk meer op de bougie(s), dus verder rijden gaat lastig worden. Maar kost je dat meteen je bobine en eindtrap ?

Moderators: Jerry Stam