Vraag i.v.m. turbowissel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, ze kunnen er af, fysiek, want ik heb ze alle drie in mijn hand gehad, maar dat wist je natuurlijk al.Michael Oud schreef : Volgensmij kunnen ze er gewoon af.
Of je ze eraf kunt laten? Ja, natuurlijk kan dat.
Ze zitten er inderdaad om te voorkomen dat de hitte van de turbo en uitlaatspruitstuk de bougiekabels niet aantast.Bij een normale 940 met 0.35 bar turbo is dat al nodig, als jij met al je gevijl en geslijp en dikke buizen denk dat ie dan minder warm wordt, dan in de oorspronkelijk door Volvo bedachte situatie, ja, dan kun je ze weglaten.
Ik weet bijna zeker, dat dat niet zo is......en zou ze lekker laten zitten.
Het is aluminium, alle PC heatsinks zijn van aluminium.
Dus, behalve een mogelijke opstructie in de luchtstroom, zullen ze niet in de weg zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is het hem nu juist Bas, met alle gevijl en geslijp en de 3½ inch pijp is de warmtehuishouding veeeeel beter dan origineel. Maar afijn... het stemt tot nadenken (ik denk dat ze er af kunnen)Baseman schreef :
Bij een normale 940 met 0.35 bar turbo is dat al nodig, als jij met al je gevijl en geslijp en dikke buizen denk dat ie dan minder warm wordt, dan in de oorspronkelijk door Volvo bedachte situatie, ja, dan kun je ze weglaten.Michael Oud schreef : Volgensmij kunnen ze er gewoon af.
Ik weet bijna zeker, dat dat niet zo is......en zou ze lekker laten zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je dat kunnen meten of denk je dat dat zo is?Je zou het inderdaad wel denken, maar goed, why risk it.Chilm schreef : Dat is het hem nu juist Bas, met alle gevijl en geslijp en de 3½ inch pijp is de warmtehuishouding veeeeel beter dan origineel. Maar afijn... het stemt tot nadenken (ik denk dat ze er af kunnen)
Stel, dat je in de normale situatie (hypotetisch) stelt dat de warmte ontwikkeling 100% is.Met een MBC op 0,8, kon dat best wel eens 150% worden, niet. (hele wilde gok)Maar, omdat je lekker aan het vijlen geweest bent, zou het inderdaad kunnen, dat het beter flowt (of zo) en dat je weer op 120% eindigd.
Of op 80%.
Heb jij ooit nog wel eens, met het uitgevijlde spul een roodgloeiende turbo aan jouw eigen blok gezien?
Enfin, ik zou zeggen why bother, ze zijn open (van voren bezien), als je rijdt komt er echt geen wind van onder, dus lekker laten zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(het is hypothetisch overigens), van de lpt hpt is algemeen bekend dat ze slecht omgaan met warmteafvoer. Vandaar dat er zoveel mitsu's stuk gaan en uitlaatspruitstukken scheuren. Maar goed... er is wat te zeggen voor je argumenten. Mocht het heet worden dan kan ik ze er altijd weer opzetten natuurlijk. Kijken of de bougiekabels snel smelten ;b
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, ik schreef ook bewust aantast, en niet smelten.Ik vermoedde dat door extreme hitte die mantel de snel verouderd, mogelijk zelfs verbrokkeltMichael Oud schreef : Volgens mij smelten ze echt niet hoor.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-