Nog meer gaten in het Volvo-vergiet: Stuurhuis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu is dat ding compleet vervangen, bij 328 duizend kms, anderhalve ton terug ongeveer dus, en tevens is er 50000 km terug een compleet nieuwe pomp in gezet, beide nieuw en door Volvo geplaatst.
Dat lijkt me niet helemaal normaal, maar ik kan me vergissen, maar goed.
Nu heb ik met de zoekfunctie wel een en ander gevonden en kom tot de conclusie dat er aan beide einden keeringen zitten, maar enkel in geval van een CAM-gear.
Aangezien ik niet weet wat er onder hangt, vraag 1:
- Hoe zie ik welk stuurhuis ik heb, of is er voor mijn auto maar 1 type mogelijk en welke is dat dan?De volgende vraag is dan:
- Is er inderdaad een keerring voor te krijgen en weet iemand welk nummer dat is? (VADIS installatie is nog niet klaar...
)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ik heb VADIS er even bijgepakt en kom alleen een nummer tegen voor het volledige stuurhuis. Hier heb je de keuze uit 3 "modellen".
Ik zal de 3 uitvoeringen wel even naar je doormailen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik meen serieus als bedrijfsauto monteur dat dit spul in stuurhuizen en tandwielkasten erg goed zijn werk doet!
Proberen waard:wel 20 euro....en ff geduld hebben todat het werkt
PS draai de bouten allemaal eens na can de leidingen.....bij de 940 van mijn pa zat er 1 los.
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afgelopen zomer heb ik mijn stuurhuis vervangen. Die lekte harder dan ik ATF er in kon gooien. Via Timen een gereviseerd stuurhuis gekocht.
Ook voor anderen de volledige beschrijving.
7 bouten los en je hebt het stuurhuis in handen. Die van mij was helemaal uit 1 stuk. Ik ben ff kwijt welk type ik had, maar dat zie je vanzelf op het stuurhuis.
4 van het beschermplaatje (tel ik niet mee)
2 van de stuurkogels 2 van het stuurhuis zelf, 1 aansluitng stuurstang 2 stuurbekrachtigings leidingen
Vervolgens via Timen het juiste stuurhuis opgestuurd gekregen.
7 bouten vast .
Beschernplaatje er weer op en klaar.
De meeste tijd was ik kwijt met uitlijnen -
Bij mij was er dus niets te doen met keringen aandraaien etc. Er viel dus niet veel aan te draaien. Hooguit de aansluitingen van de stuurbekrachtiging.
Voor niet al te veel geld stuur je dus weer als nieuw met nieuwe stuurstangen, kogels en een spelingsvrij stuurhuis. Ik heb er dagelijks nog plezier van.
groeten Ad
- Kristof Boone
- Nieuw lid
-
Het is niet veel werk, maar nu stuurt mijn auto niet meer soepel... Het is precies of de stuurbekrachtigingspomp nu kapot is. Ik heb deze gisteren vervangen door een andere maar probleem is hetzelfde.
Het stuurhuis komt uit een auto waar ik zelf met heb gereden, dus, ik weet dat dat stuurhuis goed is Ook de stuurbekrachtigingspomp is ok. Heb ik iets over het hoofd gezien? Is er nog lucht in het stuurhuis zelf, dat eruit moet...en dat ervoor zorgt dat de auto niet soepel stuurt?

groeten
Kristof
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die kan dan toch nooit stuk zijn, of zie ik dat verkeerd? Als een nieuw stuurhuis, dus niet gereviseerd, maar nieuw, in 140000 km stuk is, heeft iedereen hier op het forum er dus last van of al mee te maken gehad, op dat handjevol na, die de anderhalve ton nog niet gepasseerd zijn.
Zou hij bij 468 duizend eindelijk eens gaan lekken, zou ik er meteen een nieuwe onder gooien, met die stand is stuk niet zo raar.. Met 140000 wel, lijkt me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De oorzaak is meestal het vuil dat in het systeem achtergebleven is of dat nadien in het systeem komt.MaartenG schreef : Niet alleen het aantal kilometers maar ook de leeftijd lijkt me van belang. Indachtig het gezegde "rust roest". Maar ook omdat zaken als garantie wel vaak op een te verwachten levensduur zijn gebaseerd. Volgens mij rijd je behoorlijk wat km's per jaar, dus je hebt het stuurhuis er nu een 3 jaar onder zitten? Dan zou ik er toch maar eens mee terug gaan naar de dealert. In ieder geval kan die hem op de brug even goed schoonmaken met ontvetter zodat je daarna ook goed kunt zien waar die lekkage dan vandaan komt. Als het echt uit de rubber manchetten komt, dus via de keerringen, misschien heb je dan wel een onderhandelingspunt. Maar ik zou mezelf niet rijk rekenen, zelfs voor een volvo lijkt mij 3 jaar en 140.000 km toch wel een redelijke afschrijvingstermijn voor een onderdeel van 600-700 euro. Je ziet, met mijn km stand van slechts 260.000 ben ik me ook al geestelijk aan het voorbereiden op deze onkostenpost
Eigenlijk zou een filter een must moeten zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeg, meen je dat nou?Daar zit een dikke ton aan kilometers verschil tussen hoor, dat lijkt me nog steeds niet normaal.MaartenG schreef : zelfs voor een volvo lijkt mij 3 jaar en 140.000 km toch wel een redelijke afschrijvingstermijn voor een onderdeel van 600-700 euro. Je ziet, met mijn km stand van slechts 260.000 ben ik me ook al geestelijk aan het voorbereiden op deze onkostenpost
Vuil in het systeem zou kunnen.
Timen: Weet je toevallig of dat er kerringen in zitten die (je kent me) voor mij te vervangen zijn?