stuur slingert als een malle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 14:41 #1079750
door V700 register
stuur slingert als een malle is gemaakt door V700 register
Hallo Iedereen,
Zojuist mijn volvo 740 opgehaald in spijkenisse.Op de snelweg begon het stuur iets te slingeren en het ging iets verder op weer over. Geen probleem dan zullen vast de banden uitgebalanceerd moeten worden.
Maar 30 kilometer verder begon het stuur echt te trillen als een malle, zo erg dat ik er angstig van werd. Dus even gestopt op de vluchtstrook om te kijken of ik iets geks kon ontdekken. Niets te zien, dus verder gereden en er was niets meer aan de hand.
Wat kan dit zijn geweest?
( verder rijdt de auto trouwens super, zoeft over de weg zo'n automaat )
Zojuist mijn volvo 740 opgehaald in spijkenisse.Op de snelweg begon het stuur iets te slingeren en het ging iets verder op weer over. Geen probleem dan zullen vast de banden uitgebalanceerd moeten worden.
Maar 30 kilometer verder begon het stuur echt te trillen als een malle, zo erg dat ik er angstig van werd. Dus even gestopt op de vluchtstrook om te kijken of ik iets geks kon ontdekken. Niets te zien, dus verder gereden en er was niets meer aan de hand.
Wat kan dit zijn geweest?
( verder rijdt de auto trouwens super, zoeft over de weg zo'n automaat )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 18:06 #1269067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk ergens
Waarschijnlijk ergens speling op een fusee of totaal versleten rubbers. Als de boel dan in resonantie komt blijft het flink trillen. Maar soms komt hij niet in resonantie en rijdt de boel lekker strak.
Ik zou toch even (na laten) kijken wat het is.

Ik zou toch even (na laten) kijken wat het is.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 20:15 #1269096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het maakt ook flink geluid
het maakt ook flink geluid dus wat je zegt lijkt me heel aannemelijk.Hij moet zeker even nagekeken worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 20:29 #1269100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien eens wat meer op
Misschien eens wat meer op de weg rijden, i.p.v. in de berm ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 21:00 #1269105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remklauw
Misschien gaat er een remklauw niet goed open. Is er geen velg die veel warmer wordt dan de andere ?
Gr. Hugo
Gr. Hugo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 21:09 #1269106
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is inderdaad wel zo dat
Het is inderdaad wel zo dat ik de rem rechts voor af en toe hoor "aanlopen".Toen ik stopte op de vlugtstrook stonk het ook rechts voor (passagiers kant)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 21:30 #1269108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo te horen rijd je dus met
Zo te horen rijd je dus met je rechterwiel in de berm, waardoor je stuur slingert en het stinkt als je stop. dit komt waarschijnlijk omdat er honden uitgelaten worden in de berm.
Maar zo te horen lopen je remblokken aan. haal je klauw er eens af en laat je remcilinder er eens verder uitkomen en duw hem terug. doe dit een keer of 20, het kan helpen. Het is een beetje een paardenmiddel, maar je hoeft hierbij niet te ontluchten.
Maar zo te horen lopen je remblokken aan. haal je klauw er eens af en laat je remcilinder er eens verder uitkomen en duw hem terug. doe dit een keer of 20, het kan helpen. Het is een beetje een paardenmiddel, maar je hoeft hierbij niet te ontluchten.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 23:59 #1269141
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Slinger...
Rij ik zondag morgen (met m'n Caddy) over iets heen, uitgestapt, bleek een tafelventilator oid te zijn geweest.
Iemand was deze zeker verloren
Lelijke "bibber" in m'n stuur.....
Nader onderzoek, deuk in m'n velg, terwijl de klap helemaal niet zo hard was (band niet beschadigd!!!!)
Morgen even recht timmeren.
MAW je heb soms schade opgelopen zonder dat je je erzelf van bewust bent.
Afgelopen sneeuw winter, ook wel over betonnen, door sneeuw onzichtbare, opstakels gereden, enorme klappen, geen schade!
Iemand was deze zeker verloren
Lelijke "bibber" in m'n stuur.....
Nader onderzoek, deuk in m'n velg, terwijl de klap helemaal niet zo hard was (band niet beschadigd!!!!)
Morgen even recht timmeren.
MAW je heb soms schade opgelopen zonder dat je je erzelf van bewust bent.
Afgelopen sneeuw winter, ook wel over betonnen, door sneeuw onzichtbare, opstakels gereden, enorme klappen, geen schade!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 19:59 #1269286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je wil niet weten hoeveel
Je wil niet weten hoeveel mensen ik in de garage krijg die al tijden met deuken in hun velgen rond rijden. De meeste merken er niks van todat de banden flink op zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 08:48 #1269446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de vorige eigenaar
Ik heb de vorige eigenaar een mailtje gestuurd met de vraag wat oorzaak zou kunnen zijn en of hij er last van heeft gehad.
Nu bleek dat hij een setje oude stalen velgen met banden van een andere 740 had liggen en heeft dezez gemonteerd, vervolgens heeft hij er maar een paar kleine afstanden mee gereden.
Dus de velgen is inderdaad heel erg aannemelijk.
Nu bleek dat hij een setje oude stalen velgen met banden van een andere 740 had liggen en heeft dezez gemonteerd, vervolgens heeft hij er maar een paar kleine afstanden mee gereden.
Dus de velgen is inderdaad heel erg aannemelijk.
Moderators: Jerry Stam