tandwieltje teller

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 13:06 #1079679 door V700 register
tandwieltje teller is gemaakt door V700 register
Hallo,

De dagteller en totaalteller van mijn km-teller lopen niet meer. De snelheidmeter doet het nog.
Men zegt mij dat het tandwieltje in de teller versleten is.
Ik beschik intussen over een goed werkende reserveteller. Toch wens ik mijn oude teller verder te gebruiken met een tandwielwissel.Bij demontage blijkt dat er verschillende tandwieltjes in de teller zitten.
Wie kan me zeggen welk tandwieltje ik overplaats?
- deze tussen het motortje en de tellermechaniek? (= een tandwieltje met daarin nog een ander tandwieltje waarin het tandwieltje van het motortje past.
- Een of ander tandwiel in de tellermechaniek zelf?
PS de solderingen lijken intact.
Alvast dank,
Geert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 13:13 #1268689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het tandwieltje met de afgebroken tandjes :) Volgens mij is dat het kleine tandwieltje (geen eigen ervaringen daarmee overigens). Vind je geen afgebroken tandjes dan moet er iets anders aan de hand zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 20:32 #1268727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend euvel..
ik weet waar je het over hebt, heel vervelend. Ik heb een andere auto erbij gekocht waarvan de tellers het "altijd" hebben gedaan...mooi niet dus. Omdat de bewuste tandwieltjes heel en kompleet zijn zonder ernstige slijtageverschijnselen (onder een microscoop bekeken, waarvan binnenkort waarschijnlijk mooie macrofoto's) dacht ik dat het aan de elctronica lag, dus de handout van MagNet uitgevoerd en alle soldeerpunten opnieuw gesmolten en me niet beperkt tot de verdacht uitziende exemplaren.
Je raadt het al...geen resultaat. Ik begin nu zelfs gedeelten van de instrumenten verlichting te verliezen, dimmer werkt niet meer constant en vandaag viel mijn klok uit. Blijkbaar zitten er ook nog zwakke plekken in de bedrading. Dus na dit weekend (feestjes helaas:-) eens kijken of ik de stekkers er af kan krijgen en opnieuw erop krimpen. (er zit al contactspray in de stekkers maar dat helpt niet.
Is toch een vervelend euvel van onze bakstenen, maar misschien had Volvo niet de bedoeling gehad onze redblocks zo goed te maken, dat ze tussen de 3 en 8 ton gingen draaien....
Succes met je zoektocht.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 21:21 #1268730 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic dimmer
En als je de dimmer eens omwisselt? Daar lopen veel stroompjes doorheen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 22:02 #1268734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wisseltruc..
geprobeerd, en met wisselend resultaat. Alle contacten schoongeborsteld met een fiber borstelje en dan werkt er 1 wel en de ander niet. Grrrrr

• eric visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 22:28 #1268735 door eric visser (GAST)
Beantwoord door eric visser (GAST) in topic Even naar de tandarts????? 
Even naar de tandarts????? 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 23:29 #1268745 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oosterhout
Hallo Geert
<a href=" www.ets1.nl/ " target="_blank">Deze meneer heeft de juiste tandwielletjes en als je dat wilt, zet ie ze er (tegen een vergoeding) ook in.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 14:23 #1268774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een leverancier van wieltjes
Of bij deze site in de US. een stuk goedkoper maar dan wel zelf doen .  Ze zijn trouwens bij deze van technisch polyprooooo en nog wat
Ik heb ze destijds besteld voor de 760 en ze waren prima en snel in huis.  

Zoals alles in de US ,  wel een credit card nodig 

www.odometergears.com/volvo.html

succes 

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
07-03-2010 00:09 #1268855 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic sensor
de stekker en /of de draden bij de sensor op het dif. willen ook nog wel eens een probleem geven.
deze willen nog wel een last hebben van draadbreuk.
heb er even geen foto

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2010 15:07 #1268925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord op je vraag..

- deze tussen het motortje en de tellermechaniek? (= een tandwieltje met daarin nog een ander tandwieltje waarin het tandwieltje van het motortje past.

het gaat om het 25 of 26-tands tandwieltje. Er is  ergens een modelwissel geweest met de late 200-series en vroeg 700's. Dus je moet even tellen. De linkjes verwijzen naar deze dingen maar zijn alleen van belang als ze dus stuk zijn. dan nog is een prijs tussen de 25$ en 30 Euro een klap geld, dus controleer eerst of ze echt stuk zijn.
Als je de verhaaltjes goed leest, blijkt dat ze je aanraden, beide tandwielen te vervangen omdat de 15 tands uiteindelijk ook stuk gaat, gek genoeg alleen nadat er een nieuw 25 of 26 tands in is gezet, dus waarschijnlijk is de nieuwe niet 100% volgens specs, dus koop ze beide als je zonodig moet vervangen, want van alle tellers waar een kapotte 25 tands in zit, hebben ze het nooit over de andere.
@Asatter: bedankt voor de tip, misschien toch even de moeite waard om een nieuw draadje naar voren te trekken, als is het maar even dwars door de wagen heen..

Moderators: Jerry Stam