Hoe de ATF olie verversen op het stuurhuis?

• Kristof Boone
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 22:54 #1079673 door Kristof Boone
Hoe de ATF olie verversen op het stuurhuis? is gemaakt door Kristof Boone
Hallo,
komend weekend ga ik een nieuw stuurhuis monteren op mijn Volvo 760 TDI van bj 1988, want mijn huidig stuurhuis lekt.
Mijn vraag is nu : als het stuurhuis gemonteerd is, giet ik dan gewoon de ATF olie in het oliebakje? Of moet ik op bepaalde zaken letten? Moet ik bv de motor laten draaien als ik de olie erop giet?
alvast bedankt voor tips,
groeten
Kristof

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 07:21 #1268667 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic ATF
Met de zoekfunktie bv 'stuurbekrachtigingsolie vervangen' kom je een heel eind. Flushen kan door de retourslang los te halen bij het reservoir, olie opvangen en gelijktijdig het reservoir bijvullen. Dit alles met draaiende motor. Je vraagt een kennis even het stuur te bewegen van links naar rechts en stopt pas als de olie weer mooi van kleur is. 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 10:34 #1268671 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Belangrijker

RVL schreef : Met de zoekfunktie bv 'stuurbekrachtigingsolie vervangen' kom je een heel eind. Flushen kan door de retourslang los te halen bij het reservoir, olie opvangen en gelijktijdig het reservoir bijvullen. Dit alles met draaiende motor. Je vraagt een kennis even het stuur te bewegen van links naar rechts en stopt pas als de olie weer mooi van kleur is. 

Zou het niet beter zijn wanneer je een nieuw stuurhuis gaat monteren om te pompen met afgekoppelde leidingen? De vervuilde olie met soms kleine metaaldeeltjes komt dan niet in je nieuwe stuurhuis.
De oude olie moet dus niet in het nieuwe stuurhuis komen!

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 11:15 #1268674 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Belangrijker
Timen, je hebt helemaal gelijk!

• Kristof Boone
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 10:35 #1271649 door Kristof Boone
Beantwoord door Kristof Boone in topic bedankt voor de tips. Ik heb
bedankt voor de tips.
Ik heb gisteren het stuurhuis vervangen. Alles terug goed vastgevezen, en nieuwe ATF olie in het reservoir gegoten.
Nu merk ik dat het heel moeilijk sturen is....., Is dit omdat er nog lucht op de leidingen zit? Mijn garagist vertelde me, dat er nog wat lucht op de leidingen kan zitten, en dat dit er vanzelf wel afgaat na wat kilometers te rijden.
Maar, ik denk dat ik een fout begaan heb. Ik heb de (oude) olie eraf gepompt, met draaiende motor, en op die manier heeft mijn servopomp paar minuutjes gedraaid op lucht. Ik weet niet ofdat dit nu zo mocht of niet....? Misschien is nu mijn servopomp kapot?

Kristof

Moderators: Jerry Stam