cruise control

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 13:41 #1079656 door Anne Pronk
cruise control is gemaakt door Anne Pronk
hallo ik ben nieuw hier op het forum, nog maar net trotse eigenaar van een 740 geworden.
maar ik heb een vraag.
de cruise control is defect, de slangen waren voledig verteerd en de schakelaars bij de pendaalen stonden verkeerd afgesteld.
intussen heb ik de slangen vervangen, en de schakelaars afgesteld. als ik gewoon zelf aan de slang die van de pomp afkomt zuig werkt alles normaal zoals het hoort te doen. vacuum blijft, motor blijft goed draaien, en als ik pendaal in trap valt vacuum weg. dus daar zit het probleem niet.
ik denk dus dat de pomp/aanstuuring defect is. zou imand mij hiermee kunen helpen? waneer ik door de slang blaas die op me pomp zit blaas ik gewoon zonder weerstand lucht door de pomp, ik weet niet wat voor pomp het is en of dit normaal is. veder mijn zekering is nog goed.
ik ben een nieuw discussie geopend omdat ik niks kon vinden over dit onderwerp, aleen maar over inbouwen en slecht afgestelde schakelaars.
ik hoop dat imand mij kan helpen. Mvg. Anne Pronk 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 13:50 #1268602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anne
Anne, volgens mij is het normaal dat je door de pomp kan blazen. Dacht dat het een centrifugaal pompje is. Wat nog zou kunnen is dat het balgje lek is. Probeer eens aan een stukje slang te zuigen dat alleen aan het balgje zit. Moet goed plat gezogen kunnen worden en ook plat blijven zonder dat je hoeft te zuigen. Verder zou je nog kunnen proberen alleen met de slang tussen pomp en balgje. Even een stil stukje weg opzoeken, je kunt de CC dan alleen nog uitschakelen met de stengel links van de stuurkolom. Werkt dat wel, dan zit het lek ergens anders. Overigens zitten in de pedaalschakelaars ook elektrische schakelaartjes, die zijn niet defect ? De schakelaars zijn ook goed afgesteld voor het elektrisch schakelen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 14:17 #1268604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diagnose.
Vermits de installatie goed geinstalleerd is, zou je met deze pagina ook verder moeten kunnen komen:<h2 class="title"><a href="/node/12483">Foutcodetabel Cruise Control S90/V90 en 900 series</a></h2>

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 14:33 #1268607 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 740
bij een 700 serie gaat dit niet werken. Ik zou alle draden even nalopen of ze op de juiste aansluitingen zitten en de vacuumslangen allemaal vervangen voor de latere slangen uit een 900 serie die zijn minder gevoelig voor aantasting.

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 14:44 #1268609 door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic okee danku, ja het membraam
okee danku, ja het membraam is nog goed dat leek me als eerste wel een goed idee om te testen.
goed idee om de schakelaars te testen, ik heb zelf aleen de lucht schakelingen geprobeerd. ik zal ook zo eens een directe verbinding testen.
ik ga het gelijk probeeren als ik wat heb gevonden post ik het zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 14:45 #1268610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet?

jdutman schreef : bij een 700 serie gaat dit niet werken.

Als die 7-serie een on-board diagnose kastje op de veerpoot heeft, toch wel?Zonder dat kastje (en/of bij een 9-pins CC) wordt het inderdaad lastig.

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 15:26 #1268613 door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic ja ik heb de schakelaars ook
ja ik heb de schakelaars ook door gemeeten maar ook deze zijn goed, ook heb ik de pomp direct op de balg aangeslooten maar dit hielp ook niks.
en ik weet dat er een diagnose kasje zit (7 pins) maar wat kan ik hier mee?

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 19:00 #1268635 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic computer
Het gaat er even om wat voor regelunit je hebt voor de CC, een rechthoekige 9 pins of een vierkante 14 pins. Zit links tegen de zijkant aan normaal gesproken.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
05-03-2010 01:44 #1268666 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic TP ....
ik heb ooit eens een werkplaatsboek ingecand voor de CC.
ik weet zo niet of deze al op de site staat, maar zal hem morgen even mailen.
(staat op mijn ander pc)

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Anne Pronk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2010 13:40 #1268695 door Anne Pronk
Beantwoord door Anne Pronk in topic mischien dat de aanstuuring
mischien dat de aanstuuring in de computter niet goed meer is, of regeld deze je cc niet? en zo ja weet imand hoe of waar ik dat kan uitlezen/reseten
en is een reset gewoon mogelijk door + accu pool even los te gooien? of is dit maar een klijne kans dat dit werkt?
&#160;
&#160;

Moderators: Jerry Stam