afslaan (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2010 18:23 #1079563
door V700 register
afslaan (opgelost) is gemaakt door V700 register
ik heb sinds kort een volvo 740 estate met 270.000 km op de teller.
onderweg slaat de motor spontaan uit. Na een paar minuten slaat de motor weer aan maar de lambda sonde blijft branden.
het lijkt alsof de motor holler klinkt. Nadat ik een paar keer opnieuw gestart heb is het lampje opeens uit.
wat zou het kunnen zijn?
bas
oplossing: Ik heb de brandstofpomp relais vervangen en slaat nu niet meer af. Iedereen bedankt voor de hulp
onderweg slaat de motor spontaan uit. Na een paar minuten slaat de motor weer aan maar de lambda sonde blijft branden.
het lijkt alsof de motor holler klinkt. Nadat ik een paar keer opnieuw gestart heb is het lampje opeens uit.
wat zou het kunnen zijn?
bas
oplossing: Ik heb de brandstofpomp relais vervangen en slaat nu niet meer af. Iedereen bedankt voor de hulp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2010 18:53 #1267943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Summiere omschrijving
Je zou kunnen beginnen met het uitlezen van foutcodes, als je 740 over een diagnose kastje bezit (weet ik niet zeker omdat je geen jaartal post). <a href="/node/12449" target="_blank">Hier</a> staat hoe je dat kunt doen. Lees de foutcodes voor EZ116K en LH Jetronic uit. Belangrijk is om eerst de codes te wissen, dan te rijden en na het optreden van de storing de codes opnieuw uit te lezen. Op die manier weet je zeker dat wat je aan storingscodes krijgt betrekking heeft op de laatst opgetreden storing(en).
Je geeft een beetje een summiere omschrijving van de situatie. Uit het feit dat er een lambda lampje aangaat maak ik maar op dat het om een benzinemotor gaat. Verder weinig gegevens mbt motortype (staat vaak op sticker op kap distributieriem), bouwjaar en of er wel/geen LPG in ligt. Hoe meer informatie je kunt geven hoe sneller je aan de juiste oorzaak geholpen wordt.
Je geeft een beetje een summiere omschrijving van de situatie. Uit het feit dat er een lambda lampje aangaat maak ik maar op dat het om een benzinemotor gaat. Verder weinig gegevens mbt motortype (staat vaak op sticker op kap distributieriem), bouwjaar en of er wel/geen LPG in ligt. Hoe meer informatie je kunt geven hoe sneller je aan de juiste oorzaak geholpen wordt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2010 19:45 #1267952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re afslaan
mijn 740 komt uit 1990, heeft een benzine motor, b230f, geen lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2010 19:46 #1267953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan heb je zeker weten een kastje bij de veerpoot aan bestuurderszijde, op die steun van veerpoot naar schutbord.
Moderators: Jerry Stam