Natte Hik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 20:29 #1079515
door V700 register
Natte Hik is gemaakt door V700 register
Na een goede regennacht startte mijn 945 met een hik. Ook hield de auto bij het acceleren in. Kwestie van natte ontsteking, leek mij,
Dagen er na....prima, niks aan de hand.
Weer na een hele natte nacht....weer hikken en inhouden. Omdat onlangs alle kabels, bougies en verdelerkap waren vernieuwd, leek het mij een kwestie van "loszitten".
De locale garage heeft de 4 bougies vervangen en 1 van de bougiekabels vervangen (met een universele) bougiekabel.
Garage uit. Keurig strak stationair en weg hikken en inhouden. Leek dus prima !
Helaas vannacht weer veel regen en jawel.....vanmiddag hikken en inhouden. Na lange beroerde rit en uurtje locatiebezoek, weer perfecte (droge) terugreis.
Het moet dus wel ergens in de ontsteking zitten. Ben alleen niet zo dol weer naar deze garage terug te gaan. Mijn keurig schone vlekkeloze motor hadden ze gelijk even met tectyl ingespoten vanaf verdelerkap. Ziet er niet meer uit.
Die ene kabel was het dus niet, evenmin de bougies, de klachten waren gewoon weg omdat bij het loshalen en euvel zoeken, alles droog is geraakt.
Suggesties weer van harte welkom !
Dagen er na....prima, niks aan de hand.
Weer na een hele natte nacht....weer hikken en inhouden. Omdat onlangs alle kabels, bougies en verdelerkap waren vernieuwd, leek het mij een kwestie van "loszitten".
De locale garage heeft de 4 bougies vervangen en 1 van de bougiekabels vervangen (met een universele) bougiekabel.
Garage uit. Keurig strak stationair en weg hikken en inhouden. Leek dus prima !
Helaas vannacht weer veel regen en jawel.....vanmiddag hikken en inhouden. Na lange beroerde rit en uurtje locatiebezoek, weer perfecte (droge) terugreis.
Het moet dus wel ergens in de ontsteking zitten. Ben alleen niet zo dol weer naar deze garage terug te gaan. Mijn keurig schone vlekkeloze motor hadden ze gelijk even met tectyl ingespoten vanaf verdelerkap. Ziet er niet meer uit.
Die ene kabel was het dus niet, evenmin de bougies, de klachten waren gewoon weg omdat bij het loshalen en euvel zoeken, alles droog is geraakt.
Suggesties weer van harte welkom !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 21:47 #1267710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobine ?
Misschien de bobine of de kabel daar naar toe ? Water kan tussen motorkap en paravent op de bobine lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 22:39 #1267724
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motormassa kabels........
Loop die maar eens na. Lossen, schoonmaken en er weer op.
Vocht levert vaak vreemde overgangsweerstanden op.
Suc6,Erik
Vocht levert vaak vreemde overgangsweerstanden op.
Suc6,Erik
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 22:52 #1267728
door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic Verdeler?
Bij mij was het de verdeler (Delco) en een slecht aansluitende rubberstrip tegen het schutbord onder de motorkap.
Het water gutst binnen bij veel regen en komt precies op de verdeler terecht en als die minder goede conditie heeft heb je dus een probleem. Met een nieuwe verdeler en nieuwe bougiekabels was mijn probkeem opgelost. De rubberstrip had ik ook aangepakt.
Succes met zoeken en oplossen.Groeten,Hedwig
Het water gutst binnen bij veel regen en komt precies op de verdeler terecht en als die minder goede conditie heeft heb je dus een probleem. Met een nieuwe verdeler en nieuwe bougiekabels was mijn probkeem opgelost. De rubberstrip had ik ook aangepakt.
Succes met zoeken en oplossen.Groeten,Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 23:02 #1267730
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "overslaan"

Alles is nieuw geplaatst, alleen een keer los geweest bij koppakking vervanging. De tekst in de garage was "hij slaat af en toe een bougie over (4e)". Vandaar kabel vervangen. Wat mij al niet nodig leek. Spul was 4000 km geleden allemaal vervangen, net als de verdelerkap.
Ook bij droog wegrijden en 100 km lang in de stortregen belanden, levert geen enkel probleem op. Lijkt toch inderdaad wat los of niet goed aan te sluiten.
Morgen in ieder geval terug naar garage, 100 euro voor onnodig kabel vervangen vraagt om bijpraten ! En die tectyl mogen ze er ook afpoetsen.
Alles is nieuw geplaatst, alleen een keer los geweest bij koppakking vervanging. De tekst in de garage was "hij slaat af en toe een bougie over (4e)". Vandaar kabel vervangen. Wat mij al niet nodig leek. Spul was 4000 km geleden allemaal vervangen, net als de verdelerkap.
Ook bij droog wegrijden en 100 km lang in de stortregen belanden, levert geen enkel probleem op. Lijkt toch inderdaad wat los of niet goed aan te sluiten.
Morgen in ieder geval terug naar garage, 100 euro voor onnodig kabel vervangen vraagt om bijpraten ! En die tectyl mogen ze er ook afpoetsen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 23:34 #1267735
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Computer
Herkenbaar probleem.
Bij mijn 940 hebben ze een deel van de computerunit achter de asbak vervangen. Weet niet hoe dit heet, maar probleem was gelijk over.
Grt.
Maurits

Bij mijn 940 hebben ze een deel van de computerunit achter de asbak vervangen. Weet niet hoe dit heet, maar probleem was gelijk over.
Grt.
Maurits

26-02-2010 12:58 #1267772
door Alexander Satter
vooral met vocht slaat hij over.
wat je kan doen is met een planten spuit tijdens het stationair draaien van de motor (mooiste is na zonsondergang)(en letop draaiende delen) over de te controleren delen heen nevellen.
als een onderdeel slecht is zie je de vonk overslaan en/of hoort je het toerental veranderen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic .
dit komt idd vaker voor bij imi verdelers, geen goede pasvorm of misschien haarscheurtjes in de kap.hlambrechts schreef : Bij mij was het de verdeler (Delco) .....
vooral met vocht slaat hij over.
wat je kan doen is met een planten spuit tijdens het stationair draaien van de motor (mooiste is na zonsondergang)(en letop draaiende delen) over de te controleren delen heen nevellen.
als een onderdeel slecht is zie je de vonk overslaan en/of hoort je het toerental veranderen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Moderators: Jerry Stam