volvo 940 overhead drive faalt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 19:09 #1079475
door V700 register
volvo 940 overhead drive faalt is gemaakt door V700 register
Hallo!
Vanochtend naar mijn werk met mijn 940 break, no problem. In de binnenwegen echter sloeg mijn overdrive af terwijl ik er in reed. Dat is de 5e versnelling bediend in het midden van de pook door en knopje, semi-automatisch. Ik reed in overdrive, maar opeens sloeg die af. Iedere verdere poging tot overdrive resulteerde in een korte reactie van mijn signaal in het dashboard, maar geen overdrive. Kortom: volvo 940 weigert overdrive.
Liefs,
Placo
Vanochtend naar mijn werk met mijn 940 break, no problem. In de binnenwegen echter sloeg mijn overdrive af terwijl ik er in reed. Dat is de 5e versnelling bediend in het midden van de pook door en knopje, semi-automatisch. Ik reed in overdrive, maar opeens sloeg die af. Iedere verdere poging tot overdrive resulteerde in een korte reactie van mijn signaal in het dashboard, maar geen overdrive. Kortom: volvo 940 weigert overdrive.
Liefs,
Placo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 19:14 #1267480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat vaak voorkomt bij de overdrive zijn relais en/of massa/kabelproblemen. Volgens mij zit het relais achter de asbak, wellicht is ruilen met een bekend goed exemplaar een idee ? Wat meer werk is onder de bak kruipen om te kijken of de stekkers nog goed vast zitten en de pennetjes niet gecorrodeerd zijn.Eigenlijk is een break meer voor mensen die veel stokbrood eten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 20:43 #1267493
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, in 9 vd 10
Inderdaad, in 9 vd 10 gevallen komt de 12 V niet op het relais vd overdrive. Vaak de connectors op het relais onder de auto die in weer en wind zitten (in feite een beetje te simpele connectors zo onder de auto).

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 21:33 #1267497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overdrive fail
Klinkt niet ernstig, of heb ik dat mis. Moet ik hiermee naar een garage of een expert?
En met excuses: Hoe werkt die overdirve knop eigenlijk?
placo
En met excuses: Hoe werkt die overdirve knop eigenlijk?
placo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 21:55 #1267502
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangt
Of je naar een garage of expert moet hangt er vanaf, als je onder de bak wilt kijken kan dat lastig zijn zonder brug. Als je met een krik gaat werken: Ondersteun de auto met assteunen oid, in ieder geval niet alleen met de krik. Dat is gevaarlijk als je eronder ligt en de auto schiet/valt eraf.Excuses zijn niet nodig, dit forum is er ook om van te leren. Domme vragen bestaan niet (tenzij je iets voor de tigste keer vraagt en voorgaande antwoorden niet hebt gelezen). Ik kan het je helaas niet vertellen, hoe de OD precies werkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2010 12:03 #1267558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In grote lijnen;
- knopje
In grote lijnen;
- knopje bedient een relaiskastje onder je dashboard.
- daar wordt dan een relais geactiveerd wat dan weer spanning zet op een veel groter relais bij je overdrive
- dit grotere relais trekt meer stroom vandaar deze constructie
- middels het relais bij je overdrive wordt de overdrive ingeschakeld (en weer uitgeschakeld als daar de spanning afvalt)
- het kastje onder je dashboard is ook zo slim om het relais alleen in te schakelen als je in zijn '4' rijdt

- knopje bedient een relaiskastje onder je dashboard.
- daar wordt dan een relais geactiveerd wat dan weer spanning zet op een veel groter relais bij je overdrive
- dit grotere relais trekt meer stroom vandaar deze constructie
- middels het relais bij je overdrive wordt de overdrive ingeschakeld (en weer uitgeschakeld als daar de spanning afvalt)
- het kastje onder je dashboard is ook zo slim om het relais alleen in te schakelen als je in zijn '4' rijdt

Moderators: Jerry Stam