Toevoegingen aan olie en diesel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:22 #1079366 door V700 register
Toevoegingen aan olie en diesel. is gemaakt door V700 register
Hallo, nog maar eens een vraag waar ik nog niet echt iets over heb terug gevonden op het forum.
Bijna kan ik weer rijden nu mijn remschijven geleverd zijn, in de 2 weken dat mijn auto nu verplicht stil moest staan ben ik op zoek geweest naar manieren om een oude motor met veel kilometers te helpen om soepel te blijven lopen.
Mijn 760 2.4 Tic met 500.000km+ heeft een ietwat hoger olie verbruik door ouderdom en wat lekkage in de turbo, over het diesel verbruik kan ik nog weinig zeggen omdat ik er zelf helaas nog maar amper in heb kunnen rijden. Van de vorige eigenaar heb ik een volledig synthetische smeerolie 5W60 (?? beetje vreemde olie ook wel lijkt me...)  meegekregen.
Mijn vraag is of er mensen zijn met ervaringen van het toevoegen van middeltjes om olielekkage en brandstof verbruik te verminderen? Ik heb al eens wat gegoogled op dit item, maar kan nou niet echt ervaringen terug vinden.

ben erg benieuwd!
 Greetz, Gerben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 00:23 #1266705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh ja...
Niet onbelangerijk; de koude start is ook niet echt denderend...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 08:34 #1266717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik gooi al heel lang Fin25
Ik gooi al heel lang Fin25 (teflon) in de olie. Ik ben ervan overtuigd dat het helpt de motor soepeler te laten draaien.
Ik weet dat er veel twijfel is over teflon, maar ik heb de ervaring dat na toevoeging in een oude motor ik na enkele honderden kilometers verschil merk en ook het stationnair toerental bij  benzinemotor met carburateur opnieuw moet afstellen. Ook in mijn diesels had ik het spul.
De olie die je erbij kreeg lijkt mij aan de dunne kant, wat natuurlijk ook olieverbruik kan veroorzaken. Ik kan zogauw niet vinden welke olie erin hoort, misschien één van de anderen?
De koude start: staan de kleppen goed? ; doen de gloeipluggen het? Zijn de injectoren oké?
Je kunt met de huidige kou een paar liter benzine bij de volle tank dieselolie gooien om te zorgen dat de dieselolie niet gaat vlokken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 09:32 #1266727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zomer / winter
Er bestaat geen verschil meer in zomer- en winterdiesel. Je zou eventueel af en toe een flesje injectorreiniger kunnen toevoegen, dat lijkt mij meer dan voldoende, de rest is weggegooid geld. Ik gebruik zelf gewoon een halfsynthetische 10w/40 in mijn diesel ( met hydr. stoters )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 17:43 #1266788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar eens wat hulp zoeken...
Owke, dus ik zou eens kunnen beginnen met het toevoegen nvan fin 25.
 Kleppen, gloeipluggen en injectoren moet ik dan eens naar kijken, misschien eens op een sleuteldag, want ik heb zelf niet veel ervaring met zulk sleutelwerk.
bedankt voor de reacties!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 19:14 #1266806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Voor zelf sleutelen op een sleuteldag zou je even lid van de vereniging moeten worden, je krijgt dan een V bij je naam, 4x per jaar het clubblad, zoals gezegd toegang tot sleutel-, cosmetica- en verenigingsactiviteiten en korting bij sommige Volvo bedrijven. Langskomen op een sleuteldag om kennis te maken, de sfeer te proeven en eens te kijken hoe zoiets gaat kan altijd, binnenkort is er eentje bij Carlo Schmidt in Gemert. Als dat een beetje in de buurt is kun je het beste even contact opnemen met de regiocoordinator de dag organiseert: Bas(eman).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 00:00 #1266848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben al lid (in wording..)
Ik heb reeds lidmaatschap aangevraagd en heb lidnummer 1127 toegewezen gekregen, ik denk dat eerst de machtiging wordt verwerkt voordat er een "V" bij mijn naam komt... dus, tot een sleuteldag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 00:25 #1266853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al
Al geregeld begrijp ik :) Alvast welkom bij de vereniging.

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 13:46 #1266889 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Klopt helemaal
Welkom bij de club, weer eens een diesel erbij. Als Tante Pos heeft meegewerkt heb je vanochtend je pas, Factor, enz. mogen ontvangen, anders zal het wel maandag worden. Wat betreft het schildje, als de laatste update van de ledenlijst hier is ingelezen, gisteravond verzonden naar het webteam, zal je het voor je naam kunnen zien. Dat zal waarschijnlijk nog een dag of wat duren, maar het komt eraan.
Toevallig kom ik morgenvroeg door Wijk, op weg naar het Wijkseveer. Ik zal kijken of ik haar zie staan, of anders op de terugweg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 16:13 #1267112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xado
Ik heb met Xado mijn toenmalige 940 Diesel stiller en zuiniger gekregen, die had toen 430.000 kilometer gelopen. Heb verslag gedaan ergens op deze site.

Groet

Moderators: Jerry Stam