Oorzaak bekend: lekke kleppen 960 3.0

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 19:04 #1079190 door V700 register
Oorzaak bekend: lekke kleppen 960 3.0 is gemaakt door V700 register
Hier het vervolg van mijn probleem met de pas aangeschafte 960 3.0 24v model 1995
Vandaag naar de garage gebracht,ik wilde er nieuwe remblokken op en ze zouden kijken wat de oorzaak was van het slechte lopen van mijn auto.Eind van de dag de wagen weer gehaald,en inderdaad,de zesde cilinder heeft o,o compressie en heeft dus lekke kleppen,men zegt dat dit 1,5 dag werk is en ongeveer €1000 kost,weet iemand of dit klopt of kent iemand die dit vaker gedaan heeft en dit eventueel kan/wil doen?
Verder is de auto in zeer goede staat van tweede eigenaar en 260000 op de teller,kan dus nog wel even mee,bij 230000 zijn de distributoe en spanrollen vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 19:39 #1265278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loopt de auto op gas? Anders
Loopt de auto op gas? Anders is het wel vreemd dat iets dergelijks gebeurt met de kleppen.
Wat ook kan is er een lifter stuk is bij die cylinder. Deze heeft zich compleet opgepompt en houdt de klep open.
Anders moet inderdaad de kop er af, geen idee wat dat zou mogen kosten.
Gr,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 20:29 #1265296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hoort dat wel eens
Je hoort dat af en toe met die 6 cilinders. Ze hebben erg dunne klepstelen en blijven wel eens hangen of dat de hydraulische stoters vol blijven zitten, beide zijn oorzaak van vervuiling.... De klepveren hebben een lichte veerspanning bij die motoren. Heb je al veel km's met de slecht lopende motor gereden? Zo nee (of zelfs zo ja), probeer het volgende:
Voeg eens 3/4 of een liter liter ATF olie toe bij de motorolie. Liefst van te voren de olie verversen met een volsyntheet, 5W30 of 10W40. Rij de motor goed warm na zo'n 20km en als hij warm is, zet de keuze handel in 2 of 1 en rij een km of 5 met hoge toeren, tussen 4500 en 5500tpm op een rustige weg. Het kan zijn dat de boel los komt en de kleppen zich bovendien gaan inslijten doordat ze bij deze hoge toeren gaan roteren. Dit is geen grapje.
Als dat niet heeft geholpen, rij nog een week met de olie rond en probeer als het mogelijk is een paar km met hoge toeren te rijden. Misschien dat de klepstoter vervuild is en de ATF olie na verloop van tijd het vuil losweekt. Als dat dan nog niet geholpen heeft moet de kop er af.. Als het wel heeft geholpen, olie aftappen en nwe olie erin. Ik zweer bij deze motoren 5W30 olie. Lekker dun en goed reinigend. Kleppen ratellen wel even bij starten maar dan is het over. Ik geef het voordeel van de twijfel voor deze olie, sommigen preferen een iets dikkere olie om het tikken van de kleppen tegen te gaan maar het is, heb ik gemerkt met mijn motor, de fijnste olie waarop-ie meest lekker loopt. Alles geprobeerd: 10W40, 15W40, 5W40 en 5W30. De laatste is veruit de beste olie voor mijn blok. Maar dat is een ander verhaal. Punt is dat je klepstoter of klepsteel los moet komen. ATF kan soms wonderen doen! Het is sterk reinigend, kruipt overal waar het gaan kan en alle troep komt los. Het kan je probleem oplossen. Zo niet, jammer, dan moet idd de kop er af.
Succes,
Robert

Moderators: Jerry Stam