Rauw geluid, versnellingsbak?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan het te maken hebben met de olie? Ik zag dat het bij de laatste beurt vervangen is. Wellicht vanwege het vervangen van mijn vliegwiel? Ik weet niet welke olie gebruikt is.
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan het ermee te maken hebben dat ik sinds kort een vast vliegwiel heb, op advies van Nordicar overigens.
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hebben ze er wel de goede olie ingegooid? Er moet absoluut olie in van Volvo, en zelfs is er olie voor de M90 van vóór 1996 en één voor ná 1996.!
Ik ben ooit eens van Nederland naar Bretagne én terug gereden (en dóórgereden hoor!) met een 1998 940 2,3 LPT. In Bretagne had ik een vreemd (IEUW, IEUW) geluid. Terug in Nederland tóch maar eens laten kijken: geen spat olie in de bak. Waarschijnlijk bij de laatste beurt vergeten te vullen!!
Toen was hij toch wel een beetje stuk, maar.....

- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je daar toevallig een onderdeelnummer van? Mijn auto is van 1998. Vanmorgen contact gehad met Svenscar in Dordrecht, maar het magazijn aldaar wist pas na verloop van tijd een O/N te geven van een olie die voor alle bakken goed zou zijn.whitehorse schreef : Er moet absoluut olie in van Volvo, en zelfs is er olie voor de M90 van vóór 1996 en één voor ná 1996.!
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes maar weer met de bak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die is op vakantie, komt de 22ste terug. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat er 'normale' versnellingsbakolie gebruikt is, dus ik bestel vast even de volvo-olie bij de dealer.960 estate 1996 schreef : Rob al gevraagd wat voor olie Jeroen erin heeft gedaan .
Succes maar weer met de bak.
Tot zaterdag,
Rob K.