Hellup!! remschijven kloppen niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 19:17 #1079056 door V700 register
Hellup!! remschijven kloppen niet. is gemaakt door V700 register
Beste mede volvo liefhebbers,
 2 weken geleden heb ik een Volvo 760 2.4 diesel uit 1983 gekocht. Na een weekje rijden is mijn rechter rem vastgelopen, de remklauw blijft vast zitten.
Ik dacht; even nieuwe/ 2e hands remklauw erop, nieuwe remblokken en weer rijden. Heb ik vandaag een remklauw gescoord, blijken de remschijven niet origineel te zijn.
De situatie zoals die nu is; ik heb nu remschijven (massieve remschijven) met een (nieuw/ originele) dikte van 8mm, ze zijn nog 7+mm door slijtage. Volgens Volvo horen er op de auto remschijven van 14 mm, te zitten, met als minimum 11,5 mm.
Ik heb nu nieuwe remblokken gekocht en als ik die tussen de remklauw houd, dan past er een remschijf van 8mm tussen, dus niet de originele van 14mm.
Mijn angst is nu dat er een en ander veranderd is aan de remmen wat niet origineel was en dat het nu een dure operatie wordt om het weer recht te trekken.

Kan iemand mij vertellen of er ook remsystemen bestaan voor mijn type auto die inderdaad een 8mm schijf hebben? Of klopt er gewoon niks van op mijn auto?
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!

greetz, blublion

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 07:50 #1264407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 82
De eerste 2 modeljaren ('82 en '83) zijn op redelijk wat punten anders dan de latere modeljaren. Dacht dat de veerpoten inderdaad ook anders zijn.
Donor was van het juiste modeljaar ? Of mogelijk zijn je veerpoten al eens vervangen door poten van latere modeljaren ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 10:14 #1264423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu aan het uitzoeken....
De donor remklauw is van het zelfde type als wat er nu op de auto zit, vandaag maar even naar een |Volvo garage om te kijken wat er nog origineel is aan het remsysteem en eventueel ook de veerpoten.
Ik kom er nog mee terug zodra ik er geweest ben!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 18:59 #1264629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevonden.
Het bleek nu dus dat alles aan mijn remmen goed was, behalve de gebruikte schijven. De juiste schijf hoort nieuw 14mm te zijn, met als minimum 11,5mm, dus eigenlijk is het maar goed dat de remklauw vastgelopen was, anders had ik nog veel langer met te dunne remschijven rond gereden!

Moderators: Jerry Stam