volvo 740 vonkt niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
rij ik met de auto naar huis, ben ik bijna thuis, slaat de auto ineens af. Kan nog net naar huis zeilen.
Toch raar dat dit gebeurd, dus probeer thuis de auto nog eens te starten. Doet helemaal niks meer.
Wij kijken wat ermee aan de hand kan zijn, bougies gecontroleerd komt geen vonk, en ook voor de verdelerkap is er geen vonk.
Bobine doorgemeten en is gewoon goed.
Heeft 1 van jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?
Typ: Volvo 740 GL B6 uit 1988.
Hopende dat iemand me verder kan helpen.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de b230e ook van 1988 hadden wij dat de hallsensor niet goed meer was , vandaar de vraag.
En is verdeler en rotor nog wel goed en of is verdelerkap vol met olie , ook euvel met de dezelfde b230e gehad plus de hallsensor.
Rubber ringen hiervoor kosten maar een paar euro en zijn nog gewoon te koop bij dealer.
Welke regio zit je
Fred (Rotterddam)

- V700 register
- Nieuw lid
-
Verdelerkap lijkt zo op het oog nog wel goed, misschien dat ik hem er even af moet halen, maar je kunt er zo moeilijk bij. Dit is toch al 1 met elektronische ontsteking of contactpuntjes?
Ik woon in de buurt van Zwolle....
Rene
- V700 register
- Nieuw lid
-
We denken zelf dat het aan de ontsteking moet liggen. Heeft iemand misschien een elektrisch schema van de ontsteking. Of een site oid?
Andere tips waar het aan kan liggen zijn ook welkom.
Heb deze auto 3 weken geleden van de sloop gered, dag werk mee gehad om alles klaar te krijgen voor de apk en nu dit
- V700 register
- Nieuw lid
-

Benno

- V700 register
- Nieuw lid
-
Sterker nog, de eerdere 740's hebben die sensor niet. Die hebben een Hall sensor achterop de verdelerkap.benno schreef : Ik weet niet of het nog zo is bij latere modellen maar bij mijn 740 was het de vliegwielsensor ooit. Zit achter het blok bovenop het vliegwiel gebout. Zat een draadbreukje in waardoor af en toe de auto weigerde te vonken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ontsteking is electronisch.
Ik heb mezelf eens verwend met een 8 mm ringsleutelratel. Het is de enige ringsleutelratel die ik heb maar wel heel handig.
Als je een hallgever van een sloper hebt dan hoef je die niet eens te monteren. Je moet de Hallgever stekker loshalen en op de andere Hallgever zettten en dan zet je de de auto op contact. Je moet dan zelf het asje ronddraaien. Als de auto dan vonkt is je Hallgever stuk als de auto dan niet vonkt moet je de eindtrap proberen.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag even mee bezig geweest en hij loopt weer als tevoren
Maarja, het volgende wacht alweer . Na wat lampjes vervangen te hebben, het hele interieur uitgemest te hebben(vorige eigenaar had er een grote hond in gehad), deurportier gemaakt (deze wou niet open van de buitenkant), nieuwe startmotor erin, en nu dus de hall-sensor, lekt er benzine bij het benzinepompje langs.
Zogauw die loopt gutst er benzine uit, vandaar dat ie altijd naar benzine stonk als je er mee gereden had. Ook al had je op gas gereden.....
Naja, het houd je bezig.
Vrgr. Rene