volvo 740 vonkt niet meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 11:15 #1079049 door V700 register
volvo 740 vonkt niet meer is gemaakt door V700 register
Hallo,
rij ik met de auto naar huis, ben ik bijna thuis, slaat de auto ineens af. Kan nog net naar huis zeilen.
Toch raar dat dit gebeurd, dus probeer thuis de auto nog eens te starten. Doet helemaal niks meer.
Wij kijken wat ermee aan de hand kan zijn, bougies gecontroleerd komt geen vonk,  en ook voor de verdelerkap is er geen vonk. 
Bobine doorgemeten en is gewoon goed.
Heeft 1 van jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? 
Typ: Volvo 740 GL B6 uit 1988.

Hopende dat iemand me verder kan helpen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 12:00 #1264303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motortype
Wat voor motor zit er in B230f of B230e
Bij de b230e ook van 1988 hadden wij dat de hallsensor niet goed meer was , vandaar de vraag.
En is verdeler en rotor nog wel goed en of is verdelerkap vol met olie , ook euvel met de dezelfde b230e gehad plus de hallsensor.
Rubber ringen hiervoor kosten maar een paar euro en zijn nog gewoon te koop bij dealer.
Welke regio zit je
Fred (Rotterddam)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 12:46 #1264306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar kun je zien als het een
Waar kun je zien als het een 230F of 230E is?
Verdelerkap lijkt zo op het oog nog wel goed, misschien dat ik hem er even af moet halen, maar je kunt er zo moeilijk bij. Dit is toch al 1 met elektronische ontsteking of contactpuntjes? 
Ik woon in de buurt van Zwolle.... 
Rene

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 19:41 #1264348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben er inmiddels achter dat
Ben er inmiddels achter dat het een 230K motor is.
We denken zelf dat het aan de ontsteking moet liggen. Heeft iemand misschien een elektrisch schema van de ontsteking. Of een site oid? 
Andere tips waar het aan kan liggen zijn ook welkom. 
Heb deze auto 3 weken geleden van de sloop gered, dag werk mee gehad om alles klaar te krijgen voor de apk en nu dit  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 20:49 #1264364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet of het nog zo
Ik weet niet of het nog zo is bij latere modellen maar bij mijn 740  was het de vliegwielsensor ooit. Zit achter het blok bovenop het vliegwiel gebout. Zat een draadbreukje in waardoor af en toe de auto weigerde te vonken. Negen van de tien keer ging het vanzelf weer verder (door het trillen van de motor denk ik dan) maar op een gegeven moment was het op. Zelfde symptomen, tijdens het rijden ineens dood en geen vonken meer. Sensor zit met 1 boutje vast en is redelijk gemakkelijk te wisselen. Kostte mij toen een tientje of vjif.

Benno

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 10:56 #1264426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterker nog

benno schreef : Ik weet niet of het nog zo is bij latere modellen maar bij mijn 740  was het de vliegwielsensor ooit. Zit achter het blok bovenop het vliegwiel gebout. Zat een draadbreukje in waardoor af en toe de auto weigerde te vonken.

Sterker nog, de eerdere 740's hebben die sensor niet. Die hebben een Hall sensor achterop de verdelerkap.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 11:39 #1264425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallgever of eindtrap ...
zou ik eerst eens proberen. Gewoon vervangen met 1 van de sloop. En de stekker van de hallgever controleren.
De ontsteking is electronisch.
Ik heb mezelf eens verwend met een 8 mm ringsleutelratel. Het is de enige ringsleutelratel die ik heb maar wel heel handig.
Als je een hallgever van een sloper hebt dan hoef je die niet eens te monteren. Je moet de Hallgever stekker loshalen en op de andere Hallgever zettten en dan zet je de de auto op contact. Je moet dan zelf het asje ronddraaien. Als de auto dan vonkt is je Hallgever stuk als de auto dan niet vonkt moet je de eindtrap proberen. 
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 17:09 #1264458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allemaal voor het
Bedankt allemaal voor het meedenken. Het was inderdaad de hall-sensor.
Vanmiddag even mee bezig geweest en hij loopt weer als tevoren
Maarja, het volgende wacht alweer . Na wat lampjes vervangen te hebben, het hele interieur uitgemest te hebben(vorige eigenaar had er een grote hond in gehad), deurportier gemaakt (deze wou niet open van de buitenkant), nieuwe startmotor erin, en nu dus de hall-sensor, lekt er benzine bij het benzinepompje langs. 
Zogauw die loopt gutst er benzine uit, vandaar dat ie altijd naar benzine stonk als je er mee gereden had. Ook al had je op gas gereden.....  
Naja, het houd je bezig. 
Vrgr. Rene

Moderators: Jerry Stam