automatische versnellingsbak Volvo 960 1997
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 15:54 #1078851
door V700 register
automatische versnellingsbak Volvo 960 1997 is gemaakt door V700 register
Sinds afgelopen dinsdag eigenaar van Volvo 960 Oxford automaat 1997. Als ik de auto de eerste keer start op weg te gaan, gaat het pijltje van de winterstand op min dashboard knipperen en blijven de indicatielampjes bij de W en S afwisselend knipperen. Vervolgens ga ik ca. 5 keer de auto met de afstandsbediening op slot doen en ontgrendelen, dan gaat het lampje bij E continue branden, knopje E is ook ingedrukt. Wat kan dat zijn en hoe kun je dit probleem verhelpen of doe ik iets fout?
Dit is mijn eerste auto met automaat, afstandsbediening en startonderbreker.
Wie kan mij adviseren?
Dit is wel mijn tweede Voldo 960. De eerste was van 1995 en had nu 355.000 km op de teller en zeer gevoelig voor een back-fire (LPG) derhalve nu gekozen voor een benzine auto.
Hartelijke groet,
R.J. van der Linde, Groningen
Dit is mijn eerste auto met automaat, afstandsbediening en startonderbreker.
Wie kan mij adviseren?
Dit is wel mijn tweede Voldo 960. De eerste was van 1995 en had nu 355.000 km op de teller en zeer gevoelig voor een back-fire (LPG) derhalve nu gekozen voor een benzine auto.
Hartelijke groet,
R.J. van der Linde, Groningen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 16:00 #1262914
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knipperen
Het knipperen van de lampjes W, S en E geeft aan dat de automaatbak in noodloop zit. Ergens zit dus een storing. Het makkelijkste is foutcodes uit te (laten) lezen, moet dacht ik bij de dealer.Hoe kom je bij het 5x openen/sluiten van de auto (nieuwsgierigheid).
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 18:22 #1262928
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic niet permanent
Blijkbaar een niet permanent aanwezige storing. De transmissie ecu onthoudt bij uitzetten de toestand van de bak. 3 of 4 keer. Dus als je fout 1 keer optreedt en daarna niet meer, verdwijnt de foutmelding na een aantal keer starten en uitzetten (waarom openen en sluiten werkt zou ik ook niet weten). je zou ook het vloeistof-peil en kleur(rood(goed) of bruin-zwart(slecht)) kunnen controleren.
Groet Martin
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 18:26 #1262929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opheffen noodloop automaatbak
Dag Henk LPT,
Dank voor je reactie. Het 5x openen/sluiten van de auto werd mij als tip gegeven door iemand uit mijn omgeving die hetzelfde euvel had bij een Volvo 850, trouwens al enige jaren geleden, en het werkt. Maar het is uiteraard niet de juiste oplossing. Ik ga met je advies aan de slag.
Hartelijke groet, Rein van der Linde uit Groningen
Dank voor je reactie. Het 5x openen/sluiten van de auto werd mij als tip gegeven door iemand uit mijn omgeving die hetzelfde euvel had bij een Volvo 850, trouwens al enige jaren geleden, en het werkt. Maar het is uiteraard niet de juiste oplossing. Ik ga met je advies aan de slag.
Hartelijke groet, Rein van der Linde uit Groningen
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2010 00:55 #1262991
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Bekend probleem
Over de mogelijke oorzaken van het knipperen van de automaatlampjes is het laatste jaar al erg veel geschreven hier.
Ik raad je aan om in de zoekfunctie van de site bijvoorbeeld de woorden 'knipperen automaat' in te voeren, en je kan vervolgens een flinke poos lezen hierover.
Meestal is het een slecht functionerende OBD schakelaar.
Ik raad je aan om in de zoekfunctie van de site bijvoorbeeld de woorden 'knipperen automaat' in te voeren, en je kan vervolgens een flinke poos lezen hierover.
Meestal is het een slecht functionerende OBD schakelaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2010 19:15 #1263369
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automatische versnellingsbak Volvo 960 1997
Toen ik mijn V90 in 2004 kocht, had ik binnen een paar maanden hetzelfde euvel met de automaat. Het regelsysteem van de automaat destijds door laten meten en controleren.
Diagnose: magneetklep (solenoide) in de automaat stuk. Deze laten vervangen. Daarvoor moest de carterpan gedemonteerd en weer gemonteerd worden. Tot op heden (5 1/2 jaar) is het probleem niet meer voorgekomen.
Groet,
Frans (lidnr. 555).
Diagnose: magneetklep (solenoide) in de automaat stuk. Deze laten vervangen. Daarvoor moest de carterpan gedemonteerd en weer gemonteerd worden. Tot op heden (5 1/2 jaar) is het probleem niet meer voorgekomen.
Groet,
Frans (lidnr. 555).
Moderators: Jerry Stam