b230f motor uitbouwen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 11:35 #1078842
door V700 register
b230f motor uitbouwen is gemaakt door V700 register
Hoe het makkelijkste een b230f motor geheel en netjes uit Volvo 740 Estate 1989 te halen.
Er zu;llen wel leden zijn die dit al vaker gedaan hebben vandaar eerst jullie ervaringen (niet met een shovel zoals op deze site in een link stond)
Willen ook weleens gaan proberen om het gehele bloc uit een 740 Estate te gaan halen , bloc heeft 275.000 km gelopen en vinden het zonde om af te voeren naar oud ijzer boer.
Is nog van een 740 die ik nog had staan voor reserve onderdelen kleur goud/beige .
Wat kan er nu als los om het bloc in ieder geval er straks netjes uit te halen.
Is het makkelijker , lijkt mij om eerst front te verwijderen zodat bloc er via voorkant uit kan ?

Er zu;llen wel leden zijn die dit al vaker gedaan hebben vandaar eerst jullie ervaringen (niet met een shovel zoals op deze site in een link stond)
Willen ook weleens gaan proberen om het gehele bloc uit een 740 Estate te gaan halen , bloc heeft 275.000 km gelopen en vinden het zonde om af te voeren naar oud ijzer boer.
Is nog van een 740 die ik nog had staan voor reserve onderdelen kleur goud/beige .
Wat kan er nu als los om het bloc in ieder geval er straks netjes uit te halen.
Is het makkelijker , lijkt mij om eerst front te verwijderen zodat bloc er via voorkant uit kan ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 12:23 #1262890
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
Heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij kan het blok niet recht naar voren eruit gehaald worden omdat er nog een chassisbalk loopt. Een motortakel zou wel erg helpen denk ik. Zijn wel te huur, als je van tevoren alles zoveel mogelijk loshaalt en ruimte maakt moet het eruit takelen wel in een dagje kunnen denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 12:35 #1262894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorkant
Ik heb het eens met een 230k gedaan. Staat nu bij bij mij in de garage 
Je hebt een takel nodig en je moet inderdaad alles wat tussen de koplampen zit verwijderen. De radiator en nog wat plastic. Motor en bak een beetje achterover en hem er dan naar voren uitrijden. En heel goed kijken of alles wel los is
Rob
Je hebt een takel nodig en je moet inderdaad alles wat tussen de koplampen zit verwijderen. De radiator en nog wat plastic. Motor en bak een beetje achterover en hem er dan naar voren uitrijden. En heel goed kijken of alles wel los is
Rob
Moderators: Jerry Stam