Servomotor 945

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 16:17 #1078826 door Ries van Lomwel
Servomotor 945 is gemaakt door Ries van Lomwel
Verloor iets te veel ATF olie de laatste tijd en mede ingegeven door de hoge prijs van dat goedje maar eens een inspectie gedaan en kon ik alleen lekkage vaststellen op de motor zelf. Is zo'n ding te reviseren of kan het bv ook een rotte O-ring zijn. iemand al eens gedaan ? Bij voorbaat dank voor je input en hou me aanbevolen voor de werkwijze aangezien Vadis zeer povere info geeft. Het betreft de groene dame 945 uit 1998.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 18:47 #1262798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ATF
Sorry, maar het probleem wordt me niet nog helemaal duidelijk. Waar verlies je olie ? Uit de automaatbak (moet ATF in) of ergens in het systeem van de stuurbekrachting (moet ook ATF in). Als het stuurbekrachtiging is, wat bedoel je met "motor" ? Het stuurhuis, onder het blok waar die 2 stangetjes uitkomen die naar de wielophanging gaan, of de pomp, aan passagierszijde onder/naast het blok, aangedreven door een V-snaar ?

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 08:12 #1262859 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic ATF
Henk, sorry ik bedoel de pomp aangedreven door een v-snaar van het stuurbekrachtigingssysteem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 09:55 #1262864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurbekrachtiging
Wat mij ooit geholpen heeft is alle ATF-olie vervangen.
Gewoon uit het potje zuigen en weer vullen met draaiende motor. En dat enkele keren herhalen. Dan is je olie aardig ververst.
ATF-olie kost waarschijnlijk een tientje per liter maar er hoeft bijna niets in. Voor de kosten hoef je dit niet te laten.

Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 18:15 #1262926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Kan natuurlijk een O-ring zijn, of wat anders.. Ik heb er geen ervaring mee. Meende dat iemand de laatste 3 maanden problemen had met het verwijderen van de poelie, hij kon daar geen normale trekker op krijgen. Volgens het boekje gaat er 0.8 liter ATF in de stuurbekrachtiging.

Moderators: Jerry Stam