Koude lucht uit voetenruimte
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Op het moment dat ik snelheid maak, komt er koude lucht uit de voetenruimte (en niet zo'n beetje ook!). Bloedvervelend natuurlijik met dit koude weer, het rijdt echt niet prettig. Ik heb de luchtuitlaat voor de voetenruimte al afgeplakt, maar dit helpt niet. Het komt dus ergens anders vandaan. Wie is bekend met dit probleem? Ik heb overigens altijd gevonden dat mijn verwarming geen power heeft. Op vochtige dagen houdt hij de ruiten niet condensvrij. Ook op standje vijf komt er maar weinig lucht uit het systeem. Daarnaast heb ik in de zomer altijd het idee gehad dat op de koudste stand altijd wat warme lucht meegemengd werd. Misschien kan dit aanwijzingen bevatten voor de oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dus dat jouw koude voeten probleem los staat van die andere dingen. Misschien kan je bijrijder tijdens de rit eens kijken waar het precies vandaan komt. (Dat zie ik al voor me... )
Succes (en ik blijf het volgen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niemand een mogelijk idee over de oorzaak? Een vastzittende klep ergens wellicht?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet Rudiger
rudiger schreef : en vergeet ook het klepje onder de stuurkolom niet, daar kun je ook wel eens koude B........ van krijgen...
Dat ligt en aan de stand van de verwarming (zit ie op aangesloten) en hoe hoog je zit. Het doel van die klep is het verwarmen/koelen van het stuur en de borstkas/het gezicht van de bestuurder. (en als je je handen in de onderste helft houd verwarmt ie je handen ook)
Ik heb 'm overigens altijd dicht, het is een irritante luchtstroom.
Jan Huijsmans
'86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Het is overigens een auto mét airco.
- V700 register
- Nieuw lid
-
vandaar, ik had er enkel in de zomer mee zitten rommelen en dan staat de verwarming niet aan natuurlijk. Inderdaad een vervelende luchtstroom...jhuijsmans schreef :
Dat ligt en aan de stand van de verwarming (zit ie op aangesloten) en hoe hoog je zit. Het doel van die klep is het verwarmen/koelen van het stuur en de borstkas/het gezicht van de bestuurder. (en als je je handen in de onderste helft houd verwarmt ie je handen ook) Ik heb 'm overigens altijd dicht, het is een irritante luchtstroom. Jan Huijsmansrudiger schreef : en vergeet ook het klepje onder de stuurkolom niet, daar kun je ook wel eens koude B........ van krijgen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk een Deltamil airco, niet? Zo een met twee niet-Volvo knopjes rechts van je stuur?Volgens mij hebben allmaal een slappe blazer.....Had ik kin mijn 94-er ook.TB schreef : Het is overigens een auto mét airco.