Koude lucht uit voetenruimte

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-01-2010 12:17 #1078785 door Timo Blom
Koude lucht uit voetenruimte is gemaakt door Timo Blom
Nu het volgende probleem met mijn 940 uit 91".
Op het moment dat ik snelheid maak, komt er koude lucht uit de voetenruimte (en niet zo'n beetje ook!). Bloedvervelend natuurlijik met dit koude weer, het rijdt echt niet prettig. Ik heb de luchtuitlaat voor de voetenruimte al afgeplakt, maar dit helpt niet. Het komt dus ergens anders vandaan. Wie is bekend met dit probleem? Ik heb overigens altijd gevonden dat mijn verwarming geen power heeft. Op vochtige dagen houdt hij de ruiten niet condensvrij. Ook op standje vijf komt er maar weinig lucht uit het systeem. Daarnaast heb ik in de zomer altijd het idee gehad dat op de koudste stand altijd wat warme lucht meegemengd werd. Misschien kan dit aanwijzingen bevatten voor de oplossing?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 12:41 #1262460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die koude lucht is mij nooit
Die koude lucht is mij nooit opgevallen maar ik herken wel een ander probleem. Ook bij mij is de koude stand van de verwarming niet echt koud. Lastig in de zomer. En in de winter heeft de mijne eigenlijk ook te weinig power. Ik heb al eens op de kop achter het dashboard gelegen om eens te kijken maar kon niet echt wat vinden. Had het vermoeden dat de knoppen niet ver genoeg doordraaide (bij de koude stand).
Ik vermoed dus dat jouw koude voeten probleem los staat van die andere dingen. Misschien kan je bijrijder tijdens de rit eens kijken waar het precies vandaan komt. (Dat zie ik al voor me... )
Succes (en ik blijf het volgen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 13:35 #1262465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HÉ!
Dat van die kou hadden wij ook onderweg naar Zweden, maar dan aan een kant.
Niemand een mogelijk idee over de oorzaak? Een vastzittende klep ergens wellicht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 14:21 #1262471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grappig
Wat grappig nou, mijn Volvo heeft dezelfde koude lucht aan de rechterkant . Ik zal haynes er eens op nazien en anders de hele meuk openleggen.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 16:47 #1262490 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Lucht circulatie klep
De wagens zonder airco hebben in het voetencompartiment links (en indien er geen injectie computer zit rechts) aan het buitenkant (links bij de bestuurder, rechts bij de passagier) een ventilatie klep zitten voor extra koude lucht in de zomer. Ik vind het ook een kreng en zou 'm graag verwijderen, maar dat is mij meer werk dan af en toe doe klep open en dicht doen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 17:07 #1262498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft
ook even geduurd voordat ik hetgevonden had. Idd zoals hier reeds is vermeld, bij een 740 GLE uit 1987 en bij de 740GL uit 1988 zitten ze beide links op het zijpaneel , dus bij je linkervoet... en vergeet ook het klepje onder de stuurkolom niet, daar kun je ook wel eens koude B........ van krijgen...
groet Rudiger

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 17:17 #1262501 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Handenverwarming

rudiger schreef : en vergeet ook het klepje onder de stuurkolom niet, daar kun je ook wel eens koude B........ van krijgen...

Dat ligt en aan de stand van de verwarming (zit ie op aangesloten) en hoe hoog je zit. Het doel van die klep is het verwarmen/koelen van het stuur en de borstkas/het gezicht van de bestuurder. (en als je je handen in de onderste helft houd verwarmt ie je handen ook)

Ik heb 'm overigens altijd dicht, het is een irritante luchtstroom.

Jan Huijsmans
'86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-01-2010 17:53 #1262504 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Uit de mond van de
Uit de mond van de uitstroommogelijkheid onder de stuurkolom komt gewoon keurig warme lucht. Het komt vanachter de middenconsole lijkt het wel...
Het is overigens een auto mét airco.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 18:10 #1262505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koud

jhuijsmans schreef :

rudiger schreef : en vergeet ook het klepje onder de stuurkolom niet, daar kun je ook wel eens koude B........ van krijgen...

Dat ligt en aan de stand van de verwarming (zit ie op aangesloten) en hoe hoog je zit. Het doel van die klep is het verwarmen/koelen van het stuur en de borstkas/het gezicht van de bestuurder. (en als je je handen in de onderste helft houd verwarmt ie je handen ook) Ik heb 'm overigens altijd dicht, het is een irritante luchtstroom. Jan Huijsmans

vandaar, ik had er enkel in de zomer mee zitten rommelen en dan staat de verwarming niet aan natuurlijk. Inderdaad een vervelende luchtstroom...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2010 20:46 #1262528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco.

TB schreef : Het is overigens een auto mét airco.

Ik denk een Deltamil airco, niet? Zo een met twee niet-Volvo knopjes rechts van je stuur?Volgens mij hebben allmaal een slappe blazer.....Had ik kin mijn 94-er ook.

Moderators: Jerry Stam