Foutje in combinatie met stoeprand
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Het ging ook wel hard, schudde zeg maar wel een beetje op de stoel.
Achterkant brak veel harder uit dan verwacht bij "even om iemand heen".
@Michael. 4.5 J is het wiel wat in mijn kofferbak lag bij aankoop. De nieuwe stalen 6J heeft de originele maten, vermoed dat die van een volvo komt, anders van een auto met dezelfde maten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je zou eens kunnen meten of er verschil zit in de afstand tussen band en wielkast, als je links en rechts met elkaar vergelijkt.Petervanluijk_740-1992 schreef : is het gevoel dat bij mij nu heerst ja.
@Michael. 4.5 J is het wiel wat in mijn kofferbak lag bij aankoop. De nieuwe stalen 6J heeft de originele maten, vermoed dat die van een volvo komt, anders van een auto met dezelfde maten.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
horizontaal bedoel je dan neem ik aan? Om te meten of de achtertrein gelateraliseerd is?Michael Oud schreef :
Je zou eens kunnen meten of er verschil zit in de afstand tussen band en wielkast, als je links en rechts met elkaar vergelijkt.Petervanluijk_740-1992 schreef : is het gevoel dat bij mij nu heerst ja.
Even iets specifieker graag, snap het niet helemaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, je hebt het goed. Dus je meet niet de hoogte (loopvlak tot wielkast), maar de breedte (wang van de band, tot de carosserierand). Op die manier kun je zien of de as niet recht meer onder de auto staat. Een verschuiving van een milimeter of 3 zou niets uit moeten maken (de as beweegt ook van links naar rechts met veren), maar een centimeter of 3 zul je wel gaan horen.Petervanluijk_740-1992 schreef : horizontaal bedoel je dan neem ik aan? Om te meten of de achtertrein gelateraliseerd is?Even iets specifieker graag, snap het niet helemaal.
Verder, zit de wielkuip nog wel goed bevestigd? Is die na de klap misschien losgesprongen, waardoor die nu over het wiel sleept?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Naar van Velzen, de brug direct op, toch weer vriendelijk.
Stabistang achter geknikt, aandrijfas uit het lood en stabistang schuurt langs reservewielbak.
Eens kijken of er op de veluwe oplossingen te vinden zijn.
Groet
Veluwe?Petervanluijk_740-1992 schreef : Eens kijken of er op de veluwe oplossingen te vinden zijn.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm