Oliedruk meter

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 02:23 #1078187 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Oliedruk meter is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Hebben de motorblokken van Volvo`s, m.n. mijn 760, standaard een oliedruk aansluit punt/mogelijkheid ergens aan het blok? Om het rode lampje te kunnen gaan laten branden moet er toch ook een aansluitpunt in/aan het blok zijn? Een oliedruk meter werkt via een oliedruk zender. Het is een kwestie van alleen(?) passend maken. Dit is mij althans allemaal verteld. Volgens mij is het allemaal niet zo eenvoudig. Kan nl. een metertje met (losse) zender kopen voor een redelijk bedrag. (denk ik ) Lijkt me overigens wel leuk als sluitpunt van het rijtje accessoires van opoe. Wil hem ook wel kopen en ruilen voor een olietemp. metertje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 08:42 #1258525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat vaak gedaan wordt is het vervangen van de oliedrukschakelaar (laat lampje branden) door een gecombineerde druksensor/schakelaar. De ene uit het blok draaien, de andere er weer in, draadje aansluiten en nieuw draadje trekken. Uiteraard moet op de schakelaar/sensor wel de juiste draad zitten.Zo'n gecombineerde schakelaar/sensor is nieuw bij VDO overigens wel flink aan de prijs, ik meende iets van 80 euro excl. BTW.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 11:00 #1258529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic v6 !
Bij de V6 zit boven het oliefilter een dikke plug.Deze is voor de oliedruk zender. Org. heeft deze zender 2 aansluitingen één voor de meter en één voor het lampje.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 18:36 #1258577 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Hallo Henk en Henk, Op deze
Hallo Henk en Henk,
Op deze antwoorden/uitleg had ik alleen maar stiekem gehoopt. Een daarvoor aanwezige plug in het blok onder het oliefilter en er zit inderdaad een dubbele drukzender bij. Nog niet zo lang geleden las ik ergens dat er "in het blok geboord moest worden". En dat weerhield mij toch, het e.e.a. stemt mij nu weer vreugde vol. Leuke accessoire en hulp bij mijn wens om met een (nog aan te schaffen) Eriba Triton van rond hetzelfde bouwjaar op vacantie te kunnen gaan. Bedankt voor uitleg. 
Indien iemand een mogelijkheid ziet voor de inbouw ervan dan houd ik me aanbevolen.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 20:14 #1258581 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic T-stukje
Bestaande zender eruit, T-stukje erin, bestaande zender aan de ene kant erin, aan de andere kant de zender voor de oliedruk meter.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 20:39 #1258583 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Klopt!
Ja, schreef die meneer ook, een T stukje met verloopjes. Nou, dit moet toch gaan lukken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 13:22 #1258642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft
Als er al een dubbele zender zit hoef je toch geen T-stukje te gebruiken ? Of ben ik lost ?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 16:34 #1258663 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Nou..., jij bent niet snel
Nou..., jij bent niet snel lost, dat geloof ik niet. Ik wacht wel even af tot ik hem binnen heb, zie het wel, ik hou je in ieder geval op de hoogte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 18:49 #1258682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic v6
Bij de V6  hoeft er echt geen T-stukje tussen hoor.!

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2009 12:11 #1258879 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic oliedrukmetertje
Het spul is binnen. De zender heeft twee aansluitingen, gemarkeerd met een G en een WK. (van die schuifdingetjes) VDO aan de onderkant. Andere kant zit schroefdraad met bijbehorende ring. Het drukmeterje heeft drie aansluitingen, Groen, Zwart en Blauw/Rood. Moest er nou nog een "zwart plaatje" extra bijzitten? Dat was bij de voltmeter wel het geval. Zo ja, heeft iemand die wellicht in de aanbieding?

Moderators: Jerry Stam