Lambda sonde lampje bij G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 13:26 #1078041
door V700 register
Lambda sonde lampje bij G3 is gemaakt door V700 register
Mensen,
Met vaste regelmaat gaat het lambda sonde lampje branden. Door zekering 1 er even uit te halen gaat het lampje weer uit. Ik rij overigens op gas G3
Ik weet dit kan vele oorzaken hebben, maar...
wat is de beste volgorde om de oorzaak te vinden?
groeten Ad
940 uit 97 met een 230 FK mortor
Met vaste regelmaat gaat het lambda sonde lampje branden. Door zekering 1 er even uit te halen gaat het lampje weer uit. Ik rij overigens op gas G3
Ik weet dit kan vele oorzaken hebben, maar...
wat is de beste volgorde om de oorzaak te vinden?
groeten Ad
940 uit 97 met een 230 FK mortor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 14:11 #1257505
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout
Foutcodes (laten) resetten. Alleen op benzine rijden totdat het lampje weer aangaat. Foutcodes (laten) uitlezen. Krijg je op benzine geen foutcodes dan op LPG proberen. Met de G3 systemen wordt bij het rijden op LPG ook het benzinesysteem gebruikt, de ECU en sensoren (oa lambda). Voor het gestructureerd oplossen van de storing moet hij goed op benzine lopen voordat je naar eventuele storingen in het LPG systeem gaat kijken. Als het LPG systeem niet de goede input krijgt kan het ook niet werken. Bovendien los je dan het probleem niet op (want de kans is groot dat het in het benzinesysteem zit). Denk dat je al de OBD2 plug hebt (is overigens alleen de plug, niet uit te lezen via OBD2) en dat je de foutcodes moet uitlezen met een kastje. Lukt niet meer met het pigtail kastje bij de linker veerpoot (want dat zit er niet). Ben ik niet zeker van, je kunt dus even controleren of je dat kastje echt niet hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 16:29 #1257512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wie in de buurt van Houten
Heren,
Wie in de buurt van Houten heeft een kastje voor mij om foutcodes uit te lezen?
groeten Ad
Wie in de buurt van Houten heeft een kastje voor mij om foutcodes uit te lezen?
groeten Ad
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 18:08 #1257525
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Foutcodes

Wanneer het lambdalampje brandt zul je foutcode´s uitlezen die bijna allemaal lambda gerelateerd zijn. Deze foutcodes zeggen niet zoveel.
Ga even naar iemand die de CO- en de lambdawaarde kan meten. Meten=weten.
Co <0.1 %
Lambdawaarde 0,97-1,03
Wanneer deze waarden niet goed zijn dan is meestal de Lambdasensor stuk. 2e verdachte is de LMM. Het kan ook zo maar zijn dat je ergens valse lucht hebt. Dan zit je zo maar op het verkeerde spoor.
Een iets hogere CO kan betekenen dat de kathalysator in kwaliteit wat afneemt maar omdat deze na de lambdasensor zit geeft dit geen brandend lambdalampje.

Wanneer het lambdalampje brandt zul je foutcode´s uitlezen die bijna allemaal lambda gerelateerd zijn. Deze foutcodes zeggen niet zoveel.
Ga even naar iemand die de CO- en de lambdawaarde kan meten. Meten=weten.
Co <0.1 %
Lambdawaarde 0,97-1,03
Wanneer deze waarden niet goed zijn dan is meestal de Lambdasensor stuk. 2e verdachte is de LMM. Het kan ook zo maar zijn dat je ergens valse lucht hebt. Dan zit je zo maar op het verkeerde spoor.
Een iets hogere CO kan betekenen dat de kathalysator in kwaliteit wat afneemt maar omdat deze na de lambdasensor zit geeft dit geen brandend lambdalampje.

Moderators: Jerry Stam