versnellingsbak vernieuwen?
- R.F. van Rijn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 18:44 #1077896
door R.F. van Rijn (GAST)
versnellingsbak vernieuwen? is gemaakt door R.F. van Rijn (GAST)
Hallo, ik heb wat hulp nodig en advies. Ik heb een 740gl station 2.3benzine uit 1990 met 330000km. Sinds kort ontstond er een ratelend/tikkend/draaiend in z'n 2 als ik de koppeling indruk en bijvoorbeeld uitrol naar een stoplicht. Dit geluid is verergerd en in z'n 3 en 4 is dat geluid er nu ook als ik gas geef. Als ik constant rij is het er eigenlijk niet, volgens mij zit het in de bak en volgens garage is mijn bak aan gort.
Wat kan dat zijn en waar moet ik op letten en qua kosten op rekenen?
Verder heb ik nog een vraag wie me kan helpen aan een linker achterdeur (bestuurderskant) kleurcode 604!
Tenslotte het is een zgn. tussenmodel en zijn er ook witte knipperlichten naast de koplampen (ipv de wit/oranje) en witte zijknipperlichtjes?
Vr gr,
Robert

Wat kan dat zijn en waar moet ik op letten en qua kosten op rekenen?
Verder heb ik nog een vraag wie me kan helpen aan een linker achterdeur (bestuurderskant) kleurcode 604!
Tenslotte het is een zgn. tussenmodel en zijn er ook witte knipperlichten naast de koplampen (ipv de wit/oranje) en witte zijknipperlichtjes?
Vr gr,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 20:31 #1256570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druklager
Ik zou eerst es kijken naar de drukgroep, druklager en koppelingsplaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 20:46 #1256573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte zij knippers.
<a href="
link.marktplaats.nl/293052390
">
link.marktplaats.nl/293052390
Ken het bedrijf verder niet.

Ken het bedrijf verder niet.

- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-12-2009 00:00 #1256598
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mee eens
Helemaal mee eens
Denk niet dat het aan je bak ligt, maar meer aan je koppelingZou dat eerst eens 'onderzoeken'
Als je bak aan gort was zou je dat echt wel merken..
Ook omdat er niks te horen valt als je constant rijdt, als je bak aan gort was, zou je het dan ook moeten horen.
Ik heb mn bak wel eens aan gort gehad op de 1 of andere vreemde manier.de 2 KREUNDE knoeihard [3 straten verder te horen] de 3 en 4 waren verdwenen [pook wou die positie niet meer in]neutraal[vrij] was ook weg, en in die positie zat ie zn 3...
en schakelde knoeizwaar en moeilijk.Wonder boven wonder toen toch nog thuis gekomen.
Wat betreft je linkerachterdeur:Ik was op zoek naar EXACT dezelfde deur en kleur [wat een toval] [de deur heb ik ondertussen omgewisseld]<a href="/node/28436"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/28436
<a href=" link.marktplaats.nl/299585733 "> link.marktplaats.nl/299585733
Dat is volgens mij dezelfde kleur, gewoon even vragen of je de deur mag hebben/omwisselen
Deur van sedan en estate zijn uitwisselbaar.
Groeten,Gerben
Denk niet dat het aan je bak ligt, maar meer aan je koppelingZou dat eerst eens 'onderzoeken'
Als je bak aan gort was zou je dat echt wel merken..
Ook omdat er niks te horen valt als je constant rijdt, als je bak aan gort was, zou je het dan ook moeten horen.
Ik heb mn bak wel eens aan gort gehad op de 1 of andere vreemde manier.de 2 KREUNDE knoeihard [3 straten verder te horen] de 3 en 4 waren verdwenen [pook wou die positie niet meer in]neutraal[vrij] was ook weg, en in die positie zat ie zn 3...
en schakelde knoeizwaar en moeilijk.Wonder boven wonder toen toch nog thuis gekomen.
Wat betreft je linkerachterdeur:Ik was op zoek naar EXACT dezelfde deur en kleur [wat een toval] [de deur heb ik ondertussen omgewisseld]<a href="/node/28436"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/28436
<a href=" link.marktplaats.nl/299585733 "> link.marktplaats.nl/299585733
Dat is volgens mij dezelfde kleur, gewoon even vragen of je de deur mag hebben/omwisselen
Deur van sedan en estate zijn uitwisselbaar.
Groeten,Gerben
- clemens meijer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2009 23:49 #1256694
door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic witte knipperlichten
zijn er voor de schermen( zelfde als de 740/940) en voor de voorkant, ook wel te krijgen.

- R.F. van Rijn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 18:12 #1256881
door R.F. van Rijn (GAST)
Beantwoord door R.F. van Rijn (GAST) in topic versnellingsbak vervolg
Bedankt voor je reactie, ik vraag me af hoe ik onderzoek kan doen met twee linkerhanden. Heb je tips?
PS bedankt voor de link naar de deuradv. deze is iets donkerder van kleur helaas.
PS bedankt voor de link naar de deuradv. deze is iets donkerder van kleur helaas.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 19:35 #1256888
door Gerben Mol
Hoe je koppeling te onderzoeken is echt wat moeilijker...dan zul je tog op een brug moeten, je bak eraf schroeven en de koppelings onderdelen bekijken...
Je kan wel wat testjes doen, zoals stilstaan in z 3 of 4 en dan de koppeling laten schieten. dan weet je ook meteen of die slipt, en andere geluiden zullen je dan vast ook wel te oren komen.
Toch zou ik het verder niet weten, dan zul je toch echt alles weg moeten slopen, en als je dat eenmaal hebt gedaan, is het eigenlijker handiger de hele koppeling boel te gaan vervangen...
Misschien een idee om dit eens te komen doen op een sleuteldag? dan zijn er vele leden die je kunnen helpen.En het is ook nog eens goedkoper om het zelf te doen [geen werkloon] [alleen onderdelen betalen]
Als je wilt sleutelen moet je echter wel eerst lid worden, maar dat is de hoofdprijs niet.
Je moet het natuurlijk allemaal zelf beslissen, anders laat je eerst iemand met 'kennis' naar luisteren/kijken.Het is erg moeilijk iets over een forum te beoordelen, zonder het zelf te voelen/horen.
Groeten,Gerben</div>
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verder speuren
<div class="content">Geen prob, ik raad je aan even marktplaats af te speuren naar een sloper die dezelfde kleur 'lijkt' te hebben, en dan even contact op te nemen en vragen om de kleurcode, dan ben je er zeker van.rfvanrijn schreef : Bedankt voor je reactie, ik vraag me af hoe ik onderzoek kan doen met twee linkerhanden. Heb je tips?
Hoe je koppeling te onderzoeken is echt wat moeilijker...dan zul je tog op een brug moeten, je bak eraf schroeven en de koppelings onderdelen bekijken...
Je kan wel wat testjes doen, zoals stilstaan in z 3 of 4 en dan de koppeling laten schieten. dan weet je ook meteen of die slipt, en andere geluiden zullen je dan vast ook wel te oren komen.
Toch zou ik het verder niet weten, dan zul je toch echt alles weg moeten slopen, en als je dat eenmaal hebt gedaan, is het eigenlijker handiger de hele koppeling boel te gaan vervangen...
Misschien een idee om dit eens te komen doen op een sleuteldag? dan zijn er vele leden die je kunnen helpen.En het is ook nog eens goedkoper om het zelf te doen [geen werkloon] [alleen onderdelen betalen]
Als je wilt sleutelen moet je echter wel eerst lid worden, maar dat is de hoofdprijs niet.
Je moet het natuurlijk allemaal zelf beslissen, anders laat je eerst iemand met 'kennis' naar luisteren/kijken.Het is erg moeilijk iets over een forum te beoordelen, zonder het zelf te voelen/horen.
Groeten,Gerben</div>
- clemens meijer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 14:38 #1257042
door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic Bak
Mocht het aan de bak liggen, ik heb nog m47 liggen.
Grt.Clemens
Grt.Clemens
Moderators: Jerry Stam