Gekraak en gepiep
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2009 13:40 #1077820
door V700 register
Gekraak en gepiep is gemaakt door V700 register
Hallo,
Sinds een drietal maanden kraakt en piept mijn 740 nogal hevig in de buurt van de achteras.
Hij piept en kraakt minder bij vochtig weer en of ochtenddauw. Wanneer je op het kofferdekstel drukt en stevig de veren op en neer jaagt hoor je het niet.
Rij je in een putje of over een vluchtheuvel dan hoor je het wel.
Ik heb al samen met de garagehouder een kijkje genomen op de brug en we vinden nergens de oorzaak.
Er zitten goeie verzwaarde achterveren onder, en redelijk recente schokdempers. Het geluid lijkt van de carrosserie te komen.
Heeft iemand ooit eenzelfde ervaring gehad?
Alvast dank voor jullie tips,
Geert
Sinds een drietal maanden kraakt en piept mijn 740 nogal hevig in de buurt van de achteras.
Hij piept en kraakt minder bij vochtig weer en of ochtenddauw. Wanneer je op het kofferdekstel drukt en stevig de veren op en neer jaagt hoor je het niet.
Rij je in een putje of over een vluchtheuvel dan hoor je het wel.
Ik heb al samen met de garagehouder een kijkje genomen op de brug en we vinden nergens de oorzaak.
Er zitten goeie verzwaarde achterveren onder, en redelijk recente schokdempers. Het geluid lijkt van de carrosserie te komen.
Heeft iemand ooit eenzelfde ervaring gehad?
Alvast dank voor jullie tips,
Geert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2009 15:01 #1256102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien niet de ophanging
maar bijvoorbeeld een ophangbeugel van de brandstoftank of uitlaat. Komt ook overeen met het feit dat je het niet hoort als je bij stilstand de auto beweegt; het gaat waarschijnlijk om korte felle veerbewegingen (zoals je zei; vluchtheuvel, put) en dan kan er misschien een onderdeel enigsinds bewegen. dat het bij vochtig weer minder is is opzich logisch; vocht smeert enigsinds.
Je zou eens wat rubbers en ophangingsdelen kunnen insmeren/inspuiten met een daarvoor bestemd middel en dan eens kijken of het helpt.

Ik had zelf een hele tijd ook een onvindbare piep bij hobbels; bleek mijn reserveband te zijn die tegen de ruit piepte, staat nu weer recht, piep is weg. Soms zijn het kleine dingen...

Succes
Je zou eens wat rubbers en ophangingsdelen kunnen insmeren/inspuiten met een daarvoor bestemd middel en dan eens kijken of het helpt.

Ik had zelf een hele tijd ook een onvindbare piep bij hobbels; bleek mijn reserveband te zijn die tegen de ruit piepte, staat nu weer recht, piep is weg. Soms zijn het kleine dingen...

Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2009 15:03 #1256103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ohja
niet de uitlaatdelen inspuiten natuurlijk, anders is het kraken weg maar begint het roken...
07-12-2009 20:45 #1256154
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic subframe
misschien de rubbers van het subframe?
of stabilitator stang (bouten en moeren los).
zoals je aangeeft ,dat het niet gebeurt als je de linker en rechter zijde gelijk beweegt (recht op en neer)
maar als een achterwiel t.o.v. de andere beweegt dat het dan wel gebeurt.

of stabilitator stang (bouten en moeren los).
zoals je aangeeft ,dat het niet gebeurt als je de linker en rechter zijde gelijk beweegt (recht op en neer)
maar als een achterwiel t.o.v. de andere beweegt dat het dan wel gebeurt.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Moderators: Jerry Stam