vragen "nieuwe" volvo 740

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 19:29 #1077743 door Stefan Juffer
vragen "nieuwe" volvo 740 is gemaakt door Stefan Juffer
Hallo beste mensen,
 Ik ben sinds korte tijd de gelukkige eigenaar van een 740 GL 2.3 uit 1988. (lpg)
Bij de testrit was ik metteen  helemaal verliefd, wat een wagen!! Dus toen ook niet op de kleine mankemente gelet.
Kunnen jullie zeggen hoe ik de volgende "problemen" kan oplossen.
* Wanneer ik de auto start blijft het lampje 'lampje defect" branden. Zo gouw ik de rem intrap is het weg.
* als ik boven de 100 rij hoor ik een getik bij de kilometerteller, De toerenteller komt tevens ook slecht omhoog, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Toerenteller blijft ongeveer bij 1500 toeren hangen.
* De vorige eigenaar heeft een nieuwe hemel in de auto laten zetten wat erg netjes geworden is alleen het doek van het opendakje is niet aangepakt. Iemand een idee waar zoiets te vinden is?
* Tot slot, de auto start automatisch op benzine en dan metteen op gas, dan hoorje een tikje achter en dan moet ik iets gas geven om hem op het overgangsmoment laten blijven lopen. Is dit te verhelpen met afstellen?
 Alvast bedankt voor de reacties.
 Groeten stefan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 19:54 #1255629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Stefan, Gefeliciteerd
Hoi Stefan,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je omschrijft je eerste momenten in de 740 precies zoals ik ze meemaakte. Het zijn inderdaad schitterende wagens.
Om op je puntjes terug te komen:
Wanneer ik de auto start blijft het lampje 'lampje defect" branden. Zo gouw ik de rem intrap is het weg.Dit is helemaal normaal. Het is een test om te zien of het systeem werkt en weet je zeker dat je op de hoogte gebracht wordt als er een lamp kapot gaat.
Als ik boven de 100 rij hoor ik een getik bij de kilometerteller, De toerenteller komt tevens ook slecht omhoog, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Toerenteller blijft ongeveer bij 1500 toeren hangen.Hm. Eerst maar even de kleine checkjes, kan het zijn dat de dagteller niet helemaal gereset is? Heb ik eens gehad, de nummertjes bleven dan een beetje hangen en gaven een tikkend geluid. Ik weet niet of een fysiek probleem met de kmteller gekoppeld is met de toerenteller. Lijkt me niet eigenlijk. Als het de toerenteller is dan is deze in ieder geval goed te vervangen.
De vorige eigenaar heeft een nieuwe hemel in de auto laten zetten wat erg netjes geworden is alleen het doek van het opendakje is niet aangepakt. Iemand een idee waar zoiets te vinden is?Je kan het door een interieurbekleder laten doen, er zijn leden die zelf hun dak doen.
Tot slot, de auto start automatisch op benzine en dan metteen op gas, dan hoorje een tikje achter en dan moet ik iets gas geven om hem op het overgangsmoment laten blijven lopen. Is dit te verhelpen met afstellen?Daarvoor heb je iemand nodig die wat van deze systemen afweet. Ik kan je er geen antwoord op geven.
Veel plezier met de 740 gewenst!
Groet,
Támas

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2009 19:58 #1255630 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Relais.
Hallo Stefan,
gefeliciteerd met je "nieuwe" Volvo. Wat het overschakelen op gas betreft: dat is ook volkomen normaal. Als er wordt overgeschakeld op gas hoor je een relais tikken. Dat hoort zo en is normaal. Bij een moderne G3 installatie gebeurt dat zelfs in 2 fases en hoor je kort achter elkaar een relais klikken. Niets dus om je zorgen over te maken.
Voor de rest veel mooie en veilige kilometers gewenst.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 10:08 #1255683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar...

jsnijder schreef : Hallo Stefan,
gefeliciteerd met je "nieuwe" Volvo. Wat het overschakelen op gas betreft: dat is ook volkomen normaal. Als er wordt overgeschakeld op gas hoor je een relais tikken. Dat hoort zo en is normaal. Bij een moderne G3 installatie gebeurt dat zelfs in 2 fases en hoor je kort achter elkaar een relais klikken. Niets dus om je zorgen over te maken.
Voor de rest veel mooie en veilige kilometers gewenst.

Groeten, Jan.

Maar wat Stefan aangeeft, is dat de auto op het overgangsmoment van benzine naar lpg dreigt af te slaan. En dat hoort natuurlijk niet zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 10:23 #1255685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afslaan

stefankampen schreef :   Tot slot, de auto start automatisch op benzine en dan metteen op gas, dan hoorje een tikje achter en dan moet ik iets gas geven om hem op het overgangsmoment laten blijven lopen. Is dit te verhelpen met afstellen? Alvast bedankt voor de reacties.

Dat is bij nooit anders geweest, ik rijd nu de eerste 5 a 800 meter op beznine en schakel pas over als ik een beetje toeren maak ( 2500) Dan werkt alles prima. Ik had het ook graag anders gewild maar de gasinbouwer BODE Amsterdam, waar de installatie 2 jaar geleden nieuw is ingebouwd zegt dat het simpelweg niet anders kan..
ik heb dus een Volvo 740 gl , 1988, met omvl lpg installatie

GRoet Rudiger

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2009 21:18 #1255742 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Veel verschillen
Toch blijkt dat veel te verschillen. Natuurlijk kan ik op benzine starten en zelf mijn moment van wisselen bepalen, maar op gas ingesteld start die van mij op benzine en echt na een seconde na starten al over op lpg, automatisch.
Daarbij dipt hij soms wel tot plusminus 450 toeren, maar afslaan doet hij zelden, in de zomer overigens wel. Tweede keer starten altijd prijs.

• Stefan Juffer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2009 15:37 #1255913 door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic Als hij bij mij afslaat met
Als hij bij mij afslaat met de overschakeling van benz naar gas doe hij het naar de tweede keer ook altijd. Het is ook geen groot probleem maargoed. Zal eens langs de gasboer rijden in Doornspijk die rijd zelf ook een 740 dus zal het ongetwijfelt weten.
Bedankt voor de reacties.
Rest mij nog een vraag, Iemand een idee hoe ik aan bekleding kan komen voor het schuifdakje? wil het idd zelf gaan doen.

Gr. Stefan

Moderators: Jerry Stam