Deurpaneel terug monteren, het 3e clipje
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Meestal staat er dan aan het eind iets van "monteren in omgekeerde volgorde".
Bij mij loopt het fout bij het laatste clipje (bij het scharnier) dat onder aan de deur naar boven moet worden geschoven.
Dat zit wat dieper als de andere twee en bij mij tuimelt het binnen de deur alle kanten op maar ik krijg het maar niet om de pin geschoven.
Heeft iemand daar een slimme tip voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Vadis geeft niet echt uitsluitsel misschien Haynes?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Hoe bedoel je dit?RVL schreef : Ik heb ontzettend lopen frutten toen maar uiteindelijk dat laatste clipje een of twee stappen eerder gemonteerd.
Het is toch paneel terughangen en dan pas clipjes er in? Dat kan je toch niet eerder doen?
Volvo 945 B230FK 200pk BJ 1998 Volvo V90 B6304F2 185pk BJ 1997Limited Edition automaat benzine Limited Edition, automaat Vialle LPI
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Piet 22 , ik bedoel de volgorde van clipjes dus.Piet22 schreef : Het is toch paneel terughangen en dan pas clipjes er in? Dat kan je toch niet eerder doen?
- John Blummel
- Nieuw lid
-

Ik ken en herken je probleem. Je vroeg om een slimme tip. Hier komt ie:

Neem een rond stokje, of wat dan ook, met een afgeplatte bovenkant. Doe op die bovenkant een beetje lijm, of een heel klein strookje dubbelzijdig tape. Zet daarop het witte clipje, met de onderkant op de bovenkant van het stokje dus.
Steek de clip vervolgens in de openong, even aandrukken, stokje terugtrekken en clip zit vast.
Klip en klaar.

mvh

John B

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Deurpaneel goed op z'n plek, denk aan de speakerkabeltjes, plastic binnenhoes, en bovenste rand die tussen het raam en de deur moet vallen ed. paneel een beetje aanduwen en de klipjes eromheen klikken.
Als dit niet makkelijk gaat zit het paneel niet helemaal goed op z'n plek. Dit moet zonder stokjes of ander gereedschap kunnen anders zit er ergens iets in de weg.
Heb inmiddels al honderd van die dingen erop en araf gehaald en er nog nooit problemen mee gehad, als de panelen maar goed zaten!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Groetnis Bert NieuwenhuisLidnummer 911john b schreef : Hoi Piet,
Neem een rond stokje, of wat dan ook, met een afgeplatte bovenkant. Doe op die bovenkant een beetje lijm, of een heel klein strookje dubbelzijdig tape. Zet daarop het witte clipje, met de onderkant op de bovenkant van het stokje dus.
Steek de clip vervolgens in de openong, even aandrukken, stokje terugtrekken en clip zit vast.
Klip en klaar.
mvh
John B
V90 1998 3,0 ltr 150kW
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Tja, Carlo doet het misschien ook zo, maar ja, die vraagt ook behoorlijk voor zijn (erg mooie) auto's..... dan mag er ook wel een beetje werk aan zitten natuurlijk!Bert N schreef : doet het ook zo
Groetnis Bert NieuwenhuisLidnummer 911john b schreef : Hoi Piet,
Klip en klaar.
mvh
John B
V90 1998 3,0 ltr 150kW
Ik wil het altijd gewoon zo snel mogelijk klaar hebben...

GG,

- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Het paneel zit wel goed hoor.Miquelangelo1969 schreef : Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Heb inmiddels al honderd van die dingen erop en araf gehaald en er nog nooit problemen mee gehad, als de panelen maar goed zaten!
GG,
Het probleem is dat het rode pinnetje best wel hoog zit, dus je moet het clipje een stuk omhoog brengen voordat hij om het rode pinnetje gedrukt kan worden. En in dit stuk is er veel vrije ruimte aan de zijkant binnen het paneel , dus valt het clipje (bij mij althans) steeds opzij om.
Inmiddels zelf een andere oplossing bedacht: een plastic lineaaltje gebruikt dat net zo breed is als de sleuf in het paneel. De lineaal van onderen in de sleuf gestoken en tegen de zijkant (of eigenlijk bovenkant) van de rode pin gedrukt. Nu heb je zijdelingse geleiding en kan de witte clip bij het omhoog duwen niet meer opzij wegvallen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Inmiddels heeft het volgende probleem zich aangedient: om de brandstofvlotter weer gangbaar te maken moest de brandstofpomp/vlotter combinatie uit de tank gehaald worden en daarbij is de snelkoppeling van de brandstofleiding afgebroken. Hierover in een ander topic meer ter lering en (leed)vermaak