Inbouw radio/ loze sleuf
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn 940 zit een Volvo Cd speler CT nog wat. Die behoort standaard door eenvoudig inschuiven, schuifjes van radio in te drukken, keurig op z'n plek te zitten. Alleen in mijn radioframe is helemaal geen ruimte voor deze standaard inschuifdinges. Die zijn er nu gemakshalve maar even afgehaald, maar dan zit je toch sip naar een paar loze sleufje naast je radio te kijken. (ik bedoel dus diezelfde dingen die je indrukt, vervolgens naar buitenkomen en waardoor je eenvoudig de radio weer uit z'n frame trekt)
Bestaat er dus een frame/raamwerkje waar dit systeem wel lekker aansluit op de 940? Heel modern is het niet want op een CR nogwat in mijn 240 zit het ook, maar dan wel kloppend.
Zou diegene die mijn schets begrijpt en een antwoord weet, dit met mij willen delen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of dit (afhankelijk van welke CT je hebt):
Dat kan, en zelfs met hetzelfde paneel rond de radio. Dat heeft nummer 1384582 en is voor ongeveer 25 euro nog te bestellen bij de dealer.Succes !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik krijg naar ik hoop, zaterdag een alternatief, ook in het zwart, voor de helft van het geld.Ik heb thuis nog wel een CR-906 liggen, die hetzelfde werkt als de CT-series, ik zal hem daarop passen en mijn bevindingen hier posten.henk 940LPT schreef :
Dat heeft nummer 1384582 en is voor ongeveer 25 euro nog te bestellen bij de dealer.
De dealer verkoopt hem inderdaad nog, forumalias PNordic heeft hem als het goed is onlangs besteld en kan je zeggen wat hij precies kostte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb t paneel in 2008 gekocht, was toen geloof ik 22 nogwat excl. BTW en zonder korting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Idereen bedankt voor de plaatjes en suggesties. Inmiddels frame, randje en toch ook maar zwarte radio besteld. Nu wordt het hopelijk precies wat ik er bij bedacht had. Zelfs degene die een foto via markptlaats traceerde om mijn probleem te duiden, let wel heel erg goed op!
Nogmaals bedankt !

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het aanbevolen radiofrontinbouwpaneel (mooi woord?) met het door jou/jullie opgegeven volvo-onderdeelnr. gewoon bij de dealer besteld, voor het "schrik-niet-tarief " van 11 euro. Ik kan het maandag naar verwachting ophalen (komt uit Zweden) dan blijkt of er nog BTW over wordt berekend, dus mogelijk wordt het allemaal nog veel erger en moet ik organen afstaan.
En inderdaad een zwarte CT505 frontlader, die volgt na ca 2 weken. Een wisselaar wil ik niet. Heb ik werkelijk nooit begrepen. Waarom zou je in je kofferbak met CD's gaan stoeien als je ze zo in je dashbord kunt steken? Net als een claxon, werkt veel vlotter aan je stuur.
Die radio is nieuw niet zeldzaam, wel kostbaar.
Inmiddels kan ik kwartetten met het aantal mislukte radioprojecten, ik heb een kast vol grijze moderne radio's , zwarte oudere radio's , speakersets, kabels. Wellicht is met de raad van deze vereniging deze miskoperij tot een eind gekomen. Ik heb binnenkort (administratief gezien duurt dat even) ook een schildje bij mij mijn naam als eerbetoon aan alle technische medegebruikers. Mocht ik ooit ook naar een bijeenkomst komen, deel ik bij de ingang radio's uit. Aan mijn technische kennis heeft niemand iets.
Dan zwijg ik nog maar even over mijn collectie mislukte klein-materiaal-doe-het-zelf projecten.
Mocht alles netjes op z'n plek zijn gekomen, zoals ik het voor mij zie, plaats ik nog wel even een foto van het eindresultaat.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Luiheid, om zelfs niet bij het dashboard te hoeven stoeien. Gewoon de meest gedraaide CD's in de wisselaar. Hoef ik niet steeds die klep open te doen, de hele stapel CD's door te zoeken naar die CD die ik op dat moment wil, de stapel weer in de middenarmsteun plaatsen zodat deze netjes dicht wil, oude CD eruit en in het doosje, nieuwe CD uit het doosje in de radio. Op vakantie (veel gereden) ook makkelijk. 3 CD's van mijn vriendin erin en 3 van mezelf (uiteraard een beetje op elkaars smaak aangepast). Hoor je niet na een uur hetzelfde weer voorbij komen.Jee schreef : Een wisselaar wil ik niet. Heb ik werkelijk nooit begrepen. Waarom zou je in je kofferbak met CD's gaan stoeien als je ze zo in je dashbord kunt steken? Net als een claxon, werkt veel vlotter aan je stuur.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-