Draad/kabeltje overdrive los in de versnellingspook 740GLE estate (1990)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 00:41 #1077220 door V700 register
Hallo allemaal,
Tijdens het schakelen in mijn 740 met bj '90, is de knop van de versnellingspook loggeschoten. Hierdoor is er een kabeltje loggegaan waardoor de overdrive niet meer werkt. Als ik het knopje voor de overdrive indruk werkt het niet (meer). Ik krijg het kabeltje er niet meer in. Ik kom namelijk net een milimeter of 3 tekort. Kent iemand hier een truukje voor? Volgens de Volvo garage moet de pook hiervoor uit elkaar gehaald worden en neemt het 2 uur in beslag. Ik zou het graag eerst zelf proberen, is er iemand die hier evaring mee heeft en weet hoe ik te werk moet gaan, of mij eventueel kan/wil helpen. Ik woon in Almelo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 19:45 #1252157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook gehad....
LASTIG he ? Ik kwam er bij mijn 760 (M46 - Overdrive) ook achter toen we hem net hadden opgehaald, thuis de pook los gehad, bij mij waren ook de kabels iets te kort, ik het er met zo'n lange magneet 'schroevendraaier' er onderin zitten rammelen en ik trok de kabels zo een stuk verder... Misschien zit er onderin de pook een soort blokje o.i.d. wat hem onderin klemt ?? Bij mij is het in iedergeval verholpen. Maar ja, het blijft lastig, wij hadden jaren een V40 TDI die opeens moeilijker ging schakelen dat bleek een rubberen busje van 0,45 euro totaal bedrag was iets van 5 euro ??
Vrgr Björn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 19:49 #1252158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb alles een los gehad. (niet uit de pook maar verder wel)
Midden consol en alles vewijderen om de pook dan liggen de draden bloot zeg maar en kan je naar mijn idee de draden wel
wat verschuiven zodat je wat meer lengte krijgt.
Succes ermee .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 21:22 #1252169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen
Ik ga het zaterdag gelijk proberen

bedankt voor de reacties

• Ger Wagemans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 21:54 #1252176 door Ger Wagemans
Beantwoord door Ger Wagemans in topic OVERDRIVE KABELTJES

iK KEN HET PROBLEEM.Neem  de dop van de schakel pook af, haal het schakelaartje uit de knop. Als je de kabeltes kan vast houden maak ze op een manier vast dat je ze kan los maken van een heel dun draadje   en duw de kabeltjes met de draad door het gat van de knop, maar let op dat de knop van de pook goed op de buis past gaat maar op een manier er over heen,zit een sleuf in de schakel buis. trek dan de kabeltjes iets hoger en duw ze op de stekkertjes van het druk schakelaartje. Duw voorzichtig het schakelaarjte terug in de knop. De draad die ik gebruik is te verkrijgen bij een bloemist 0.6 gelakte groene draad lengte 40 cm.
Groeten Ger.

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2009 00:38 #1252196 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Heb ik ook gehad.  De knop
Heb ik ook gehad.  De knop op mijn pook zat niet heel goed vast.  Trek ik de handel in vierde en vliegt de pooknop op de achterbank.  Ook hier waren de draadjes wat te kort om handig te werken.

Ik heb gewoon eens goed aan beide kabeltjes tegelijk getrokken en ze schoven mooi op naar boven toe.  Pook er terug op (klein beetje kit of secondenlijm houd hem perfect op z'n plek) en knopje aansluiten.  Als je dan gewoon de asbak verwijderd kan je het andere einde van die draden vinden en trek je de hele handel terug mooi op z'n plaats. Natuurlijk niet te vertrekken of de kabels klikken er terug uit.  Schildje terugplaatsen en voila.  Weeral wat uitgespaart.  Heeft me hoop en al 10 minuten gekost. ;p

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2009 17:51 #1252455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is gelukt.
Allemaal bedankt voor de tips. Het is gelukt. We hebben het middenstuk weggehaald en na enig pielen, konden we de draden doortrekken van boven.
Speciale dank aan Jachtgroen die mij mee heeft geholpen.

vr gr
Christiaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2012 11:06 #1366660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabeltje overdrive los
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. bedankt voor de info!

Moderators: Jerry Stam