Windows 7 + Vadis werkt
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2009 20:19 #1077182
door Piet van der Plas
Windows 7 + Vadis werkt is gemaakt door Piet van der Plas
Ofschoon Vadis programma-technisch flink gedateerd is, hoeft onze steun en toeverlaat voorlopig nog niet te worden opgedoekt.
Althans op mijn nieuwe notebook met Windows 7 Ultimate engelstalig liet de engelstalige Vadis versie 2005a zich zonder al te veel problemen installeren.
Wel had ik de UAC (user account control) uitgeschakeld.
Setup.bat werkte niet, maar setup.exe in \scripts\main werkte zonder problemen.
Dan krijg je nog een aantal waarschuwingen van Windows 7 omdat die de scripts van Vadis niet erg vertrouwt, maar als je steeds op OK klikt loopt alles door.
En uiteindelijk een werkende Vadis!
Althans op mijn nieuwe notebook met Windows 7 Ultimate engelstalig liet de engelstalige Vadis versie 2005a zich zonder al te veel problemen installeren.
Wel had ik de UAC (user account control) uitgeschakeld.
Setup.bat werkte niet, maar setup.exe in \scripts\main werkte zonder problemen.
Dan krijg je nog een aantal waarschuwingen van Windows 7 omdat die de scripts van Vadis niet erg vertrouwt, maar als je steeds op OK klikt loopt alles door.
En uiteindelijk een werkende Vadis!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2009 20:22 #1251852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2009 22:04 #1251917
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Daarom VMWare
En daarom werk ik al een aantal jaren met een Virtuele PC waar alleen W2K opstaat met VADIS 2003 NL.
Staat op een Memorystick van 8 GB samen met VMPlayer. Standaard in de binnenzak en op iedere PC te draaien na installatie van VMWare player. De virtuele PC blijft gewoon op de Memorystick staan, dus de eigen PC / Notebook blijft "schoon". De virtuele PC draait zelfs nog met 64 Mb intern geheugen, dus ook voor langzamere systemen geschikt.
Een shared folder met de host kun je zelf instellen. Vanuit de virtuele PC met PDF creator toch PDF's maken om de handelingen en schermafdrukken te kunnen opslaan.
Staat op een Memorystick van 8 GB samen met VMPlayer. Standaard in de binnenzak en op iedere PC te draaien na installatie van VMWare player. De virtuele PC blijft gewoon op de Memorystick staan, dus de eigen PC / Notebook blijft "schoon". De virtuele PC draait zelfs nog met 64 Mb intern geheugen, dus ook voor langzamere systemen geschikt.
Een shared folder met de host kun je zelf instellen. Vanuit de virtuele PC met PDF creator toch PDF's maken om de handelingen en schermafdrukken te kunnen opslaan.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2009 23:44 #1251945
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Moddik ook!!!!!!!!!!!!!
Ik loop altijd rond met een 32 GB M.stick in m'n pakkie sjek, vergeet wel veel m'n Laptop mee te nemen...........
PC's staan overal, de oplossing dus
PC's staan overal, de oplossing dus
Moderators: Jerry Stam