Reparatie stuur 945
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2009 09:30 #1077084
door Ries van Lomwel
Reparatie stuur 945 is gemaakt door Ries van Lomwel
Volvorijders,
Ik heb een veel voorkomend probleem; het loslaten van het schuim in het stuur waardoor zo'n luchtzak onstaat.
Nu dacht ik dat het mogelijk moet zijn om lijm te injecteren met een kleine injectienaald waardoor e.e.a weer goed vast komt te zitten.
Iemand wellicht daar al ervaring mee? Ik deel graag die kennis.
Ik heb een veel voorkomend probleem; het loslaten van het schuim in het stuur waardoor zo'n luchtzak onstaat.
Nu dacht ik dat het mogelijk moet zijn om lijm te injecteren met een kleine injectienaald waardoor e.e.a weer goed vast komt te zitten.
Iemand wellicht daar al ervaring mee? Ik deel graag die kennis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2009 09:57 #1251155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter nieuwke
beter nieuwke kopen

heb ik toch wel liggen zeker...
<a href=" nl.tinypic.com/r/34dpyt3/4 "> nl.tinypic.com/r/34dpyt3/4
absoluut vast stuur
zelfs geen sleet op het relief
effe poetsen en nieuwstaat
komt uit 940
heb ik steeds gebruikt op mijn 780 tot ik een lederen exemplaar gevonden heb

interesse?
<a href="mailto:780TDIC@gmail.com">780TDIC@gmail.com

mvg

koen

heb ik toch wel liggen zeker...
<a href=" nl.tinypic.com/r/34dpyt3/4 "> nl.tinypic.com/r/34dpyt3/4
absoluut vast stuur
zelfs geen sleet op het relief
effe poetsen en nieuwstaat
komt uit 940
heb ik steeds gebruikt op mijn 780 tot ik een lederen exemplaar gevonden heb

interesse?
<a href="mailto:780TDIC@gmail.com">780TDIC@gmail.com

mvg

koen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2009 14:50 #1251195
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuur
Ik heb het probleem als volgt opgelost:
Daar waar het rubber los zit een aantal gaatjes boren (ongeveer 10 cm afstand van elkaar) van 5 mm tot op de stalen kern en aan de binnenkant van het stuur.
Stuur zo draaien dat de geboorde gaatjes zich onderaan bevinden, dus met de opening naar boven gericht.
Vervolgens waterdunne secondenlijm (verkrijgbaar in ieder modelbouwwinkel of DHz zaak) in het gaatje laten lopen, even rondom aandrukken en de zaak zit vast. Let op met morsen, vingers zitten ook zo vast en vlekken op bekleding gaan er bijna niet uit, vandaar de gaatjes onderin met de opening naar boven!
Vervolgens als alles vastzit de gaatjes afdichten met zwarte kit en klaar is Kees. Je ziet er vrijwel niets van! Bij mij houdt het al ruim een jaar en het is een simpele en goedkope oplossing die binnen 5 minuten gerealiseerd is zonder het stuur te demonteren! Veel succes!
Groet, Rob
Daar waar het rubber los zit een aantal gaatjes boren (ongeveer 10 cm afstand van elkaar) van 5 mm tot op de stalen kern en aan de binnenkant van het stuur.
Stuur zo draaien dat de geboorde gaatjes zich onderaan bevinden, dus met de opening naar boven gericht.
Vervolgens waterdunne secondenlijm (verkrijgbaar in ieder modelbouwwinkel of DHz zaak) in het gaatje laten lopen, even rondom aandrukken en de zaak zit vast. Let op met morsen, vingers zitten ook zo vast en vlekken op bekleding gaan er bijna niet uit, vandaar de gaatjes onderin met de opening naar boven!
Vervolgens als alles vastzit de gaatjes afdichten met zwarte kit en klaar is Kees. Je ziet er vrijwel niets van! Bij mij houdt het al ruim een jaar en het is een simpele en goedkope oplossing die binnen 5 minuten gerealiseerd is zonder het stuur te demonteren! Veel succes!
Groet, Rob
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2009 12:06 #1251267
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic stuur reparatie
Rob, bedankt voor de tips !
Moderators: Jerry Stam