Tips nodig bij aanschaf!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 21:23 #1077047
door V700 register
Tips nodig bij aanschaf! is gemaakt door V700 register
Hallo, k ben nieuw hier, want ik heb (nog) geen Volvo. Ik heb er een op het oog, maar die lijkt me iets te mooi om waar te zijn.
Een 740 station uit 89; Hij staat te koop voor 500 euro, ik heb er al naar gekeken, geen spatje roest, goede banden, elek ramen, 60.xxx op de teller, automaat, 2.3l benzine.
Alleen de accu was dood, en de eindemper is lek. Dat is geen probleem dus. Owja, ook niet geheel onbelangrijk: APK tot februari.
Wat mij verder opviel, was de staat van de bekleding, heel netjes, en de dashboardverlichting werkt niet (knopje?)
Nu zou ik HEEL graag willen weten, waar ik op moet letten, of de kmstand wel te vertrouwen is, en waarom dus ondanks de APK datum, toch zo goedkoop kan zijn.

Bij voorbaat dank

Jermaine Seidel
Een 740 station uit 89; Hij staat te koop voor 500 euro, ik heb er al naar gekeken, geen spatje roest, goede banden, elek ramen, 60.xxx op de teller, automaat, 2.3l benzine.
Alleen de accu was dood, en de eindemper is lek. Dat is geen probleem dus. Owja, ook niet geheel onbelangrijk: APK tot februari.
Wat mij verder opviel, was de staat van de bekleding, heel netjes, en de dashboardverlichting werkt niet (knopje?)
Nu zou ik HEEL graag willen weten, waar ik op moet letten, of de kmstand wel te vertrouwen is, en waarom dus ondanks de APK datum, toch zo goedkoop kan zijn.

Bij voorbaat dank

Jermaine Seidel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 21:30 #1250860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aankooptips

Hoi Jermaine,
Om te beginnen zou ik <a href="/node/13355" target="_blank">hier</a> eens kijken.
Groet,
Jan-Willem
Hoi Jermaine,
Om te beginnen zou ik <a href="/node/13355" target="_blank">hier</a> eens kijken.
Groet,
Jan-Willem
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 21:33 #1250861
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic KM teller
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 21:53 #1250866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100 Euro
Hier een te koop voor 100 euro
Even andere koppeling erin en gaan.
www.speurders.nl/overzicht/autos/volvo/v...-gl-k6-52915091.html
Even andere koppeling erin en gaan.
www.speurders.nl/overzicht/autos/volvo/v...-gl-k6-52915091.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 22:13 #1250875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppeling?
Het liefst wil ik meteen weg kunnen rijden...
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2009 10:07 #1250947
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic km stand?
Jermaine
Een boodschappenauto van een oud vrouwtje? Die km stand zou ik niet geloven
Een boodschappenauto van een oud vrouwtje? Die km stand zou ik niet geloven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2009 23:01 #1251110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Km-stand in serviceboekje
Ik heb de 740 gekocht! 
€500 euro, ik hoop een goede koop, mag ook wel, ik heb 4 auto's versleten in nog geen 1 jaar.
hoe dan ook, in het serviceboekje is het tot de 130.000 km ingevuld/gestempeld. Ik ga nog een keer bellen naar het bedrijf of dat ook echt de laatste was.
Ik geloof het eerlijk gezegd niet en ik gok dat er inmiddels wel dik 3 ton op de teller hoort te staan. Want de dynamo is gloednieuw, dus vervangen, evenals de waterpomp. En misschien is de kop ook eens gereviseerd o.i.d. want de kleppendeksel ziet er ook vrij nieuw uit.
Het dashboardlampje doet het ook weer. Ik heb wat aan de zekering gerommeld, zat er niet goed in waarschijnlijk.
ik moet nu alleen nog een einddemper kopen, de pakking aan de kat vervangen en sowieso de voorophanging laten nakijken. Het klinkt alsof je met versleten voorwiellagers rijdt. Maar voelt niet zo.
Of is dit normaal, een soort van gerommel als je over een put rijdt enzo. En (licht) schudden van de auto tijdens starten hoort ook zo?
Groeten uit Assen
Jermaine Seidel

€500 euro, ik hoop een goede koop, mag ook wel, ik heb 4 auto's versleten in nog geen 1 jaar.
hoe dan ook, in het serviceboekje is het tot de 130.000 km ingevuld/gestempeld. Ik ga nog een keer bellen naar het bedrijf of dat ook echt de laatste was.
Ik geloof het eerlijk gezegd niet en ik gok dat er inmiddels wel dik 3 ton op de teller hoort te staan. Want de dynamo is gloednieuw, dus vervangen, evenals de waterpomp. En misschien is de kop ook eens gereviseerd o.i.d. want de kleppendeksel ziet er ook vrij nieuw uit.
Het dashboardlampje doet het ook weer. Ik heb wat aan de zekering gerommeld, zat er niet goed in waarschijnlijk.
ik moet nu alleen nog een einddemper kopen, de pakking aan de kat vervangen en sowieso de voorophanging laten nakijken. Het klinkt alsof je met versleten voorwiellagers rijdt. Maar voelt niet zo.
Of is dit normaal, een soort van gerommel als je over een put rijdt enzo. En (licht) schudden van de auto tijdens starten hoort ook zo?
Groeten uit Assen
Jermaine Seidel
Moderators: Jerry Stam