Aaaaaahhhhhh...per ongeluk bergstand i.p.v. drive op snelweg...erg=
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voordat jullie denken dat ik reuzeachterlijk ben...het lichtje is kapot ... vandaar...
Heb ik iets afschuwelijkls gedaan of valt het mee.......
hartelijke groet van Annette
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De schakelmomenten voor de meeste bakken van 2 naar 3, liggen dacht ik rond de 90/100 kmh. (met behoorlijk wat toeren, klopt.)Welk blok zit er in de auto en welke bak hangt er aan?
(Je kunt je VIN-nummer, zie kentekenbewijs, 17-karakters, hier ingeven en zien wat er uit komt: <a href="/node/646">Volvo VIN decoder</a>)
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je bijvoorbeeld de auto in bergversnelling (2e bijvoorbeeld) vastzet dan wil deze ook niet meer doortrekken op het moment dat de max bereikt is.
Het enige wat er als de rest van de auto in orde is gebeurt is is, dat je flink meer brandstof verstookt hebt en de boel een keer schoongestookt hebt.
Heb je de auto in z'n 3e versnelling gehad dan zou ik me al helemaal geen zorgen maken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Je kan de bak ook gewoon met 120 Km/uur in z'n één zetten, gebeurd niks, gaat niet kapot!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeveel schade heb ik dan?
en als ik hem met 80 in zijn R zet?En P?
Dat is toch hoop ik beveiligd, anders dan die pal aan de achterkant van de pook?
- André Struis
- Nieuw lid
-
N > D heb ik wel eens gedaan, gaat gewoon goed.
NB; ben ik nou de enige die in de bergen/heuvels met de automaat-bak zit te spelen.
Ik heb er een hekel aan als er onnodig opgeschakeld wordt (gas los op een helling)
En probeer zo min mogelijk te remmen, "helling af", terugschakelen dus.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Sterker nog: op de snelweg tik ik 'm ook wel eens naar z'n 3. Rem op de motor (geen remlichten aan onnodig) en geen getril in mijn stuur......struis schreef : NB; ben ik nou de enige die in de bergen/heuvels met de automaat-bak zit te spelen.