OPGELOST: handrem kabel V90 (foto's toegevoegd)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2009 15:07 #1076832
door V700 register
OPGELOST: handrem kabel V90 (foto's toegevoegd) is gemaakt door V700 register
Vorige week de handrem kabel moeten vervangen. Deze bestaat uit 3 delen. Deel 1 van de pook naar het midden achter onder de auto en een kabel naar rechts en 1 naar links. Omdat Volvo een verbeterde bevestiging heeft gemaakt moest ik alles vervangen. Kosten 130 euro. Eigenlijk was alleen de kabel naar mijn rechterwiel stuk. Alles onder auto aangesloten maar in de auto bleek de kabel te kort te zijn. Toen viel me op, nadat ik de gehele middenconsole eruit had gehaald, dat er aan de rechterkant 2 gaten extra zaten. Heb de poot uit de auto geschroefd, toen de kabel erin gehaakt en daarna hoorde ik een klik en de kabel had juiste lengte. Daarna de bout van het achterste gat in de middelste gezet, dus het orginele gat voor bevestiging en klaar.
Tevens de uitlaat vervangen, deze moest ik eraf halen omdat ik anders de midden handrem kabel niet kon vervangen. Bij mijn Volvo 240 paste altijd een romax uitlaat, bij de V90 heb ik wel aanpassingen moeten doen aan de bevestigings beugels.......
Maar alles klaar.
Groeten
Jeen de Jong
Tevens de uitlaat vervangen, deze moest ik eraf halen omdat ik anders de midden handrem kabel niet kon vervangen. Bij mijn Volvo 240 paste altijd een romax uitlaat, bij de V90 heb ik wel aanpassingen moeten doen aan de bevestigings beugels.......
Maar alles klaar.
Groeten
Jeen de Jong
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2009 16:35 #1249898
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic v90
Hallo Jeen,

Als ik zo lees welke problemen je allemaal reeds tegen bent gekomen, maar gelukkig ook opgelost, dan staat me nog wat te wachten.
Wat voor v90 heb je eigenlijk, en hebben de mankementen te maken met km-stand, onderhoud, of juist het gebrek daaraan, danwel met "normale" slijtage?

mvh

John B

Als ik zo lees welke problemen je allemaal reeds tegen bent gekomen, maar gelukkig ook opgelost, dan staat me nog wat te wachten.
Wat voor v90 heb je eigenlijk, en hebben de mankementen te maken met km-stand, onderhoud, of juist het gebrek daaraan, danwel met "normale" slijtage?

mvh

John B
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2009 09:40 #1249975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90
Hallo John,
Slecht onderhoud. De handrem kabel was tussen de achterwielen met 2 slangklemmen gemaakt. Ook heb ik bij de stabilisator stangen achter gezien dat er geprobeert is met hamer de bussen eruit te halen. Ook de bouten van kleppendeksel waren de "nieuwe" bouten van een verschillende maat. Nu zijn er coils ingezet. Dat is het rare aan deze auto, Er heeft iemand behoorlijk lopen falen. Moeilijk te zeggen wie dit gedaan heeft, de vorige eigenaar of de garage. Omdat de V90 altijd een droom is geweest moet ik nu wel zeggen dat de V90 nu wel moet werken de aankomende tijd om het ultime zoef gehalte en comfort te laten zien aan mij. Tot nu toe zijn mijn uitgevoerde werkzaamheden niet opnieuw stuk gegaan en de auto heeft werkelijk een transformatie ondergaan, zeker in rijgedrag. Nu geeft het mij wel een kick dat ik het ook oplos en na al die tijd steeds weer opnieuw veel kilometers wil maken om er van te genieten. Tot nu toe met alle auto kosten zoals verzekering, brandstof, onderdelen etc zit ik op een gemiddeld van 0,27 eurocent per kilometer. Zakelijk gezien kon ik voorheen 0,19 eurocent per kiliometer declareren. Nu is het 0,15, de auto levert mij in ieder geval wat op.
Groeten
Jeen
Slecht onderhoud. De handrem kabel was tussen de achterwielen met 2 slangklemmen gemaakt. Ook heb ik bij de stabilisator stangen achter gezien dat er geprobeert is met hamer de bussen eruit te halen. Ook de bouten van kleppendeksel waren de "nieuwe" bouten van een verschillende maat. Nu zijn er coils ingezet. Dat is het rare aan deze auto, Er heeft iemand behoorlijk lopen falen. Moeilijk te zeggen wie dit gedaan heeft, de vorige eigenaar of de garage. Omdat de V90 altijd een droom is geweest moet ik nu wel zeggen dat de V90 nu wel moet werken de aankomende tijd om het ultime zoef gehalte en comfort te laten zien aan mij. Tot nu toe zijn mijn uitgevoerde werkzaamheden niet opnieuw stuk gegaan en de auto heeft werkelijk een transformatie ondergaan, zeker in rijgedrag. Nu geeft het mij wel een kick dat ik het ook oplos en na al die tijd steeds weer opnieuw veel kilometers wil maken om er van te genieten. Tot nu toe met alle auto kosten zoals verzekering, brandstof, onderdelen etc zit ik op een gemiddeld van 0,27 eurocent per kilometer. Zakelijk gezien kon ik voorheen 0,19 eurocent per kiliometer declareren. Nu is het 0,15, de auto levert mij in ieder geval wat op.
Groeten
Jeen
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2009 22:40 #1250144
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic v90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2013 17:24 #1386890
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handremkabelellende v90
Van mijn V90 was de handrem ook niet meer apk. Maar wat wil je met een automaat, ik gebruik dat ding nooit. Maar dat was niet het punt, de verbinding tussen de hoofdkabel en de rechterzijde was te ver verroest om een goed afgestelde handremdruk te weerstaan en brak af. Toen ben ik gaan zoeken en kwam erachter dat er een update was gemaakt. Na twee x ergens een incomplete set en een verkeerd type te hebben besteld heeft estate services me uiteindelijk goed geholpen, (maar toch nog de verkeerde diameter achterremschijven geleverd grrr.) het vervangen was een doffe ellende, bij de wielen was het eenvoudig maar de hoofdkabel loopt over de tank naar binnen, tank losmaken was geen optie dus ik heb het geheel er van binnenuit doorheen gefrommeld. Andere kant op is onmogelijk. Daarvoor heb ik het gat in de carosserie wat groter gevijld. Let op dat je boven de tank nog een klem hebt van de benzineleiding die behoorlijk in de weg zit. Heb hem weg moeten halen en daarna ging het beter, inderdaad moet wel de uitlaat los na de kat, dan is er 'genoeg' ruimte. Deze klus is niet aan te bevelen maar heeft me zeker weten een hoge garagerekening bespaard.....
Groet, gilles
Groet, gilles
Moderators: Jerry Stam