koppeling nemer-cilinder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 19:06 #1076822 door V700 register
koppeling nemer-cilinder is gemaakt door V700 register
Heb ik weer... denk je de auto klaar te maken voor de winter, gelijk APK keuren, blijk ik een kentekendeel kwijt te zijn. Auto niet afgemeld...
rij ik naar huis, ineens, spons-spons en slecht schakelen. DAMN! Koppeling verliest druk.
Auto thuis krijgen lukte nog net, bijna de garage deur eruit gereden (want geen koppeling! ;-) , voorkomen door HARD te remmen. Slaat de motor vanzelf af.
Dus dit weekend maar proberen een nieuwe cilinder te scoren en er maar weer eens onder duiken. Klote klusje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 19:12 #1249759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend
Net als je denkt dat het allemaal weer 100 punten is....Goed zoeken naar het kentekendeel. Wel eens van mensen gehoord die een deel kwijt waren maar het de dag nadat ze een nieuw deel hadden aangevraagd weer terug vonden. Toch jammer van die 30 euro.In ieder geval veel succes gewenst !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 19:47 #1249772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuwe cylinder
ha! en laat ik nou net die cylinder over hebben van de M90 ;-) morgen er onder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2009 19:00 #1249833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hydrauliek leiding doorgesleten
uiteindelijk bleek het niet de nemer cilinder te zijn maar een doorgesleten hydrauliek leiding! Niet eens het rubberdeel maar de harde metalen leiding! deze lag blijkbaar al jaren tehen de carterpan te schuren.... is gewoon doorgesleten!
Dus aan alle 940lpt eigenaars, controleer eens of die leiding tegen de carterpan aan kan komen. Zo ja, even de leiding lossen aan decilinder en iets verdraaien, dan weer vast.
Voor extra zekerheid: neem een 5cm benzineslang, snij deze in de lengterichting open, vouw 'm om de hardline en maak'm vast met 2 tywraps. Klaar. Nooit meer kans op doorslijten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 20:42 #1250116 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic rubber
Hallo Jan
Bij mijn auto (945 GLE modeljaar 1991) zit er, speciaal om dit tegen te gaan, een stukje rubber op de leiding.  (Tenminste, afgelopen zaterdag zat het er nog)
groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2009 19:48 #1250152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He Mathy, dat rubber zat
He Mathy,
Dat rubber zat er bij mij niet meer op. Waarschijnlijk ooit verloren gegaan bij een koppelingwissel.
Ik heb een stukje benzineslang genomen, in de lengte open gesneden, om de stalen leiding heen gewurmd en vast gemaakt met 2 tywraps. Ook weer opgelost! ;-)
grt
Jan

Moderators: Jerry Stam