ombouw 760 rechts gestuurd naar links
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 19:44 #1076676
door V700 register
ombouw 760 rechts gestuurd naar links is gemaakt door V700 register
goedendag heren,
is het mogelijk om een rechts gestuurde 760 (1986) om te bouwen naar links gestuurd, met onderdelen van een 740 van 1990?
past het dashboard, stuurhuis ed?
ik hoor graag wat jullie hier van denken!
alvast bedankt!
groeten.
is het mogelijk om een rechts gestuurde 760 (1986) om te bouwen naar links gestuurd, met onderdelen van een 740 van 1990?
past het dashboard, stuurhuis ed?
ik hoor graag wat jullie hier van denken!
alvast bedankt!
groeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 20:05 #1248961
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dashboard etc. zal passen
Dashboard etc. zal passen (heater unit dan weer niet denk ik), maar er is een heel groot probleem: het schutbord, waar diverse zaken aan vast gemaakt worden (pedalen etc.) en gaten op de juiste plekken zitten.
Bij een 700 is het schutbord niet symmetrisch en daarmee is het niet makkelijk. Enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is een ander schutbord er in lassen.
Al met al lijkt het me niet eenvoudig..
Groet,
Philip
Bij een 700 is het schutbord niet symmetrisch en daarmee is het niet makkelijk. Enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is een ander schutbord er in lassen.
Al met al lijkt het me niet eenvoudig..
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 20:06 #1248962
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurhuis zal wel passen (zo
stuurhuis zal wel passen (zo ziet het er overduidelijk uit), maar het schutbord is niet symmetrisch. verwarmingsunit is dus anders, pedalen passen niet aan de andere kant, vanalles kan er niet gemonteerd worden.Ik zeg niet snel "kan niet" of "gaat niet", maar dit lijkt me wat veel van het goede. omlassen schutbord, dan kan het wel. is de vraag of je dat goed krijgt en hoeveel weken werk het is om het enigsinds netjes te doen.
bij een 2 serie is het nog mogenlijk (niet makkelijk), 7 serie is al te modern daarvoor.
bij een 2 serie is het nog mogenlijk (niet makkelijk), 7 serie is al te modern daarvoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 20:17 #1248963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
bedankt voor de info.
dan laat ik het er wel bij.
overbouwen lukt idd wel maar een heel schutbord.....

dan laat ik het er wel bij.
overbouwen lukt idd wel maar een heel schutbord.....

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 19:49 #1249062
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik meen
te herinneren dat Carlo Schmidt dat ooit ook eens gedaan heeft maar het nooit meer zal overwegen was zijn reactie. Is een giga klus.
Robert
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 20:35 #1249069
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic droom
Carlo Schmidt heeft er over gedroomd. Dat was al erg genoeg.
Groet,
Wart

Groet,
Wart

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2009 11:50 #1249128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
ombouw betrof toch een 265 als ik mij niet vergis??
Robert
Robert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2009 15:50 #1249157
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brood of hobby
Hallo Robert
Vergeet niet, dat Carlo zo'n omgebouwde auto ook nog wil verkopen. En financieel loont zich zo'n klus gewoon niet. Wat je er aan geld en manuren in stopt, krijg je er nooit meer uit. Maar voor de hobbyist gelden vaak andere regels. Carlo zal in een 760 van '83 ook niet gouw een B204FT leggen of van een 760-II het dak af zagen.
groetjes
Mathy
Vergeet niet, dat Carlo zo'n omgebouwde auto ook nog wil verkopen. En financieel loont zich zo'n klus gewoon niet. Wat je er aan geld en manuren in stopt, krijg je er nooit meer uit. Maar voor de hobbyist gelden vaak andere regels. Carlo zal in een 760 van '83 ook niet gouw een B204FT leggen of van een 760-II het dak af zagen.
groetjes
Mathy
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2009 17:03 #1249161
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Brood of hobby
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2009 17:40 #1249162
door V700 register
Robert, Carlo bouwt met enige regelmaat RHD auto's om naar LHD. Maar dat zijn allen auto's uit de 200 serie. Ook sommige andere modellen van voor het 200-tijdperk komen wel in aanmerking, bijvoorbeeld de auto's uit de 100-serie. De 700 en 900 modellen zijn echter zonder enige uitzondering moeilijk en tijdrovend om te (ver)bouwen.
Maar alles kan natuurlijk. Als je echter een RHD overweegt vanwege de lagere aanschafkosten dan ben je onder de streep denk ik altijd beter af met het zoeken naar een goed LHD-alternatief.
Groet,
Wart

Beantwoord door V700 register in topic ombouw
 robertm schreef : ombouw betrof toch een 265 als ik mij niet vergis??
Robert
Robert, Carlo bouwt met enige regelmaat RHD auto's om naar LHD. Maar dat zijn allen auto's uit de 200 serie. Ook sommige andere modellen van voor het 200-tijdperk komen wel in aanmerking, bijvoorbeeld de auto's uit de 100-serie. De 700 en 900 modellen zijn echter zonder enige uitzondering moeilijk en tijdrovend om te (ver)bouwen.
Maar alles kan natuurlijk. Als je echter een RHD overweegt vanwege de lagere aanschafkosten dan ben je onder de streep denk ik altijd beter af met het zoeken naar een goed LHD-alternatief.
Groet,
Wart

Moderators: Jerry Stam